BJK resultat ??
Någon som vet helgens utställningsresultat ??
Lördag:
BIS hane: Okonor Kobold
BIS hona: Selma, SIA n 21
BIS kastrathona: Liberho's Portia
BIS kastrathane missade jag
BIS junior: Bergbackens Thailandica
BIS ungdjur: Bekmörtnans nya brunmaskade lillkille
Stort grattis till er.
BIS hane: EC Okonor Kobold
BIS hona: GIC SiMyKeth GoldenSea of Okonorway
BIS kastrathona: Liberho's Portia
BIS kastrathane: SiMyKeth SoulLove of Okonorway
BIS junior: Nonimonos Nikita On Nitro
BIS ungdjur: Fercatin Isaber Musafa, BAL n (dvs. Bekmörtnans nya brunmaskade lillkille)
Och bästa senior båda dagarna till den fantastiska Tell Asmar Hera!! Vackrare och värdigare katt får man leta efter, jag blev helt bergatagen 
Tack till Annie, Rithwa, Lisbeth, och alla andra för en trevlig helg i Umeå!
Grattis Jenny till BIS:en, det var länge sedan jag så tårar på en BIS uttagning!!!!!!!!!
Rithwa
BIS Kastrat hane på lördagen blev
Novarita Stranger in the night SIA n (bor i Finland)
Rithwa
Grattis allihopa! Det var många snyggingar på plats i Umeå.
Ingen som har några bilder att visa?
Gratulerer så mye alle sammen!
Vi vil se bilder 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Så stor og fin hun har blitt.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Selma blev BIS (lördag)på sin första utställning som vuxen :D
ser nu att fel resultat står på selma på deras sida…. :S hon blev inte BV utan BIS…. annars är det konstigt att man fått BIS-katten och blivid fotad..
Nejdå, det står rätt resultat. BV = Bästa Vuxna
ok kännr mig lite förvirrad bara när alla kat 4 hade samma domare…

Jag har några (lite suddiga) bilder på "Milo" PR IDP*Novarita Stranger In The Night på domarbordet. Han blev BIS kastrathane för tredje gången i rad! *stolt*

Men jag är fortfarande hos föräldrarna i Umeå så jag kan lägga upp dem när jag kommer hem till Finland igen.
(Hakkapelitta-> Det var inte bara du som missade vem som blev bästa kastrathane, hon som läste upp resultaten glömde bort honom också…)
Hur gick det på söndagen då??!
Det vill jag veta, jag som inte var där då.
Snälla berätta någon som var där…
Men resultaten står ju länger upp Corydoras :P
Inlägg #3
Gratulerer til dere alle sammen!
Vi hadde ei koselig helg sammen med våre svenske utstillingsvenner og at vår lillestore Muffin ble BIS begge dagene var bare helt fantastisk! Noen utfordringer fikk vi dog underveis
Veien hjemmefra og til Umeå var så humpete at bilens eksosanlegg løste seg opp og hang bare såvidt fast. Lyden kan nesten ikke beskrives, den må oppleves. Men den lille bilen min hørtes ut som en skikkelig sportsbil
Fredag kveld, da vi kom tilbake til hytta etter et hyggelig besøk hos Annie og Lars, spurte jeg Finn-Ove om han kunne ta inn bagen vår der vi hadde alle klærne våre, toalettsakene, mobilladere osv. Finn-Ove fikk et rart uttrykk i ansiktet og sa at bagen måtte være inne i hytta. Men den var ikke der heller…… Bagen var hjemme i Norge!! Så da sto vi der da, i våre joggebukser og t-skjorter uten mulighet til å bytte klær hele helgen! Heldigvis løste det seg med at Kjell, Ritwas snille mann kjørte rundt med Finn-Ove i Umeå lørdag formiddag sånn at Finn-Ove fikk kjøpt det mest nødvendige. Det var deilig å kunne pusse tennene….
Turen hjem gikk relativt greit bortsett fra at kattene ikke likte lyden fra bilen og måtte rope hele veien. I 8 timer….. Da vi kom til Arvidsjaur trengte bilen påfyll av bensin, og jeg måtte på toalettet. Men i jeg mente at det måtte være en Esso-stasjon i byen så jeg kjørte pent forbi de to bensinstasjonene som var åpne, fordi jeg trodde at Esso-stasjonen var på nordsiden av byen. Men der var ingen Esso, så da mente jeg at vi skulle rekke fram til Arjeplog før de stengte der. Men de stengte ikke kl 24, de stengte kl 23. Så da var det ingen mulighet til å gå på toalettet der heller! Bilen fikk bensinen den trengte og jeg håpet at vi skulle finne en rasteplass med toalett. Så heldige var vi ikke….. Vi stoppet på tollstasjonen i Junkerdal i håp om å få låne toalettet der, men der var låst og lukket og ingen kom da FInn-Ove ringte på døra. Jeg kjørte og kjørte og holdt på å sprekke, men vi så ingen muligheter til toalett. På Fauske, 15 km hjemmefra, stoppet vi på den døgnåpne bensinstasjonen sånn at jeg kunne gå på toalettet. Men nix, ikke der heller for der var vannrørene frosset og toalettet var stengt! Aldri har jeg kjørt veien fra Fauske og hjem i den farta før! Gjett om jeg var glad da vi kom hjem!!
Vi har lært litt på denne turen - lag sjekkliste og gå gjennom den før vi suser avsted på utstilling sånn at vi får med oss det vi trenger, og ikke kjør videre for å finne riktig bensinstasjon, men stopp når du ser en!
Tusen takk for ei koselig helg Annie, Ritwa, Jenny og alle de andre! Vi ser ikke bort fra at det blir Björkstakatten i 2011 også 

#15 Jag missade att inlägg 3, var söndagens resultat, sorry…
Grattis till BIS junior Hakkapelitta! Det var hon värd, din lilla sötnos…
Självklart grattis till alla andra vars katter som också blev BIS på utställningen! Jag tyckte det var roligt att se så många fina Kategori IV-katter på utställningen, även de som inte tog hem pris var mycket fina representanter för sin ras.
Vem var domare på söndagen? Mikael Edström?
(För övrigt fick jag fick som jag ville och fick äntligen ordentligt med konkurrens i Kategori V också! *nöjd* Min Tussie var på riktigt bra charmör-humör, men hade sitt livs sämsta show-päls, hon blev 2:a av korthårshonorna, men blev BIS i huskatt senior istället. Vi hade en lyckad utställningshelg, även om jag var totalt slut på lördags kvällen och resten av helgen).
#16 Oj, vilket äventyr ni fick! 
Jag är glad att du ändå ser fram emot nästa års utställning…
Lycka till med er söta lille finske gutt i framtiden också.

#16 det är alltid trevligt i erat sällskap, förhoppningsvis ses vi i höst i norrbotten
Rithwa
#18 takk det samme! Vi gleder oss til Luleå i august!
I dag har vi fått BIS-bildene av Mufasa som var en del av premien som de fikk. Vi hadde ikke med kamera på denne utstillingen så dette er de eneste bildene vi har.
Fotografen måtte vifte med en leke for å fange Mufasas oppmerksomhet, og da sklir ørene rett opp på hodet 
Mufasa lørdag:
Mufasa søndag:
Så söt han är! 
/Elisa
Twiggy ser superkul ut på sin bild, som en kramgo nallebjörn! Inte likt sig själv men man ser ögonfärgen och det är guld värt!! (klicka upp bilden i lilla rutan om du är närsynt eller långsynt) Jag hoppas så jag snart får en domare som inte per automatik säger att ljuset i hallen gör att man inte kan se ögonfärgen. Tittar man på mina katter så ser man då gröna ögon även i dåligt ljus….. ;)))