Söker 2 siameser !
Hej! Jag har för närvarande 2 katter hemma (en norsk skogskatt hona och en huskatt hane) båda självklart kastrerade..
Nu söker jag 2 siameser (kön kvittar) som söker ett hem tilllsammans.
Ej kattungar, för jag vill ha två kastrerade katter!
Är inte intresserad av för gamla katter, maxålder 5 år.
Sen får den gärna vara 6 månader eller lite äldre, dock förutsatt att den är kastrerad eller att det sker innan de nya hemmet.
Vill ha med stamtavla och tidigare vaccinationspapper, och allt vad de innebär samt att det sker en besiktning innan köpet fastslås.
Mina katter är uppfödda och äter just nu Royal Canin, så jag hoppas era missar tycker det ska bli bra!
Mejla mig om du tror du har två rätta siameser till mig så berättar jag mycket mer om vad jag har att erbjuda dina missar!
Mvh Anna 
Hej!
Ett hett tips; Jag har själv tingat en siamskille av Gunilla Djärf från Jönköping. Har redan en kille sen tidigare av henne, och dom är såååå störtsköna katter. Vana vid barn och allt. Lever familjeliv. Ja, en goare katt har jag inte haft!
Jag åker från Malmö upp till Jönköping med glädje för jag vet att dessa katter är så fina, roliga och älskliga!
Hennes ungar är färdiga att flytta den 25 april, så det är precis en månad till.
Länk till hemsidan:
http://www.freewebs.com/siameser/
Länkar upp en bild på kullen också!
Där finns all information. Lycka till!

Finns 2 kastrerade oriental flickor i Lund som letar hem (finns på blocket)
En orange och en grå typ?
Vet, sett dem för längesedan. Vill dock ha en siames, gillar den teckningen bäst. Tänker vara kräsen för vill verkligen ha just en sån! 
*putt-e-li-putt-putt* 
Finns ju några fina maskade huskattungar, som en tjej här på nätet har. Kan inte det vara av intresse?
/Elisa

Ja lycka till att finna.. tror säkerligen de kan komma men man får nog låta det ta tid

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
som sagt i #3, vill helst ha den teckningen siamesen har o inte orientalen. annars är de tvärfina
och de katterna i lund, sett dem me.. dom känns lite för gamla dock..
jag är säkert inne på blocket 20 ggr om dagen, o andra sajter. 
tack för att ni länkar in dock 

Känns som du borde köpa kattungar så du får det du vill ha
De två Orientalerna från Lund är alldeles underbara. Hoppas verkligen att katterna i länkarna hamnar i rätt hem. Sorgligt är det. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Vad är sorgligt ? De låga priset vilket kan göra att de hamnar i fel hem eller så.. ?
Det är alltid sorgligt när djur måste byta hem, tycker jag.
Ibland måste man placera om. Man kanske har en katt som inte passar in i kattfamiljen, som blir mobbad eller mobbas. Då kanske katten mår bättre i ett nytt hem.

De två orientalerna som det länkas till i tråden är mina.
Jag känner att det är lite konstigt när personer som varken har träffat mig eller katterna vet att katterna är underbara. Men kanske är det exteriören ni menar? Eller så är det skrivet i all välmening, för att ge en skjuts till annonsen?
Fast TS vill ju inte ha orientaler, jag tycker att hon är tydlig i sina önskemål; en eller två billiga och unga siameser.
Jag vill inte att mina två flickor som är vana vid ett lugnt och tryggt hem, plötsligt ska behöva slåss om revir, därför är det hem TS kan erbjuda helt ointressant för mig.
#13 Ja, det är förbaskat sorgligt när djur behöver byta hem, särskilt när skälet är att man samlat på sig för många djur och tvingat dem till osämja. Men i vårt fall är det inte så, här lever de i total harmoni med varandra och oss. Husse är svårt kattallergisk och måste som många andra astmatiker medicinera sig med två sprayer två ggr om dagen. Han är en man i sina bästa år som, om han inte slutar leva tillsammans med katter, snart inte kan gå snabbt utan att kippa efter luft. Det är också sorgligt.
I över ett år har vi letat efter ett hem till våra katter, vilket är svårt. Dels för att vi har höga krav på de nya ägarna iom att båda katterna har särskilda behov, men framförallt för att vi har enorm separationsångest. Också det, Nilla, är sorgligt.
Förlåt TS att jag kapar din tråd. Mitt råd till dig är som jag tror någon annan redan skrivit - börja spara pengar, besök olika uppfödare och lär känna rasen ordentligt. Att ta över omplaceringskatter kan gå bra men kan också gå käpprätt åt pipan.
Är det dina katter. Så tråkigt! 
Tänkte på dej då jag läste annonsen. Men hade tillfälligt glömt vilken färg dina katter hade och trodde det var ungar efter dem.
Har också katter till omplacering, men om jag hittar ett hem till dem. Ska det inte vara några andra katter i hushållet. Precis som du säger vill jag inte att mina katter ska behöva slåss om revir. Vill inte att de flyttar till ett hem med mer osämja än det redan finns här…
/Elisa
#14 Dina katter är underbart vackra, jag hoppas så att du hittar ett bra hem till dem. Det är ju skräcken, att nån i familjen ska utveckla svår allergi.
Det är helt otroligt alltså.. Läst en hel del inlägg här på siames.ifokus och ni som uppenbarligen varit här lite längre, har en viss ton mot folk som konkret ber om frågor eller annonserar eller liknande, ni kan låta extremt kränkande i tonen och att det ni tycker alltid är bäst..
Jag menar, finns en tråd om en som har en katt som han tycker ser ut som en siames, och bara av att se en bild och utifrån va ni läst dömer ni att katten behöver chipmärkas, avmaskas och vaccineras..
Herregud, ni måste skoja? Ni kan låta väldigt nedvärderande, och jag vet att jag inte är den enda som har klagat på de här.
Trodde inte att det existerade översittare och snobbiga människor även i kattvärlden, men jag hade fel.
Så här tänker jag inte vara kvar, ha de så trevligt med att sätta er över folk!
Hoppas ingen tar illa upp nu, men jag tycker inte det är så kul att läsa spekulationer om blocket-annonser, stackars katter…varför de skall omplaceras osv. Ja att omplacera katter är sorgligt, oavsett anledningen till att man gör det. Likaså kan jag tycka att det är sorgligt när kattungar flyttar. Jag har omplacerat katter tidigare och kommer garanterat behöva göra det igen, om jag skall fortsätta föda upp. Detta görs alltid med kattens bästa i åtanke, att katten skall få en behagligt liv som kastrat, med mycket uppmärksamhet och kärlek från nya ägaren/ägarna.
Om (eller när) jag i framtiden kommer att vilja eller behöva omplacera så kommer jag inte att gilla om min annons, mina katter eller min anledning till omplacering skall diskuteras här. Undrar någon så kan man givetvis maila och fråga annonsören, inget fel med det. Men det är nog inte så kul för den som tagit (det ibland tunga) beslutet att omplacera att behöva se diskussioner om deras annonser och katter och folk som beklagar sig och skriver att det är sorgligt osv, det kan vara att strö salt i såren + att personen kan känna sig uthängd.

Nu ska ju inte pokerfac3 vara kvar, men är det ingen anna som regagerat? Är detta 2 el 3:e inlägget hon skapat & sökt katter på??
Konstigt!
#14 Jag hade ingen aning om att det var dina katter, Ossilian. Jag följde länkarna och tittade på bilderna i de två annonserna. Trådskaparen uttryckte klart, att hon inte var intresserad av Oriental och jag skrev till svar; " att de två Orientalerna är alldeles underbara", då menade jag att bilden talade till mitt hjärta.
Hade jag läst lite mer noggrant och förstått att de var dina katter, hade jag inte kommenterat länken alls. Jag ber om ursäkt, förstår att detta är smärtsamt för dig. Min avsikt var dock god. 
#18 Nu blev det lite olyckligt här. Det är klart att Ossilian tar illa vid sig av att se en länk om sina egna katter på vårt forum.
Vi brukar ju skumma igenom Blocket ibland och lägga ut katter som finns ute för omplacering, är upphittade etc. Vi har tidigare diskuterat saken i en annan tråd och flera medlemmar tyckte detta var bra!
Jag minns också uppfödare, som genom dessa trådar fick nys om "egna katter" som låg ute för omplacering utan deras vetskap.
Så hur gör vi i fortsättningen? Vi kanske bör starta en ny tråd, för nu har vi kapat Pokerface´s tråd fullständigt.
#17 Det är tråkigt att du upplever att du blivit illa bemött. Uppfödare inom samtliga kattraser reagerar mot Backyard Breeding. Det spelar nog ingen roll vilket forum du väljer, är jag rädd.
#20 Ja jag förstår att du menar väl. 
Dock så tycker jag kanske att om någon söker efter katt så kan man alltid pm:a en länk till en lämplig annons så slipper annonserna i sig bli upphov till en diskussion om annonsen i allmänhet, spekulationer osv. Kat 4 världen är ju inte stor så om en annons vidtalas så är det ju inte alls omöjligt att annonsören sitter här och läser (om än inte som en aktiv medlem).
Jag kommer att tänka på en annan tråd där någon ville ha kommentarer om en kattunge h*n funderade på att köpa och lade upp bilder på katten och ville ha komentarer om typmässig kvalitet osv, varpå det bestämdes att man inte får lägga upp och diskutera andras kattungar här, utan att man endast får lägga upp bilder på de egna kattungarna för kommentarer. Just för att det inte är så kul för uppfödaren om denna sitter ovetandes samtidigt som dess kattunges fel och förtjänster disskuteras på ett forum. Och jag kan förstå denna synpunkt och jag tycker att det är lite samma sak med blocket annonserna. Fast i detta fall är det kanske ännu mer känsligt när det gäller en älskad katt som man av någon anledning väljer att omplacera och att det då kan sticka extra i hjärtat att behöva läsa komentarer kring detta, särskilt om det är av människor som kanske inte är insatta och har hela bilden.
För övrigt tycker jag att man gärna kan tipsa om intressanta annonser via pm. Och ser man en annons där man vet att en annan uppfödares kattungar skall omplaceraws av nya ägaren så kan man givetvis skicka ett pm eller ett mail så att denne uppfödare får veta att så är fallet. Ser man en annons som verka särskilt misstänkt eller skum och man tror att något inte står rätt til kanske man kan dryfta den på cafe siam?
#21 Ja det synes jeg var et veldig godt forslag Malin 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#21 Håller med. Det var ett bra förslag. Så gör vi.