Siames iFokus

Siames

Etikettomplacering
Läst 1421 ggr
MijmuPix
0

Fodervärd sökes till vuxen honkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått möjligheten att köpa tillbaka min kära paddeluring Lilly, aka S*Mijmu Pix Molli Minttu, något som jag är väldigt glad över! Lilly föddes i min fjärde kull och är två år gammal. Hon var väldigt speciell redan från födseln med sin "mjölkmustach" och lilla tuppkam (som hon forfarande har kvar!). Lilly var ett busigt yrväder som liten - nästintill omöjlig att fotografera och precis som sin mamma Seelia en oerhört intelligent och smart liten paddamadam!

Lilly är den enda avkomman efter min hona Seelia som är fertil och således är hon väldigt betydelsefull och speciell för mig på många sätt.
Det är ofta svårt att introducera en vuxen, fertil honkatt i en kattgrupp och eftersom jag även har "katt-kvoten" full här hemma och inte vill omplacera någon av mina kära kastrater för att göra plats för en ny avelskatt så söker jag därför ett fodervärdshem till Lilly.

Som fodervärd bör du vara en lugn och trygg person och kunna erbjuda ett livslångt, kärleksfullt och stabilt hem, gärna med en (kastrerad) kattkompis eller två. Lilly är lite försiktig till sitt sätt och behöver en matte/husse som uppskattar och älskar henne för just den alldeles speciella, lite blyga men underbara personlighet som hon är!
Som fodervärd bör du bo i stor-Stockholm eller någon grannstad (tex. Uppsala, Västerås, Sala). Det viktigaste i det här fallet är inte avståndet utan att hitta ett superhem och dito matte/husse åt vår kära paddeluring Lilly!

Om du är intresserad av fodervärdskap åt Lilly eller vill veta mer så är du varmt välkommen att höra av dig! Skicka gärna ett mail och berätta lite mer om dig själv som en första kontakt.

Hälsningar Emma, S*Mijmu Pix

info@mijmupix.se

MijmuPix
0

Lilly som liten bebbe

MijmuPix
0

Lilly som vuxen, sept. 2008

MijmuPix
0

Coolaste paddalooken Tungan ute. Lilly i december 2009.

kalindas
0

Det är en tjej pocerface3 tror jag hon kallar sig som söker en vuxen siames. Men jag har inte fått klarhet i var de bor…Obestämd

/Elisa

godisgrisen
0

Så himla fin! Älskar de långa smala benen. Hon fångade mitt intresse. Fy så sugen jag blev sitter här och radar upp argument mot infallet att anmäla mitt intresse…

Har alltid velat ha en siames och just nu är jag inne i en period då jag har starka begär… men min kattkvot är också full, min ekonomi är inte full och en vuxen katt är kanske inte det bästa valet när man redan har två katter och en hel marsvnsuppfödning att vänja in katten i…

Annars bor jag i rätt område, har två kastrerade socialt kompitenta trygga katthonor som sällskap, stor kattvana och skulle aldrig ta mig an en katt om jag inte räknar med att kunna ge ett livslångt hem.

Undrar om jag ens ska skicka detta inlägg?

ramithi
0

Å gud for ei nyelig brunpadde. Ei slik som jeg ønsker meg tilbake etter at vi mistet vår brunpadde balineserjenta vår.

Attacks
0

Gi mitt vakre barnebarn en stor puss Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
0

Hon är så jäkla gullig! Så kul att få se henne igen! Hoppas du hittar ett fint hem till henne. Du kanske ska skicka henne till Norge? Oskyldig

#4 Tar för givet att ett fodervärdskap innebär kull/kullar. Då bör man ha kunskap, ett stort intresse och pengar på fickan. Passar nog bättre med en kastrat, skulle jag tro. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Kyss Hun er så fin Emma. Krysser fingre for at en passende forvert dukker opp ganske snart.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

putt, putt Glad

MijmuPix
0

Jag puttar upp tråden igen Glad

[hakkapelitta]
0

Jag hjälper till att putta!

MijmuPix
0

Jag har ännu inte funnit Det Rätta fodervärdshemmet åt Lilly så jag puttar upp tråden igen Glad