Coola pojknamn?

Jag skulle ha köpt en liten kille tidigare i år. Trist nog blev det inställt. Men mina söner ville att han skulle kallas för Nils (jag föredrog dock kattens orginalnamn). Men Nils (eller Nisse) är både lite sött och coolt på en katt. Ruben och Nils? 
Vilken gulliplutt
mina förslag är, bubba, hermes, tom, boris, dante…
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Söt!
Enda korta namn som dök upp i huvudet var Arn. Aldrig hört en katt heta det, så jag vet inte varför namnet poppade upp..
/Elisa

De där är ju Oliver
I min värld ska katter ha ett s-sljud i sitt namn, Max, Vincent, Astor…

Det är en Sorba, Santoz eller Motltass!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Åhhh, så gulliga när allihopa! Jag blir ju rörd över denna inspiration! Många namn gillade jag!!! 
Kraaaaam alla!!!! 
Stisse
Ceylon…lite flott tycker jag. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Eller kanskje en liten Castor,Dexter,Soprano eller Joppe 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Undrar om det är stamtavlenamn du är ute efter? Hur många kattungar ska ha namn, vill du ha tema, vad heter mor och far? hur är psyket, egenheter? Vad är det för färg?
Tycker namn är roligt att spåna på så jag hjälper gärna till!
Hej Nilla! Så roligt att du sa Ceylon! Min far är faktiskt från Ceylon och morsan från helsingborg. Så Ceylon var ett riktigt bra förslag! 
Hej Perler! Jag är inte ute efter stamtavlenamn; han heter Mc Intosh efter äppelsort. Hela kullen har namn efter äpplen, en tös heter Ingrid Marie. 
Jag är ute efter ett namn som funkar till vardags.
Vad tycks om Konrad? Hmmmm.
Har gjort en wordfil; Har ni favvisar?
Ascot
Exter
Mocca
Mumin
Newman
Bruce
Bogart
Marcel
Pascal
Aria
Blaze
Drake
River
Trinity
Wilson
Jum-Jum
Dante
Jackson
Madison
Napoleon
Devon
Ervin
Mason
Milo
Beck
Dalton
Dixon
Gibson
Albin
Anton
Kelly
Emil
Pacino
Miles
Anton
Morris, Maurice
Ludvig
Tintin
Tyler
Elton
Rex
Elvis
Elliott
Max
Emil
Felix
Jack
Pax
Maddox
Isak
Kai
Konrad
Leo
Leon
Liam
Mio
Oscar
Viktor
Atlas
Attila
Sting
Sascha
Julius
Maximus
Lloyd
Ceasar
Milton
Ramses
Melvyn
Douglas
Errol
Gilbert
Kevin
Lee
Kim
Viper
Franz
Nilla! Du har den sötaste ikonen i historien! Nästan så att jag skulle kunna tatuera in den på mig själv! Den är så siamesisk!!!
Mosku! - En ledendarisk figur från Finska Lappland 
Haha, tycker själv att det är ett coolt namn.
Mosku? Hi hi! 

Nalin(betyder Lotus på Hindi) eller
Chand (betyder måne på hindi)
Achilles
Lycka till o du får meddela va de blir :)

Fy på mig själv för att säga mitt favorit tilltalsnamn på en hankatt:
Tjatse
Ovanligt och med s-ljud, men åh så fint på en Siames/Oriental med lite uppmanande tjat i rösten, och när jag väl införskaffar mig min drömkille så är din katt så gammal ändå så det är glömt

Sen har jag ett till förslag:
Titus
Det namnet kan ju vara lite underfundigt med tanke på Tinnitusen man ev kan få med vissa högpratande Siames/Orientalkatter 
Ha ha - så humoristiska ni är - ena riktiga siamespersonligheter! 
Titus är faktiskt jättefint, men jag känner en kille som heter just Titus och som inte är så schysst. Då blir det svårt att döpa honom Titus.
Känner ni alla samma sak? Att om en ”namnbärare” inte är så snäll, så känns namnet så förknippat med den personen. 
Tjatse var bra att uttala på skånska! 
Ett som jag har funderat på är
Stricket = strecket på skånska
Hi hi ho, de far ju runt så man ser strecket efter dom ibland. 

#20 Håller med dig till fullo, hur fint namnet än är, har man dåliga erfarenheter av en person med just det namnet så går det inte bara
Jag är ju inte så duktig på skånska
, men Stricket var väldigt egenartat, unikt och ett platsande namn på en Siames
#15 Ja, den är rolig. Det känns lite svårt att byta nu. Har haft den i flera år. 
Tycker Ceylon är jättetjusigt. Någon gång ska jag ha en Siameshane som heter Milano. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Hihi, helt otippat när jag öppnade bilden så tyckte jag att detta var ju en solklar Frank!
Hmm, det hade jag en matematikprofessor som hette, som hade lite samma sköna uppsyn kanske 
Men Stricket är ju ett namn med finess alltså.
#19 Pascal var nära på att få heta Decibel som nykomling, den skrikepellen
.
Tack och lov blev det ju lite mindre tjat när han Maxima väl flyttade in. Lillkorven Neon är också en god kandidat till namnet 

Brownie, enda jag kom att tänka på när jag såg killen på bilden 
#14 :Drake,Morris,Milton,Blaze,Leo og tilslutt Bogart fordi det var så morsomt med tanke på til katt 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Var ett tag sedan jag var inne här, nyfiket undrar jag vilket namn den lille fått?
Jag tycker om Torsten…
Djingis efter Djingis Khan kanske? Han ser ut som en Djingis… Jag är av den åsikten att man inte ska vara alltför modest när man väljer kattnamn (vilket kan bero på att jag växte upp med katten Napoleon). Vår nuvarande siamespärla hette redan Picco när han kom vilket direkt blev Piccolomini efter härföraren som blev Gustav II Adolfs fall. För vem är det som bestämmer klockan halv fem på morgonen, du eller siamesen som vill leka "vi låtsas att dina tå är en leksak"? Det får i alla fall mig att kapitulera
!
Watom
Arrulan
Caviro
Canilo
Bendriz
bara lite hittepånamn sådär…älskar att hitta på djurnamn…
Tack Khiraz! 
Jag skall hämta honom på söndag…och tiden seeeeegar sig fram. Men inget namn på tapeten ännu. Har döpt så många katter i mitt liv att namnen har tagit slut liksom.
Arrulan var ju fint…
Mejla gärna fler förlag folks. Det uppskattas!!!

Sid
Koda
Meeko
Spike
Charlie
Hej och tack igen! 
Charlie heter min andre bondkatt. Men fint namn är det!
Kid