Kattfoderartikel översatt till svenska
Här är en länk till en bra foderartikel av Lisa A Pierson, översatt till svenska.
Tack Malin, en jätteintressant och viktig artikel som alla kattägare borde läsa.
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Egentligen borde man ha ett gäng friska fertila möss hemma. Om man bara kunde förmå sig.
Nä, jag har inte mage till det, men för katterna vore det nog det optimala?
Hm, dags låta katterna äta slut på BARF-maten i frysen. Och sen göra nytt förstås. Tycker faktiskt det är rätt kul att stå och mala kycklingar och grishjärtan. Så rejält på nåt vis.
(Annars får de Mjau burkmat och Eukanuba torrfoder. Det är i alla fall större andel kött i Eukanuban än de flesta torrfoder…)
#1: Instämmer helt!
Olivers och Orijen tror jag har lika högt eller högre köttinnehåll som Eukanuba.
/Elisa

Kanon bra artikel! Tack Malin 

En fantastiskt bra artikel! Jag hoppas att många läser den.
Jag började med blötmat för flera år sedan när jag först fick höra talas om det här, fast jag har under korta perioder (och med dåligt samvete) gett dem lite torrfoder. Nu inte alls.
Visst kändes det konstigt att "tänka om" i början när det var så djupt inpräntat i en att blötmat är skit och bara vatten och att torrfoder är det bästa man kan ge en katt. Jag hade en väldigt lustig diskussion om detta med en säljare från Iams en gång, hehe. Han hävdade bl.a. att det var 4 % animalier och 96 % spannmål i Mjau och att Iams blötmat enbart bestod av de finaste utskurna kycklingfiléerna. ;)
Mina katter får både blötmat och en rätt stor variation av kött (vanligt kött, ben, hjärta, lever och annat jag kan få tag på av både kyckling, nöt och gris). Det är väl av ren lättja och bekvämlighet som jag inte hel-BARFar dem. Så bekvämt att kunna ställa fram blötmat.. Men någon dag tar jag nog tag i mig själv och börjar hel-BARFa även katterna.
Vilken bra artikel, tack, Malin! Nu är det dags att ta till hårdhandskarna här hemma. Ut med Royal Canin! Jag har haft dåligt samvete länge nog. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus