Märsta 3-4/4
Många härifrån som ställer ut 3/4? Hoppas på det så man får ngt fint att kika på. Själv har jag ju en "date" på lör som jag ser fram emot
Undra om det kan vara den där blåvite daten du brukar drägla över? 
/Elisa

Hihi dejten kommer ;)

Fast tänk på att herr blå/vit kan ligga vid skogisarna med han delar nämligen bur med en hårig cremebulle 

Ha.ha jag kommer att nosa upp sötnosen:)
Jag kommer och kikar! '
Är du där båda dagarna Emelie? Måste ju hälsa på kissen från samma uppfödning som Smashen. :)

#5 Är inte bara samma uppfödare Vincent är ju faktiskt halvbror med Smash mamma
fast vi är bara där lördag så då ni måste komma om ni ska hälsa på lillefis 
#6 Ja det tillåme. :) Jag kommer troligen lördag, kanske båda dagarna. Så då ses vi säkert!
Jag ska dit, med alla fyra är det tänkt, men minstingen äter dåligt för tillfället, troligen på grund av att han har dubbla tänder just nu, så vi får se om han är presenterbar eller inte. Var hos veterinären i går och kollade, men alla blodprover var fina och kom hem med några burkar a/d, så vi får väl se, det kanske tar sig. Övriga katter kommer i alla fall, tandömsning är ju inget smittsamt :P
Og her sitter vi laaangt unna og er kjempespente på hvordan Tommy har taklet utstilling! Den første Bekmørtnanskatten som stilles ut av sin nye eier!
Jag är nyfiken!!!
Hur har det gått idag?
Tack för de fina bilderna på mina katter, och givetvis även på de övriga fina! Jag hade med mig hela fyra stycken, antagligen första och enda utställningen som jag gör så på, men lille Tommy skulle få debutera, och så vill jag gärna hinna ta flockorna till Ch innan han blir könsmogen och parar dem, och Opus fick "hänga med". Så förutom de som är på bilderna så hade jag även med Sadie, alltså S*Jackpott's Magic Expression. Det var hennes första utställning som vuxen och en assistent fick bära henne, eftersom jag hade minstingen, Tommy, hos den andra domaren samtidigt, och jag brukar vilja bära själv när det är första gången, för att veta hur de reagerar. Men Sadie var duktig, trots att inte heller hon har varit ute speciellt mycket än.
Opus tog BIS, hans sjätte sedan starten tror jag det är, lika skoj varje gång.Jo, han sjunger ju, eller svär, eller om det är svordomar i hans sångtexter kanske :) Men det är mest bara för att han inte riktigt är så supertuff som han skulle vilja tror jag. Hur som haver är han ju snäll, och de allra flesta genomskådar hans oväsen eftersom kroppen är avslappnad.
Lalla får ofta beröm för sina ögon, men också för att hon har fin storlek och har ett så mjukt sätt. Hon är inte vek alls, utan en riktig padda när det gäller åsikter, däremot är hon en padda som nästan alltid har vaknat på rätt sida. Hon är grundtrygg och sånt får man nog ett behagligt sätt av. Jag hoppas så innerligt att hon ska få ungar, för jag tror att hon kan bli en superfin mammakatt. När Sadie flyttade in tog Lalla på sig att vara extramamma direkt.
Lille Tommy var så duktig, det var hans första utställning. Dels var det ju bedömningen, och sen en lång uttagning till panel, det var ju supermånga klass 12 på plats, och hela 6 stycken hos Kristiina, som dömde honom. En annan katt blev nominerad, men för att träna lite till fick han sitta i mitt knä under kategori2-panelen, den är ju ofta högljudd och han kröp under min tröja för att hålla värmen i den kalla hallen och sen bara satt han där och spann, trots att de tjoade och applåderade runt omkring oss. De flesta kattungar klarar ju utställningar fint, men visst blir man extra glad när ens egen lilla är duktig!?
Grattis till alla resultat! Vad kul att se en bild på Wednesday också! 
Så masse fine bilder av vakre katter. Tusen takk Emma for titten.
Grattis til alle sammen.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#21 Det gjorde den brunmaskade balinesen.
Söndagen gick lika bra. Min Opus fyllde 5 i dag och blev återigen BIS. Lalaith blec champion och Sadie tog sitt andra cert mot den titeln. Lille Eleseus, "Tommy" som han kallas, hade konkurens i klassen och fick se sig slagen av en fin liten pojke, men båda fick Excellent. Den andra killen (vad hette han, jag hade ingen katalog?) blev sedan även BIS kattunge. Det viktigaste för mig var att min Tommy skötte sig fint båda dagarna, och det gjorde han verkligen. Nyfiken får man ju vara, och han försökte lämna bordet någon gång, men stannade snällt när jag stoppade honom. I kväll är alla trötta, även matte som är alldeles stel av att ha skakat av köld i två dagar. Inte klubbens fel, de hade tydligen alldeles nyss tagit bort isen i hallen.
Tusen takk for alle bildene jeg fikk privat,Emma. Det var jo bare såååå koselig å se Belle igjen
I dag ble hun BIS,så masse gratulasjoner til Belle og Sandra herifra.
Belle er en laaaaang katt og hun er alltid en superglad pusejente.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Ja, Belle är en sötnos. Hon är lite sprattlig för att hon ska prata med alla. Kela med alla. Jag är så glad för min skrutta.
Tack Emma för bilderna. =)
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

#22 Den där lokalen var lika kall i maj när jag ställde förra året så den lokalen är kall är jämt katt så dom kan lika bra ha kvar isen hahahaha Grattis till dina resultat var skönt att bara ställa en dag och få sova lite ;)

Ja usch.. hoppas man får en varm lokal på nästa utställning.
Vet någon anledningen till att det inte blev i Nacka Strand?

#26 För få anmälda katter :)

just för tillfället är det få anmälda katter till nästan alla utställningar, och allt fler utställningar förlänger anmälningstiden. inte bara birka. var är alla utställare?
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus
Folk har inte råd helt enkelt tror jag. Anmälningsavgifterna blir högre och högre. Det är orsaken jag inte ställer ut i alla fall.
Ändå har WCF, som jag är ansluten till, lägre anmälningsavgift äv vad Sverak har.
/Elisa
Bra och levande bilder! Tack för att vi får se dem!
Jättekul att få se bilder från Birkas utställning för den missade jag. Jag såg att resultaten fanns ute på Birkas hemsida och det verkar har varit gott om snyggingar på plats i den kalla ishallen.
Grattis allihopa till fina resultat och ett särskilt grattis till rödingen Opus som slog till med två BIS och födelsedag på samma helg.
#22 Den brunmaskade balionesen Mimmi, gick inte hos Kristina på Lördagen utan hos Thea. NOM hos Kristina på lördagen blev Mjia's Bonzo. 

#27 Jaså.. tyckte det var så många katter.. men okej.. inget o grubbla över kanske..
#32 Jag trodde det var Opus på den bilden först, den lille håller på att bli stor :) Jo, Kristiina sa först att svansen kunde vara lite längre, sen drog on upp den en gång till och insåg direkt att hon måste ändra sig, Lill-Tompa har jättelång svans. Jag hoppas att den inte bara har vuxit snabbare än kroppen, utan kommer att fortsätta vara lång, men man vet ju aldrig med de små, hur det ska bli som vuxen. I nuläget var det viktigast att han var så cool och inte alls hade något emot utställningar.
Får man skryta lite? Det var så länge sedan jag ställde ut ju och den här utställningen gick verkligen bra för mig och mina katter. Så på söndagen var det dags för helgens andra BIS för min älskade Opus. Lille Tommy hade konkurrens i klassen och redan när jag såg den andra tänkte jag att konkurrenten hade väldigt bra öron. Mycket riktigt vann den klassen och min lilleman fick Ex2. Den som vann klassen gick sedan och blev BIS i slutet av dagen, så det var ju otur att ha denne som konkurrent i klassen, men jag har aldrig haft problem att se min katt slagen av en annan som är snygg och när det gäller kattungar och juniorer står ju inte heller några cert på spel och då gör det ännu mindre ju.
Lalla blev champion, underbart kul, framför allt som jag hoppas att hon ska bli dräktig längre fram i vår och det är bra med en titel innan dess. Sadie fick sitt andra cert mot samma titel och Kristiina berättade att det ofta var så att just classic tabby har sådär superfina pälsar som hon har. Givetvis blir jag nyfiken på om det är en gen som hör ihop med mönstret, eller om det spontant har uppstått i två olika bestånd med samma mänster som inte är släkt med varandra (både Irene Eigers och Jackpott's classic tabby visar tydligen samma fina pälsar, klart intressant).
Det är inte alltid man har två så bra dagar på en utställning, jag är verkligen glad. Det kommer snart en liten utställningsvideo på mina katters blogg http://felicula.blogspot.com

#40 Klart att man får skryta lite när det går så bra, Grattis!
#40 Ja såklart skal man få skryte litt
Grattis. Så koselig at du hadde en så fin helg når det er lenge siden siste utstilling også.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

#40 ja, klart du får skryta. Dina kissar är jättefina!
Gratulerer igjen med flotte resultat, Anna! Lille Tommy er ikke så veldig liten lenger….. Han begynner jammen å bli en stor gutt nå!

Fin han är!
/Elisa
Han heter S*Yahtzee´s Wow Factor - ett passande namn!