Vårtecken!
Är det fler än jag som har sett vårtecken? Jag har hört Sånglärkan drilla högt i skyn och idag tog Tofsvipan ett par prövande toner.
Lägg gärna in bilder. Det kan vara både med och utan katt. Vårtecken piggar upp oss vintertrötta.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Nei dessverre har vi ingen sånne tegn til vår, men vi har fått solen tilbake! Men det er fortsatt veldig kaldt og det snør hver dag…..

ehhh.nej tyvärr.. har fortfarande en halvmeter snö överallt här i roslagen. Enda vårtecknet i Lejdet är min käre Casper som verkligen är en MARSKATT nu! Han ylar som besatt efter fler honor!

#3 Vilken idyll! Lägg sen till vetskapen om att det finns två kattungekullar därinne och du får akta dig så vi inte kommer på långbesök allihop!
Blommande Snödroppar!
Ett annat vårtecken, mindre trevligt, när jag för en stund sen såg vår kastrerade ocicathane lyfta på svansen och strila flödigt över en kartong… 
Det blir helt säkert en väldigt sen vår i år; häromdan sorterade maken kort. Hittade ett foto från 14 februari 2008 med en FULLT UTSLAGEN vitsippa….
14 mars ska det vara. Men ändå…

Nu yr snön utanför fönstret.
Ingen vår på långa vägar!
År 2000-2003 bodde jag nere i Älvängen, Västra Götaland (bor i norra halvan av Finland numera).
Jag ska försöka pigga upp er som längtar så efter våren med en vårlig bild från 2003. Min huskatt Tussie agerade mer än gärna modell när fotot togs. Hon härstammar själv från den bygden och blir 8 år i sommar. I skrivande stund ligger hon här vid min högra sida och biter på tånaglarna, det är en av hennes många hobbies… ;-)
Så flotte bilder.
Vårtegn og vårtegn..Vi hadde mye rot ute på terassen som kom så fint til syne i forrige uke da snøen smeltet
Nå er det kastet og ryddet så nå er vi klar for påskesola og masse kos.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#10 Åh, titta…snödroppar!!! 
#8 Jättefina vårbilder och söt katt! Du kanske skulle funderar på att ställa upp i vår påsktävling? 
Ja jeg fant disse og flere i hagen bak huset vårt.

#13 Haha ja der var det skikkelig vår 
Tyckte jag hörde Koltrasten på parkeringen idag. Inte hela kviddevitten, men delar av den. Men jag kanske hallucinerade…
Vårtecknen är långt borta här. Fortfarande en hel del snö kvar, men det var i alla fall 20 grader varmt igår, så det är väl på gång.. men idag har det TOKSNÖAT hela dagen, snacka om bakslag 

helt otroligt….snön VRÄKER ned nu!! :-(

Hemskt ledssen över att berätta att det snöar för fullt här i Sala idag
Her snør det masse i dag. Og jeg som hadde tenkt til å sette ut et par stoler og forberede meg til påske sola 
Snöar här med idag igen, har gjort sen i morse.. 

Men i lör var det vår!! 1:a ölen intogs på Snaps uteservering. Det var grejer må jag säga

Nästan all snö är borta på min gräsmatta!
Och jag har fått en riktig vårförkylning… det är ju iofs mindre kul men för mig ett vårtecken!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker