Kattens mat
Jag kan börja med att säga att jag tror att Barf är det bästa för både katter och hundar att äta.
Det jag vill säga är att precis som när det gäller människor med alla tidnings löpsedlar med varierande kostråd så finns det en tendens att "skrämma" upp folk. Det som är nyttigt ena året är onyttigt nästa. Jag är själv hushållslärare och beteendevetare. Har läst näringslära och metabolism (vad som händer med maten i kroppen) även läst ganska mycket statestik (allt går som bekant att bevisa med en vetenskaplig studie eller med statestik). För 20 år sedan skulle man äta massa råa morötter, nu vet vi att människokroppen har väldigt svårt att ta upp vitaminerna i hela tuggade råa morötter. Ni skulle se minen på mina hushållslärarkolegor som hade rekomenderat det som supernyttigt ialla år.
Jag har även träffat djurägare som tror att det är onyttigt för djuret om det får äta något annat än dessa dyra djurfoder som uppfödare, veterinärer eller andra har rekomenderat.
Jag brukar tänka på hur äter jag själv ( ganska farligt om man kollar alla studier som finns)
Det jag vill säga till alla speciellt nyblivna djurägare som förstås är måna om att deras djur ska ha det så bra som möjligt. Är att inte förstora upp detta med Barf om man inte tycker att det är väldigt intressant och har tiden. Ha småpåsar med rått kött och annat i frysen och få inte dåligt samvete om er katt råkar äte lite torrfoder om ni just då inte har tid eller ork att barfa.

Jag tror även att det är viktigt att låta våra katter redan när de är små prova på många olika sorters mat gärna från våran mat kött,ost,grädde mm. Så att de vänjer sig (både vid smaken och deras magar)vid olika smaker, det kan vara väldigt praktiskt om de av en eller annan anledning behöver byta mat.
Ett super Barf tips är flugor kombinerad leksak och mat, men var beredd på att offra en och annan blomma i fönstret.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad