RIP. Lilla Napolion
Napolion fick bara bli 10 veckor, avled på Faludjursjukhus dödsorsaken okänd, skall obduceras.
Han va en pigg kisse som växte bra sen bara vände det och han visade att allt inte stod rätt till, allt gick så fort. Jag skulle få hämta hem honom idag för han va pigg i går kväll men sen blev tillståndet sämre inatt och hans liv gick inte att rädda
Fy va jobbigt, har medelat nu på morgonen de som väntat så att få hämta sin kisse. De ville ha en prickig liten tiger hane.

Men gud så hemskt.. Vila i frid lilla gubben.. varför fick hans lilla liv sluta så tidigt 
Ånej vad tråkigt Inger!
Å stackars köpare!
Vad tråkigt..
/Elisa
Åh, nej så fruktansvärt tråkigt!
Vi tänker på er.
kram från oss
Vilken chock, det måste ha gått väldigt fort. Bara tio veckor och så tar livet redan slut. Finaste lilla prickpojken. Så otroligt ledsamt för både dig och köparna 
Så fryktelig trist tuska.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Åh stackare,
Lider med dig.
Nej vad trist Tuska
Usch, så sorgligt! Lille söta Napolion….. 
Allt känns så konstigt, han va en frisk stor katt.
Kontrastrtg gick igenom så inget skulle tydligen sitta ivägen, han hadde ont, kräktes ragg på ryggen. man väntar sej inte att dom ska dö iall hast vid 10 veckors ålder.
Han obduceras i Uppsala ville ha honom dit, vill inte gå i ovisshet och inte veta varför.

Usch va tråkigt. Både för dig & hans nya familj som väntade.
Kram Inger… Gråter med dig…
Han kan ju ha fått i sig något giftigt, ätit på någon blomma.
Fast då borde han ju inte först bli bättre och sen sämre..
Hoppas du får svar genom SVA. För det är konstigt när en sådan stor bebis blir sjuk så akut. Man är lixom inte berädd att de ska kunna hända…
/Elisa
Jag har hittat skumgummi under en fotölj.
Kan det vara så det satt i magsäcken eller i tarmarna och kontrast medlet gick genom det, flytande kunde Napolion förtära.
jag har inte en blomma inget giftigt i närheten av kattungarna.
Skumgummi är otäckt, fast vet inte om det kan fastna så det inte syn på röntgen.
Har två "stoppa in allt i munnen" katter här. Så man är alltid nervös.
Elliot biter sönder allt mjukt och skumgummi!
Plus biter sönder träsaker och vassa pinnar. Är livrädd att han ska få nåt i tarmen. Ellie tuggar i sig allt hon ser. Visar det att är nåt sådant på din lille kille, så hör av dej. Så får jag vara ännu noggrannare att plocka upp skräp här…
/Elisa
Jag ska berätta vad obduktionen visar.
Gissa om fotöljen är på soptippen nu och tillhörande soffa, för visst har ungarna lekt under dessa möbler och dragit fram skumgummi, fastnar de på tungan kan de nog inte spotta ut, de sväljer "skiten"
Jag bara letar varför

Så otroligt sorgligt. 
Det er ekstra vondt å miste dem når dem har blitt så store.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Så tråkigt, Tuska! Skickar varma tröstekramar till er. *kramar*
Vad tråkigt tuska, kramar frånoss alla.
Rithwa
Men nej…känner med dig, kattungeköparen och lille Napoleon. Hoppas att ni får svar på obduktionen, så att ni slipper leva i ovisshet. Så hemskt orättvist på ett nytt litet liv. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Usch så tråkigt! beklagar
hoppas du får svar på vad det var för nåt.
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

Beklagar verkligen, hoppas att du får svar på vad som orsakat lillens död :(
Så sorgligt att höra!
Tröstekramar Inger.
Gud vad hemskt! Skickar också en stor varm kram till dig!

Nej men fy vad hemskt och orättvist! Lider med er! 

Gud så hemskt! Ger dig en styrkekram! Finns inget hemskare än när döden kommer så fullständigt oväntat..
Enorm j*a Arrrgh när sånt här händer. Jag hoppas verkligen dom kan ge ett bra svar på det. Stora kramar från mig
Idag fick jag obduktionsvaret på Napolion
De hadde hittat ett tygmatrial i tarmen som perforerat den, som sedan gett inf. i buken.
Kan vara det där skumgummit jag hittade från fotöljen som han svalt,
Han avled inte av någon smitta.
Så himla trist! Jag lider med dig 
Nu kommer jag med en bättre rapport
Jag bad djursjukhuset maila mej obduktions svaret.
En 15 cm tygbit fanns i tunntarmen från ev. en vante eller halsduk som perforerat tarmen 4 mm Maginnehåll samt kontrast vätska hittas i bukhålan och Napolion dog av en akut bukhinneinflamation.
Jag har kollat och ser att det fattas 15 cm från de där banden som finns i änden av lektunneln, det används när man viker ihop den.
Kolla era lektunnlar och klipp bort eländet, förstod att det inte kunde vara något från en vante eller halsduk som förekommer inte i kattens närhet.
Är bandet på din lektunnel så hårt att det kan performera tarmen? Otäckt med sådana saker. Man undrar ju egentligen hur många farliga saker man har framme? 
Har ju ett gäng katter här, som jag ofta får plocka ut saker ur munnen på. Speciellt Ellie…
Fruktansvärt för din lille kille…
Samtidigt skönt att det inte var nåt smittsamt.
/Elisa
Skönt att du äntligen fått svar och slipper gå och undra. Det var verkligen hemskt otursamt, ska kontrollera banden på vår lektunnel som ligger framme och är väldigt populär. Skönt precis som kalindas säger ändå att det inte var något smittsamt som kan drabba de andra katterna, även om du var ganska säker på det. Det är inte lätt att plocka bort allt som kan vara farligt, alltid hittar de något.
Sov gott lilla Napolion!
Det är ett vanligt bomullsband, perforerat har det väl gjort om det blivit en tuss som suttit där förstår jag och dom klämde och kände på buken så den sprack väl tarmen, de kände något i buken men trodde hela tiden det va en bajs
Konstigt att de inte såg att kontrastvätskan gick ut i bukhålan
Tycker också de borde sett det på kontraströntgen…
/Elisa

Det är inte bara för oss människor som de flesta olyckor sker i hemmet. Lilla vän.
Skönt att höra i eländet att det inte var smitta…
Kram…

Va?! Han som var såå söt! 
Men fy så fruktansvärt, beklagar verkligen.. så otäckt att något man kan tycker är så harmlöst kan göra så stor skada. Klipper bort de där banden jag har på min tunnel genast…
Så sorgligt! Kan inte någon meddela dem som tillverkar tunneln?
Men usch och fy och dubbel-usch… vad hemskt och ledsamt.
Tack för att du trots allt delar med dig av erfarenheten, ska också genast klippa bort banden från mina tunnlar…
Varma tankar / Lotta

Nää fyy Precis som våran Lilla röde hane som var 11 v..Hans obduktion var också akut bukhinneinflammation ,dom sa inte om de hittat nåt i tarmen men i alla fall fick han invagnation o det var nog att han hade ätit av yukkapalmen´som orsakade det hela..!!Stackars er jag vet hur det känns Helt ofattbart!!Det fins så mycket faror!!