Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 1743 ggr
Corydoras
0

Umeå 17-18/4

Startar en ny tråd om Björkstakattens utställning i Umeå nästa helg. Jag bor ju inte i Sverige längre men måste självklart komma när min gamla kattklubb har utställning!
Glad

Vilka fler kommer?

Tyvärr deltar jag bara lördag denna gång, har lyckats få värsta sortens gravid-illamånde som dessutom verkar hålla i sig tiden ut. Ska bita ihop och göra mitt bästa för att klara av en dag iaf.
(OT: Från början tyckte jag att Hakkapelittas nya Avatar var jättecool, men nu måste jag hålla för den med handen när jag läser inläggen, annars spyr jag i samma takt!)
Tungan ute

Corydoras
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer som alltid med min kära huskatt Tussie som tävlar både i huskattsklass och huskatt senior. Nu bor jag äntligen (igen) så att jag kan släppa ut henne i naturen lite då och då (självklart under uppsikt!), nu när det börjar bli varmare vill hon inte komma in. Även om hon gillar att visa upp sig på utställningar så finns det nog en chans att hon är tjurig nästa helg och hellre vill klättra i äppelträden än att ligga i utställningsbur.

Siameskastraten Milo kommer också med, han tävlar i Premierklass för första gången (perfekt med ett utomlands-cert då!) Han gillar inte utställningar lika mycket som huskatten, men får han ligga i sin favoritkorg så är det ändå okej att vara där…

Hans son Kauko får ni se nästa år istället…

PR IDP*Novarita Stranger In The Night "Milo" på senaste utställningen i Seinäjoki, Finland.

Huskatten Tussie har blivit BIS huskatt på BJK's utställning fem år i rad, vi ska dit och försvara titeln även i år. Vi hoppas på bra konkurrens på årets utställning. Förr var många huskatter med och slogs om priserna, tyvärr har det inte gjorts plats för så många huskatter de senaste åren… Inte lika roligt utan motståndare!
Rynkar på näsan

[lisme]
0

Vi kommer med 3 av kattene våre - Mischa(som mangler et cert for å bli CH), Læstefar som mangler ett cert for å bli Premier og lille Muffin som ikke kan ta cert i det hele tatt. Vi gleder oss veldig til å treffe de svenske vennene våre igjen, det er alltid så koselig på de svenske utstillingene!

annzoo
0

Kommer dit med 3 katter…siamesens 1a gång i vuxenklassSkrattande hoppas de går lika bra som de senaste utställningarna…

Corydoras
0

#3 Annzoo?
Är det du som har bengaluppfödningen Royal Spots? I så fall känner du ju till både mig och huskatten Tussie! Kul att du skaffat siames! Kollade in på hemsidan för ett tag sedan och såg det. Min kattunge Kauko här halvbror till Selmas pappa och kommer från FIN*Kelmikerhons uppfödning, tyvärr kommer han inte med på utställningen denna gång.

annzoo
0

#4 jepp det är ja deSkrattande Hoppas det går bra för både dig och mig i helgen… Många blir lite paff när de kollar in i bengalburen och ser en katt som inte liknar en bengal…kanske borde göra henne en egen skyltSkäms

Tråkigt att du ej tog och anmälde Kauko hade varit kul och se han =) vet du om det är många siameser anmälda?

[hakkapelitta]
0

Jag kommer båda dagarna med en chokladbit och det blir hennes premiär! Hon badade igår och det var inga problem :)

ska bli kul att komma iväg, var längesen sist nu :)

jag ska byta Avatar, så du slipper acosseara mig med den ;)

bergbackens
0

Vilken Läcker chokladbit.Glad

[hakkapelitta]
0

Ja du får träffa henne nu till helgen. Om du hinner kanske du får en puss av henne, men hon har väldigt mycket sprall i benen Skrattande

Corydoras
0

#5 Jag vet andra som också ställer katter i olika kategorier, det kan finnas kat IV-katter både lite här och där. Jag tycker bara att det är bra att folk blir förvånade och frågar, då har man ju en chans att berätta om sin katt. Det brukar alltid vara någon som stannar och frågar vad min huskatt är för ras "-Hon ser ju ut som en sån'där vanlig katt" säger de.
Då får jag ju en chans att berätta att även "vanliga katter" får vara på uställningar…

Kauko kommer inte till utställningen av två anledningar.
1, Vi bestämde oss för honom och tog hem honom för mindre än en månad sedan (då fanns det inga platser kvar på utställningen)
2, Han måste ha godkänd rabiesvaccinering för att få komma till Sverige.

Men det hade varit kul att ha med honom, han är inte så typad, men mycket mer framåt och orädd än sin far.

#7 Tack så mycket, men jag gillade ju faktiskt din Avatar ändå. Jag kommer också gärna och kollar in din nya lilla sötnos!
Jag är säker på att det kommer att gå bra för henne
Kyss

Seerath
0

Vill påminna om att alla katter som blir BIS på utställningen ska fotograferas så dom som vinner ska ta med sig katten och gå förbi fotorummet efter att priset har hämtats. :)

Rithwa
0

På Björkstakattens utställning kommer även Bäst i Norr totalt att presenteras. Norrlands klubbarnas tävling om Norrlands vinstrikastekatt, där alla tävlar mot varandra oavsett ras, klass och kön.