Lekfullhet hos sian?
Skulle ni beskriva era siameser som lekfulla? Hur mycket och på vilket sätt leker era katter?
Jag har funderat på om jag fått en ovanligt bekväm och lugn siamesherre?
Innan jag köpte siames blev jag varnad för dessa hemska energiknippen som skulle klättra i gardinen om de fick tråkigt, vara totalt sjövilda och attackera mina gäster.
Alltså min siames är inte alls så. Han är bara otroligt kelig, supersnäll och ja riktigt LAT. Han leker ytterst sällan och väldigt lite. Han kan kasta med en råtta några gånger eller brottas med hundarna några få minuter. Leker han är det jättekorta intervaller
Men ja annars går han bara runt och pratar och ska kela och vara gosig. Sitta i knät o mysa är favoriten. Han sover helst också på golvet och är typ aldrig upp i fönstrena och kikar ut. En ganska stillsam livsnjutare helt enkelt.
Men brukar de vara såhär? Han har alltid varit såhär från dag ett och numera är han också kastrerad
Dexter är JÄTTEkelen och JÄTTEleksen. Han gillar att släpa runt på saker, imorse väckte han mig med att komma med en stor påse full med tomburkar (inte så tung men större än han själv) som han snott nere i hallen, den la han hos mg i sängen. Han är nog en typisk siames, väcker mig mittinatten och vill att jag ska kasta så han får apportera.