Siames iFokus

Siames

Etikettfotogalleri
Läst 2670 ggr
camil
0

Trädklättrare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En fråga till er med siameser och orientaler. Brukar ni låta era katter vara ute. Alltså inte i koppel eller i inhägnad? Här brukar alltid dörren stå öppen så fort vädret tillåter så hundarna kan gå ut och in som dom vill. Och självklart så blir ju Fanny och Alexander nyfiken på allt som finns ute.

[lisme]
0

Ingen av våre katter får gå løse ute, men vi har en kattegård som de kan bruke når temperaturen er høy nok. Forhåpentligvis  får vi laget enda en kattegård i løpet av sommeren, denne vil bli mye større enn den vi har og vil som den lille kattegården innredes med blant annet trestammer som kattene kan klatre på.

shibbe
0

Ni måste ha lyckliga djur som kan gå ut och in som de vill, själv bor vi i ett villaområde med biltrafik så vi låter inte katterna gå lösa.

Blatabby
0

Japp, jag släpper ut mina katter emellanåt. En eller högst två i taget (hade fem siameser tills för några år sedan, nu bara två). Dom får springa av sig i ca en halvtimme  åt gången - under uppsikt. Fast det är på en liten och bilfri skärgårdsö under sommaren. Det är så läckert att se dom dra iväg i full galopp. Sen är dom trötta. :-)

Dom har även två rastgårdar där som de gärna håller till i.

ramithi
0

Her hos meg går dem ut og inn som dem vil og klatrer i treer er det beste dem vet. I går kom Pricella hjem med ei jordrotte som hun var veldig kry for. Vi bor på et nedlagt gårdsbruk der bare jeg og sopbilen kjører.

kalindas
0

Skulle vilja bo på en bilfri ö jag också!

Bor i en nästan bilfri skog, men vågar inte släppa ut sen huskatten Isak blev överkörd.Gråter
Sen hyr jag och vill inte vänja dem vid frihet och sen stänga in dem i en liten lägenhet igen.
Men jag har rastgård.

/Elisa

HasseH
0

Mina stackare får gå ut någon enstaka gång i koppel. Vi bor i tätbebyggt område med biltrafik. Jag vågar inte släppa ut dem. Fast idag var Krister ute, smet ut med ett av barnen. Som tur var kunde jag bara ta honom där han stod och nosade bland de torra löven i rabatten.

camil
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en liten byväg som går förbi. Har inhägnad stor tomt iof kan katterna hoppa över som idag var dom in och inspekterade grannens tomt. Men dom är duktiga och kommer när man ropar. Sen springer dom gärna ut med hundarna på kvällen men kommer in när hundarna kommer in. Och jag blir så lycklig när jag ser dom upptäcka allt. Som idag när dom klättrade i trädet. För en vecka sen när antagligen en av huskatterna skänkt en mus till Alexander och han var så stolt. Efter all lek blir man så här trött.

Siameshona
0

Härliga bilder + filmsnutt! Jag blir avis å killarna vägar när jag ser Fanny & Alexanders  härliga strapatser. Skulle aldrig våga ha utekatt här. De får gå ut i koppel då & då när vädret tillåter.

Nonimonos
0

Härligt! Fannys mor älskar att vara ute och busa så jag ser vad upptäckarglädjen kommer ifrån ;-)

Jag bor bra till och kan ha mina katter ute. Mina kastrater, ungkatter och de som går på p-piller får gå ut löst på sommaren när jag är hemma. De kommer när jag ropar så det är lätt att ta in dom när man vill. Alla förutom Behemot håller sig på vår gård, Behemot går gärna till grannen och leker för där finns både barn och katt. Grannens katt däremot vågar aldrig komma till oss för Ozzy har minsann sagt till vart gårdsgränsen går.

Jag har även en kattgård som alla kan vara i, de kan gå in och ut som de vill i den.

Corydoras
0

Jag har aldrig tidigare bott så att jag kan ha siameser lösa utomhus. Däremot har jag gärna inrett balkongen så kattvänlig så som möjligt med klättertäd och massor av utkiksplatser och kattvänliga växter m.m. och låtit balkongdörren stå öppen så ofta som möjligt.

Huskatten har tidigare varit en katt som fått gå in och ut som hon vill (när jag senast bodde på landet) och håller sig alltid i närheten. Hon har fått följa med på utflykter hos vänner på landet och i skogen eftersom hon är så duktig på att komma när man ropar.

Nu bor jag igen så att jag kan ha katterna lösa, har testat att gå med Milo i koppel, men han tycker bara att världen utanför är super-otäck!! Han är uppväxt i lägenhet i Vällningby och verkar föredra att vara inne. Det tog flera veckor innan han kom fram till att balkongen kunde vara trevlig…
Huskatten får nu gå ut och in på dagtid, men bara när någon är hemma och kan hålla henne under lite uppsikt. Vi planerar att bygga en rastgård till sommaren så att även siameserna får känna på sommarvärmen. Jag tror det är hälsosamt för dem att vara ute när vädret tillåter…

[hakkapelitta]
0

Vi har ett semesterhus så vi kan ha dem ute på sommaren i trädgården. Närmsta väg är en liten sketen grusväg som ligger 1km ifrån gården. Katterna har fortfarande inte fattat att åkern med en "vägg" av högt gräs går att forcera, och ut mot vägen vaktar hunden som alltid sitter ute i löplina Skrattande

Ninja
0

Katterna ser ut att njuta! Kyss

Härligt om man bodde så att man kunde ha dörren öppen hela dagarna och djuren kan gå ut och in så de vill. Jag drömmer om en egen ö, det vore idealiskt. Ingen trafik och inga rovdjur eller andra katter. Tungan ute

SacredSouls
0

Kjempefine bilder og filmsnutt Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

carinbrack
0

Dexter var ute i helgen för första gången (i stan ska han inte gå ut men nu var det stugpremiär) och han tycker att det var Mycket Farligt Alltihop. Först stod han en kvart på tröskeln och kände med tassen utan att våga sätta ner den, när han till sist vågade sig ut kom det en Fågel, då kastade han sig platt på marken, sen kom det en häst och då fick han nog och flydde in. Sen satt han mest i dörröppningen och försökte övertala oss att vi skulle komma in i tryggheten för därute var det ju så farligt! Och jag är ganska nöjd med det, hellre en innekatt på landet än en katt som längtar ut när vi är i stan.

Lejonhjarta
0

Alla våra katter kommer å går som dom vill. Bor inne men är med och pysslar ute eller i stallet. Bor ödsligt med närmaste granne på över 1 km avstånd och vi som sista hus på en mkt dålig grusväg. En risk ja tar men dom njuter i fulla drag över att vara ute å fara runt.

camil
0

Tack för alla svar. Jag blev positivt överaskad att så många lät sina katter gå ut.  Alexander har varit in i hönshuset fler gånger och tror sig väl kunna fånga en höna en dag. Men där lär han gå bet då det är stoooora höns vi har Skrattande Men han har en enorm självkänsla *haha' Fanny har inte så mycket jakt i sig men precis som #9 skriver en stor upptäckarglädje. Är så glad att det blev 2 kattungar samtidigt och jag rekommenderar till alla som har möjlighet att skaffa 2 på en gång. Vilken glädje dom har av varann. Och vi av domKyss