Utåtriktade
Siamesen är den kattras som är mest utåtriktad av alla enligt min erfarenhet. De är riktiga personligheter som älskar att göra konster och leka lekar men tycker inte om att bli ignorerade. De blir också lätt avundsjuka och är på vakt mot andra djur.

Det håller jag med om! Siamesen enligt min mening är inte ens en katt…det är mer som en hund. Utåtriktad är en mild beskrivning, klängig och uppmärksamhetskrävande är mer korrekt. En siames ska stå i centrum hela tiden.

Håller med! En Siames ser helt enkelt till att inte bli ignorerad!! En av mina 3 visar extra tydligt när han anser att han har blivit förbisedd. Då får man en blick som heter duga, och han tar i från tassarna när han högt och ljudligt talar om vad han tycker!!! Jag upplever också dom som hundlika på många sätt, tex. att dom kommer när man ropar, apporterar osv. Kul! sånt brukar inte folk tro på förrän de får se det med egna ögon;-)
känner igen ovan beteende.. vår lilla orientaltjej pratar väldigt högt om hon ej får uppmärkamhet

Kort & gott - helt underbara och outstanding!
Nån som vill låna min Perserkastrat, han verkar inte ha rasen klart för sig 
Håller med TacoBelle! Siameser är med som hundar..Otroligt sällskapliga.

Hihi, precis i detta nu kommer jag knappt åt tangentbordet för min orientalflicka klättrar på min arm, hoppar i mitt knä, trampar på tangenterna och blir jätteputt om jag sätter henne vid sidan om datorn! Hon måste sitta på mig, annars protesterar hon högljutt! Men hon är också väldigt kaxig och säger ifrån när hundarna kommer för nära - det gör inte mina andra katter, de springer iväg istället.
Nu halkade hon ner på en flyttkartong här bredvid och sitter och gnyr för sig själv, och verkar vilja att jag ska plocka upp henne… Jag säger då det… 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se