Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 1527 ggr
Wilycats
0

Avelshane i norr?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har börjat kika runt lite smått efter en hane åt min SIA n hona som börjat löpa väldigt ofta nu, och tänkte fråga här om nån vet om det finns avelshanar i norra Sverige? Vi bör själv i norra Finland.

Har inga speciella krav på hanen, men helst skulle jag vilja ha en SIA hane åt henne Glad.

Hennes stamtavla hittar ni här : http://pawpeds.com/db/?a=p&id=850441&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

Hon är en väldigt social och pratglad kisse!

tuska
0

Fin hona med fin s.tavla.

Hoppas du får tag på en vacker siames pojke där i norr

MalinL
0

Vilken fin tjej och vilka superfina kontraster hon har!

Wilycats
0

Tack ska ni ha, ja hon är en verkligt fin tjej Flört.

Finns tydligen inga hanar så här upp i norr… Obestämd

[hakkapelitta]
0

Du har SeeSoo Athos som finns hos S*Yzings.. I Harmånger

Och Kelmikerhon Rai Rai Rai, SIA a vet inte vart han bor, typ Boden/Luleå?

[Lyonesse]
0

Kelmikerhon Rai Rai Rai är nog kastrerad nu men jag tycker du ska ta och kontakta hans ägare. Rai Rai Rai har haft flera kullar i Norrbotten och jag tror att han kan ha okastrerade söner boende i närheten av dig.

Bl a har Frostuddens uppfödn, som äger Rai Rai Rai, fött upp en fin chokladmaskad hane, Frostuddens Julius, som kanske finns tillgänglig för avel.

Länk till uppfödarsidan på SO-grupp där du hittar bl a Frostuddens uppf: http://www.sogrupp.se/breeders.php

Från SiMyKeth:s sista kull är kanske en av hanarna fortfarande okastrerad. Finns i Umeå-trakten. Där finns också pappan Okonor Kobold som ägs av SiMyKeth. En härlig hane!

Det finns säkert hanar i norr. Det gäller bara att hitta dem. Ring till uppfödarna som finns i din närhet. De vet ofta om hanar som inte annonseras ut till avel.

Wilycats
0

Tack! Ska kolla upp med de andra uppfödarna kring trakten!

Wilycats
0

Har ännu inte hittat nån hane. Kan tänka mig att åka lite längre, så om nån har nå tips på hanar så tar jag dem tacksamt emot Glad.

Svea är testad negativ mot FIV/FeLV och microsporum canis och hon har blodgrupp A.