Sälja kattungar
Hej!
Jag planerar ju en ny kull snart, så jag undrar
Ni som haft kullar nyligen, hur svårt upplever ni att det har varit att sälja dem?
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

just nu verkar det rätt svårt men det kan ju å andra sidan bero på att jag är ny uppfödare och inte har ställt ut mina katter.
Ska sätta fart med utställningsbiten, vem vet, det är kanske kul fast jag inte riktigt är den typen som gillar att utsätta mina djur för stress.
menar du att hitta köpare eller att skiljas från sina kattungar?
Jag har inte sålt mina än men det känns väldigt roligt att prata med potentiella kattungeköpare om deras förväntningar och förhoppningar. På så sätt känns roligt att jag kan ge dem så mycket nöje.
Jag är personligen evinnerligt tacksam för allt uppfödaren av min katthona gjorde för att jag skulle få min lilla älskling.
Rent marknadsmässigt upplever jag att det finns köpare, jag har inte gjort många knop för att annonsera men har ändå haft en hel del intresserade.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
Jo, jag menade att hitta köpare. Jag har hört lite löst prat på utställningar om att det är svårt just nu, därför ville jag fråga hur ni upplever det här.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Jag tror att många letar ungar som är leveransklara till semestern, det kanske är därför det känns lättare.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Jag tycker det har varit lite trögare nu på något vis. Brukar ha kö på ungarna eller massa som ringer hela tiden men det har varit ganska lugnt faktiskt. Var en liten period som det ringde massa på just min svarta flicka men så fort hon blev utbokad bled det ganska tyst igen..
Tror det är lite olika vilken färg katterna har. Sen är det ju lågsäsong nu och då säljs färre katter…
Bicolour och tricolour verkar ganska lättsålda.
/Elisa

Just nu är det lite stiltje upplever jag på SIA/OSH men inte på SPH.