Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1219 ggr
godisgrisen
0

Var finns uppfödarna?

Jag är ju himla sugen på att i framtiden skaffa en siames eller oriental. Just nu är det kattfullt här hemma… men jag vill drömma och planera lite. Det jag söker är en förteckning över uppfödare av rasen där kontaktuppgifter och hemsidor finns samlade. Så jag kan sitta och dregla över vackra katter och kanske ta kontakt med en uppfödare nära mig för att lära känna rasen. Finns det något sådant?

tuska
0

Siames/orientalgruppen har en hemsida med massor av uppfödare gå in på deras hemsida även där finns annonser på kattungar

MalinL
0
Nilla
0

Välkommen till oss! Varsågod, här kommer en länk till uppfödare av kat 4-katter.

Jag rekommenderar dig att besöka en utställning nära dig, alternativt kontakta en uppfödare och göra upp om ett besök. Det flesta uppfödare är mer än villiga, att visa upp sina älsklingar & prata katt!  Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Ha ha…jag glömde länken, men ni hann före! Skrattande

godisgrisen
0

Tack!

kalindas
0

Alla uppfödare är inte samlade i SO-gruppens hemsida. Känner många som inte är medlemmar där.

Vet att Svenska Katters Forum har haft en uppfödarlista på olika raser.

Vi borde kunna göra en här också, då de flesta uppfödare läser här. Även om inte alla skriver.

Kan kategorisera dem efter ort kanske?

/Elisa

SacredSouls
0

Ja der sa du noe Kalindas. Det må vi absolutt gjøre Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ramithi
0

Jeg er ikke medlem av SO gruppen men er medlem i siorbaja gruppen her i Norge.

Zandrinos
0

Man kan gå in på olika kattklubbar.

Nilla
0

Det vore toppen med förteckning över uppfödare här på forumet. Det vore också toppen med ett riktigt färggalleri! Men jag har helt enkelt inte tid att sätta ihop varken uppfödarförteckning eller upprätta ett galleri med bilder och info.

Är det någon som har tid och lust, skicka mig eller Line ett PM. Glad

SacredSouls
0

#10 Men kunne vi ikke laget en ny rubrikk vi kaller Uppfödare og at vi selv fyller inn litt info. En liten presentasjonstråd av oppdrettere her inne.

Setter stamnavnet som overskrift og har med hjemmesideadresse/email,litt info om oppdrettet og kanskje et lite bilde.

Glad

kalindas
0

Tycker jag låter vettigt. Bara man bestämmer att alla ev. kommentarer ska tas bort.
Annars blir det så rörigt i tråden.

/Elisa

Nilla
0

#11 Men jäklar vad smart du är, Line!!! Jättebra! Glad

godisgrisen
0

Åh ja! En tråd med färggalleri vore toppen så man kan lära sig vad färgerna heter och alla (för mig) obegripliga koder betyder!

carinbrack
0

#14 Jag vill också lära mig vad färgförkortningarna betyder (och se massa bilder på vrålsnygga kissar)

MalinL
0

#14 Färggallerier finns redan vad jag vet.

SacredSouls
0

#12 Ja jeg synes også at det skulle være slik. Vi kan jo eventuellt stenge de for kommentarer og heller låse de opp om medlemmen skal forandre på noe.

Det finner vi ut av Glad

Nå skal jeg lage en ny rubrikk..om jeg får det til.

Edit :Det gikk.Men det ble da helt feil..haha det skrives vel ikke sånn.

Uppfödare heter det nok.Skrattande

Nilla
0

#16 Hur menar du? Men inte här hos oss. Vi har diverse trådar med färger & mönster, that´s it.  Obestämd

MalinL
0

#15 Ok jag tänkte väl på avdelningen standard och färger, där många olika färger presenterats. Alltså de trådar som startades av Celia.