Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1521 ggr
Alba333
0

Hur gör man med kattungar kvar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fortfarande fyra kattungar kvar efter Stinas kull. Har annonserat och annonserat men inga köpare dyker upp :(

Hur gör man för att hitta köpare till sina små älsklingar? Bara att ha is i magen och avvakta eller?

Är helt ny på det här,har inget stamnamn utan parningen är en tjyvparning mellan min Sigge och Stina somvi försöker hantera så proffsigt som möjligt.

kalindas
0

Är de renrasiga så tjänar du på att fixa en stamtavla.
Var det dej jag mejlade med för ett tag sedan?

/Elisa

Emenna
0

Åh de är supersöta! Kyss Kan tyvärr inte hjälpa dig med råd då jag aldrig fött upp några katter innan. Men hoppas det löser sig :)

Juliette-
0

Jag vart själv efter olika omständigheter sittande med 4 kattungar kvar.. paniken kom nästan vad ska jag göra.. Valde att sänka priset ganska omgående för att jag kände dom måste hitta hem. En tog inte alls lång tid han hittade sitt hem via katter.nu där jag la ut massa bilder på forumet.. sen vart det trögt igen.. vad ska jag göra?

Valde att sänka priset igen.. många hörde av sig alla skulle ha till avel det hagla fullständigt in förfrågningar men mina ungar skulle endast till sällskap och alla tacka nej.. kände men vad sjutton finns det inga sällskapshem i landet..

Men skam den som ger sig, bra bilder och uppdatera blocket annonsen och skrev stort endast till sällskap så hittade Doris hem vid 8månader, Ragnar flyttar till helgen 8½månader men Vivi är kvar än.. men tack och lov en kan väl stanna om det krisar..

Så tyvärr är rådet BRA bilder BLOCKET berätta om individerna i annonsen så folk blir sugna, IS i magen, Var kräsen för bra hem ska dom ha, och kanske lägga dig lite lägre för att sällskapshemmen skall välja din kull före dom dyra.

(För visst har du väl reggat dom så dom är 2xvacc, avmaskade, veterinär besiktade, chippmärkta och har tavla??)

Alba333
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, de är SVERAK registrerade, vaccinerade, chippade och avmaskade. De har vet.besiktning inbokat men jag läste att man inte ska göra det förrän max 7 dagar innan leverans, och jag har ju ingen leverans inbokad :(.

En av dem är såld och levererad men de andra fyra är fortfarande kvar.

Men tack för era råd, ska se till att bilderna är superfina =).

kalindas
0

Hur gamla är de nu?
De ser ju inte jättegamla ut ännu, så du kan ta det lugnt. Men visst kan det kännas jobbigt när de inte blir sålda direkt. Tids nog dyker nog rätt hem upp…Glad

Ta bilder där de ser lite extra söta ut. Inte bara en bild på en katt som sitter. T.ex. en katt som leker med något, kan vara lite kul.

Missade att du fått dem reggade, läser som en kråka ibland..Skäms

Ang. friskintyget så får det som du säger inte vara äldre än 7 dagar.
En del veterinärer gör ett när de bli vaccinerade och bjuder sedan på det ev. andra intyget. Kolla vad din vet. gör.

/Elisa

Alba333
0

De är födda 27 januari, så nej de är verkligen inte jättegamla, precis leveransklara Tungan ute

Det är jag som nojjar för att jag inte gjort detta tidigare. TACK för ert stöd! Tar alla era tips till mig. Har lagt ut fler annonser nu. Glad