Resultat?
Någon som har resultat från helgens utställningar? Både sverige o norge…
Östersund lördag:
BIS hane: EC Okonor Kobold DSM, DVM, SIA n21
BIS hona: GIC SiMyKeth GoldenSea of Okonorway JW, SIA a
BIS kastrathane: La Bell Rolex JW, OSH b24
BIS-J: Nonimonos Nikita on Nitro, OSH b
BIS-U: Dark-Jaggens Felix, SIA n
Söndag:
BIS hane: EC Okonor Kobold DSM, DVM, SIA n21
BIS hona: Supreme Ch. SiMyKeth GoldenSea of Okonorway JW, SIA a
BIS-J: Nonimonos Nikita on Nitro, OSH b
BIS-U: Dark-Jaggens ??, SIA a
Grattis alla!
DVM ? Har dom ändrat en titel? Är det inte DSM eller är DVM någon annan tjusig titel?
Grattis till alla!
Norge då - några resultat där?
Grattis til alle sammen! Jenny, nå er det 2 igjen…… 
Grattis allihopa och ett extra Grattis till Sea som blev Supreme 
Ja nu fattas bara 2.. usch, jag är så nervös så jag kommer inte klara av följande utställningar :)
DVM - Distinguished Variety Merit, alltså när du tagit BIV på samma sätt som BIS/DSM!

Fast har DVM delats ut redan? Det har väl inte funnits 2år redan? *funderar*
DVM - Distinguished Variety Merit
Denna titel kan endast erhållas på nationella och internationella utställningar för katter i klass 1-12, inklusive kastrater, ungdjur och kattungar. För att uppnå titeln måste katten vinna Bäst I Variant minst 10 gånger. Den kortaste kvalificeringstiden är 2 år och en dag mellan den första BIV och den tionde BIV. Detta för att undvika att katten blir DVM för snabbt. Tidigaste kvalificeringsperiod; från 1 januari 2008.
Rithwa
#7 De lär ju ska som dela ut det tidigare, det är ju andra katter som tagit titeln redan 
oj vad det finns titlar - den hade jag missat ;-)
Den var ju lite snällare än DSM då eftersom man fick räkna in från kattungestadiet redan det får man ju inte på DSM.
Jamen ändå inte, för man kan ju som kattunge slå ut vuxna katter..
Den är rätt ny också, men en kul titel tycker jag, speciellt för de som ställer i Kat. 2 där en BIV inte är lika sällsynt som för oss :)
Det finns väl inte så många med DVM eftersom vi är få katter och då blir det svårare att få BIV:en.
Rithwa
Nej när det gäller våra raser med det lilla antalet i samma färg så är det svårare men om man tänker på andra kategorier kan det förenklas, man behöver inte som kattunge konkurrera med de vuxna om det finns många nog att dela på upp bivet - det är vanligt på de större kategorierna.
Tro för gud skull inte att jag föringar Kobolds titel - det var inte alls så jag menade.
#13 Nej det kan ju bli BIV både för unga katter, en för fertila och en för kastrater om det finns tillräckligt med katter på plats.
Just DVM tror jag ändå inte det är många katter som har fått, oavsett Kategori. Men det vore himla kul att nångång själv få prova på en BIV haha. Det är väl bara ni bruntabbys och brunmaskade som får sånna