Nu ska drömmen bli sann! (kattunge)
Nu är jag tillbaka igen, med en ny användare! :)
(gamla var p0kerfac3)
Har bestämt mig för att det är en kattunge jag vill ha!
Helst två, men framförallt en kattunge!
Söker helst en hane!
**
Vad bör man kräva som köpare?**
Och jag har inte riktigt förstått det där med dolda fel försäkring? Försökte ringa till både Agria, Sverak och Folksam men ingen har ju teletider nu p.ga av påsk-helgen..
Kan någon förklara det?
Dolda fel försäkring är det viktigt att kolla upp om uppfödaren har. Om de inte har det, så kan det vara svårt att få ut ersättning för kattungen. Dvs. om den blir sjuk i en sjukdom som den troligtvis kommer från uppfödaren eller den var sjuk innan den såldes.
Så det är uppfödaren som ska ha den försäkringen. Du skaffar en vanlig försäkring till din kattunge.
/Elisa
har inte uppödaren doldafelförsäkring måste uppfödaren själv öppna plånboken om katten man köper visar sig ha ett dolt fel
Stämmer, glömde lägga till det.
Kruxet är att det ofta är svårare att få det dolda felet/katten ersatt. Då de uppfödare som inte har skyddet ofta sparat på det av just snålhet…
/Elisa
Dolda fel försäkringar är krångliga saker, mycket klausuler hit och dit. Det bästa är att se till att du har katten försäkrad i samma bolag som uppfödaren har sin dolda fel försäkring - då har man störst chans att få det att funka försäkringsmässigt.
NU HAR DRÖMMEN BLIVIT SANN! 
JAG HAR KÖPT MIG 2 STYCK SIAMES! Världens finaste, i mina ögon oxå 
Det känns fortfarande helt otroligt overkligt, känner mig helt hög på livet och jag vet inte när jag kommer landa igen! 
Jag och bebbarna låg och pratade mest hela natten, sen sov de tätt intill mig, sen pratade de lite mer!
Båda är efter (men från olika kullar)
Far: **S*Bergbackens Mangas Poseidon
**Mor: S*Cati Hautes Sweet Marilljos
(fick se fadern igår, han va helt iögnfallande vacker..)
Mina nya bebbar heter Marilljos Corvette och Marilljos Calypso.
Vi kommer vara på utställningen i Lidköping den 17e!
Nu ska jag bara försöka inse att drömmen är sann, sen återkommer jag med bilder!
Grattis! 
/Elisa

Är dom efter olika kullar men samma päron är en mycket äldre då?
GRATTIS till småttingarna
Grattis till mycket fina katter.
Fina båda två. Hur går det med de övriga katterna?
/Elisa

Grattis till två vackra katter!!!!

Vad kul att drömmen nu äntligen är förverkligad, de är jättefina båda två. Lycka till framöver med dem
Jättefina katter!

Grattis till vackra kissar!!
Jättegrattis från Farmor i Umeå.
Lycka till med Mesarna.
Gratulerer med fine katter.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grattis till supervackra katter. Ja, vad sa de andra katterna om de konstiga nykomlingarna? Är det mycket fräs och burr där hemma? 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Tack så mycket! Är verkligen jätteglad!
Någon som ska till utställningen i Lidköping den 17/4?
Jag kommer dit med mina två och kommer vara där med uppfödaren! 
Här är deras far förresten, (som jag fick träffa) han va helt otrolig.. blev änna helt betagen i honom oxå 
**
EC S*Bergbackens Manga Poseidon**
en till bild på snygg-farsan
Joo, peppar peppar ta i trä, ingen har rört varann än, bara småfräst och iakttaigt varandra. Tagit de extremt lugnt med att få träffa varann, kan väl dock säga att min långhåriga huskatts-hona är kärleken själv, hon är helt oberörd och har inte rört en min, och lill-siamestjejen bryr sig heller inte så mke :)
De är mest Rambo, min gammelgubbe (4 år förvisso, men han blir ju gubbe nu me alla andra ynglingar!
) och calypso-gossen som ska ha lite tid att vänja sig vid varann. 
Annars är Rambo ovanligt harmonisk nu.. han börjar slappna av ordentligt och finna sig i deras närvaro, kan ju vara mke för att jag tagit det väldigt lugnt & inte tvingat på dem en träff, utan stora bevakade ytor, och så har de fått ha kompostgaller emellan så de kan nosa i lugn o ro. O fräsa lite
Min stora dröm är ju att de ska kunna röra varann snart, gå tillräckligt nära o nosa och kanske sätta ngn på plats, och sen kunna leva sida vid sida eller de bästa..bli riktigt gott gäng allihoppa!
Tiden får utvisa, nu är det upp till dem och oss att ge dem likvärdig kärlek.
Kommer med uppdatering efter helgen kanske! Då har det gått ett tag 
# 20 Där kommer du att få träffa några av dina katters släktingar.
Lycka till på utställningen
Mycket vackra katter. GRATTIS-
Grattis, visst är det underbart med siameser?! Dessutom är det bra att du har två, för de tycker ju så mycket om kattsällskap. Jag hängde inte riktigt med, var det den lille som hunnit parar redan? Jag fattade fel väl, och det är den äldre, eller hur? Sen ser det ut som många katter på någon bild, hade du en sedan tidigare också? Förlåt alla frågor :)
#24 Det var den nu kastrerade Calypso som parat, han är snart ett år. Den bilden med många katter är tagen hos uppfödaren (gissar jag)
Tack så mycket!
Nu förstår jag hur jädra underbart alla ni med siameser har haft det! OCH vad jag har gått miste om! Jösses, nu är jag siamesfrälst för livet
Så som Malin sade, Calypso, som fyllde 1 i måndags
, parade innan han blev kastrat, så nu någon gång i slutet på april väntas han bli far!
Och som Malin även nämnde, det är från uppfödaren. Men om du kollar på den me massa kattor, seru den som är i 'center' och sitter upp?
Yeess, det är min Corvette!
Försöker komma på namn till dom. Det är svårt!
Grattis till dom fina siameserna! Håller med dig om att när man väl har dom i sitt liv, så känns det det som man har gått miste om rasen för man visste inte att dom är såååååååå goa!
Jag är totalt frälst också, när jag var 38 köpte jag min första, sen är det bara siameser som gäller! 
Jaaa, förstår inte hur jag inte fått upp ögonen för dem innan.
Helt underbara
Hur många har du berthagenn ? 
Just de! 
Kom på nya namn igår till mina bebbar!
Nu går hanen (Calypso i stamtavlan) efter namnet Diesel
och
Tösera (Corvette i stamtavlan) går numera efter namnet Honeybun

Hej Annie Ess, jag har idag 2 bondkatter och en chokladmaskad siames. Om 2 veckor har jag ännu en siames från Djärfs i Jönköping.
Så jag har totalt 4 katter.