FIN*Fercatin Isaber Mufasa
…. eller Muffin som han heter her hjemme
Han har bodd hos oss i noen uker nå, og vi er ikke mindre forelsket i denne skjønne gutten nå enn da han var helt ny hos oss. Han kom kjapt inn i flokken, og som vanlig var det Joker som tok imot den nye. Muffin og Joker sov sammen allerede den første natten, og siden har de hengt sammen. Etter at Læstefar kom hjem, har vi tre gutter som løper rundt i huset og småjakter på hverandre, overfaller jentene og løper om kapp.
Muffin er verdens beste gutt, så hengiven og kosete! Jeg tilbringer mye av min våkne tid i stolen min i stua, og da ligger han som regel på rygg i armene mine og leker med fingrene mine, håret og tar på meg i ansiktet med de deilige mye kattepotene sine. Muffin er en nysgjerrig gutt som har lyst til å smake på ALT! Så når jeg får mat servert, vil han gjerne smake på. Han nærmer seg forsiktig fatet, sniffer ut i lufta med løftet nese og snuuuuser inn lukten av mat. Sier jeg da "ejjjj, Mufasa!" med mørk stemme, stopper han med en gang og legger seg i fanget mitt eller hopper ned og løper for å finne noen å leke med. INGEN andre katter her stopper opp sånn som han gjør. SÅ vi har faktisk en katt som er lydig! Ikke verst 
Muffin var 5 mndr 1. april og han er blitt en stor gutt allerede!Han har flott lang kropp, lange bein, sterk beinstamme, lang hale, perfekt profil, bra størrelse på ørene og bra topp, medium lang silkepels og en super blåfarge på øynene! Dessverre må vi bruke blitz ennå, og det gjør at den riktige øyefargen hans ikke kommer frem. Men vi fikk fanget den da gjengen var ute og sjekket snøen i kattegården 
Snø var forresten ikke spesielt morsomt, den er jo både våt & kald!
Muffin har vært på utstilling allerede, og flere venter i månedene som kommer. Til å begynne med syntes han ikke noe om å være i et fremmed bur på et sted med mye lyder og mange fremmede lukter, men etter en halv times tid hadde han sjekket ut buret og funnet ut at det var ok likevel. Vi har prøvd å strekke han her hjemme, men det har han ikke syntes noe som helst om! Derfor var vi veldig spente på hvordan han ville ta det når han skulle opp til dommeren på sin aller første utstillingsdag….. Men Muffin overrasket oss! Han lot seg strekke som om han ikke hadde gjort noe annet hele livet sitt, og viste seg fram på den best mulige måten!
Katten før ham hos Wojciek-Albert Kurkowski var vår egen Spitfire. Hun er ei søt balineserjente men skulle hatt større ører, bedre profil osv. Finn-Ove sa til dommeren at hun er vår første generasjon og at det er "work in progress" for å få bedre balinesere. Da Finn-Ove hentet Muffin hos meg og strakk han foran dommeren, ble dommeren helt stille og bare satt og så på han. Finn-Ove gikk bort til bordet med han, og dommeren løftet Muffin opp, dommeren la hodet bakover og utbrøt "This is progress!! WOW!" Det kom mange WOW fra dommeren, og han sa også at Muffin er den beste balineserkattungen han har sett.
Jeg ble så rørt og stolt at tårene bare trillet 
Muffin fikk Ex1, ble NOM og BIS! Det var Anne-Gro Edstrøm og Wojciek-Albert Kurkowski som dømte kat. IV på lørdag, og da Anne-Gro skulle se på Muffin i panelet, gikk Albert bort til henne og sa "and a blinese!" Anne-Gro smilte stort, snudde og vendte på Muffin som bare så ut til å nyte oppmerksomheten han fikk.
Søndag var Muffin hos Alexey Shchukin, og også han smilte stort da han fikk se Muffin. Mens han skrev på dommerseddelen prøvde Alexey åfå Muffin til å ligge i armkroken hans, men det hadde ikke Muffin så veldig god tid til. Alexey hadde så mye morsomt på bordet som måtte undersøkes, og det var mye mer spennende enn kos akkurat da! Muffin fikk Ex1, ble NOM og BIS også søndag! Det er veldig gøy å vise fram en flott katt, men det aller beste med Muffin er gemyttet hans, han er som en liten kosete Dennis - full av fart & moro, og rampestreker! Når han leker med katteleker eller hva han nå enn finner ut at han kan leke med, snakker han
Små søte snakkelyder som får smilet vårt fram hver eneste gang.
Han er bare så god og snill, og selv forberedelsene til utstillingen tok han som en helt! Klippe klør var bare stas, for da fikk han ekstra potekos. Bading var helt greit, selv om han måtte gjemme halen under magen da "pappa" skulle skylle den. Barbere ører var ingen sak, selv om det skjedde på utstillingen. "Pappa" holdt gutten og Ylva fra S*Yzings barberte. Vi holder på ennå med medisineringen pga G-strep, og det er ganske store kapsler som en liten gutt skal svelge, men det går helt fint! Når Finn-Ove skal gi han medisin, lokker han litt på Muffin som kommer løpende mot han med halen rett til værs! Det er vel egentlig unødvendig å si at alle de andre kattene forsøker å stikke av i stedet…..
Vihar vært utrolig heldige som har fått Muffin, og vi gleder oss VELDIG til han blir stor nok til å lage balineserbarn!
Grattis till en vacker kille!
/Elisa
Han är ljuvlig!
Han är jättefin och vad kul att det gick så bra på utställningen! Grattis! 
Kjempestort grattis, Lisme! Han er nydelig! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Så flott han er blitt.Skjønner godt at dere er stolte av han.
Kjempefine bilder var det også.Så søte der gjengen sitter og sjekker ut snøen.Er det "lille" Narani ved siden av Muffin?
Gratulerer med så fine resultater på utstillingen.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Tusen takk alle sammen! Vi er såå stolte av Muffin, og han er så god. Det beste med utstillingen var at han så ut til å trives veldig godt, og at han likte å bli tatt ut av buret for å hilse på folk som kom bort. Det er selvfølgelig veldig gøy når andre liker katten man har
#5 Det stemmer Line, det er lille Narani som står ved siden av Muffin. Han har forlengst vokst forbi henne, og vi tror han blir en stor gutt. I tillegg til Narani og Muffin, ser dere også Joker og Spitfire. Ingen av dem var spesielt imponerte over at vinteren fullstendig hadde overtatt lekeplassen deres! Men nå smelter snøen for fullt og vi aner at det kommer en vår en gang 
Jag har ju sett Muffin live och han är en verkligt stilig norsk gutt från finland visst är det så.
Rithwa
Han är jättefin!
Jättestilig kille!
Grattis till de superfina resultaten!

Min siamespojke Milo har också varit sådär väluppfostrad från första stund. Är jag i ett annat rum och hör att han är på diskbänken så räcker det att säga "NEJ!" med bestämd röst så svarar han "mää.." och så hör man ett duns när han hoppar ned på golvet.
Milos lille son som nu bott hos oss i tre veckor lyssnar inte på något, men vi får hoppas att han lär sig av far sin. Det är mycket praktiskt med en sådan väluppfostrad katt.
(bör kanske nämna att när ingen ser på så är han inte uppfostrad alls, och stjäl gärna mat som står framme. Riktig ögontjänare är han)
Tack för din fina berättelse om charmören Mustafa