Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 3378 ggr
berthagenn
2010-03-15 13:56
0

Väntar Djärfs siameskille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Har bokat en liten siameskille hos Djärfs i Jönköping. Hämtar hem honom den 25 april. Jisses som jag längtar!!!Cool

Se länk:http://www.freewebs.com/siameser/

origirl
2010-03-15 14:35
0

Grattis med søt liten gutt Glad

Siameshona
2010-03-15 14:49
0

Va mysigt! Men det är lååååångt till 25april:)

berthagenn
2010-03-15 15:27
0

….så skönt att ni förstår mig! Det är såååååå långt till den 25:e april. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Har även tagit ledigt hela vecka 17 ”mammaledigt”. Hi hi hi!

Skönt att det finns såna som ni som förstår. Mina vänner tycker nog att jag är litet väl tossig, men det respekterar dom. Ville bara skriva av mig min läääängtan! Siameser är och för blir min katt, vi är som klippt och skurna för varandra! Min andra siames där hemma är även från Djärfs, och han är en sådan cool kille, att jag bara var tvungen att köpa en till av samma uppfödare. Sann kärlek! Kram Malmö

kattguld
2010-03-15 16:43
0

Klart vi förstår. Finns det något bitterljuvare än att gå och vänta på en liten raring???

Vad heter din andra Djärfskatt?

SacredSouls
2010-03-15 21:33
0

Kyss Så skjønn gutt. Gratulerer så mye.

Uff ja det er leenge å vente Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Hanna-B
2010-03-15 21:47
0

Här är en till som väntar, men jag måste vänta ännu lite längre! Nångång månadsskiftet april/maj kommer min lilla sys, och sen går nog tiden fort till slutet av maj då chokladbiten Nova flyttar hit.

Men visst är det ändå lite mysigt att vänta, samtidigt som det är helt olidligt?

camil
2010-03-15 23:06
0

hualigen vänta är inte min grej Så svårt. Men dagen kommer fortare än man tror. Sen efter någon vecka så känns det som man inte haft ett liv utan dom,.

berthagenn
2010-03-16 16:57
0

Hej alla glada siamesgalningar! Kyss

Min andre siames kille är från Djärfs första kull och heter Ruben. Hmmm, undrar vad han hette i stamnamnet. Men han är underbar och såååå go.

Han är med på bilder i den första kullen:

http://siameser.webs.com/bildertidigarekullar.htm

Jag håller med: det är skönt att gå och vänta trots att det är sååå olidligt. Men sen är det som man aldrig levt utan dem…

Kram alla siamesälskare! Cool

berthagenn
2010-03-16 17:36
0

Hej Line!

Jag var inne på din hemsida Sacred Souls, såååå fina dina katter är. Jisses, vilka hjärtknipare. Vilken bra bild där du pussar kattten på ryggen. Precis så gör jag hemma med min Ruben… Och snart får jag en till att kramas med. Glad

Har ni några förslag på ett coolt killnamn? Emil kanske?

Den andre heter Ruben, tänkte att det skulle passa en ny busungen att kall honom Emil?

Vad heter era siameser? Oskyldig

carinbrack
2010-03-16 18:05
0

Dexter heter min och hans kompis huskatten heter Kaiser.

kattguld
2010-03-16 19:15
0

#9: Ojoj, jag har inte namnat om våra katter alls! Har väl ingen fanstasi…. Nä, vi gillade helt enkelt de namn våra uppfödare gett katterna.

Alltså heter vår orientalflicka Hoffens Inez just - Inez. Våra ocicater heter: Gutekatten Cayenne - kallas Cayenne, Troja (inget stamnamn) - kallas Troja, Älebräckes Mithril - kallas Mithril (fast jag fick egentligen namna honom eftersom hans uppfödare tyckte det var jobbigt namna kattungar…)

SacredSouls
2010-03-16 20:30
0

#9 Tusen takk Glad

Ja den lille gutten der savner jeg enda. Han var en skikkelig kosegutt som eeelsket å bli pusset på hele tiden Kyss Men han har et kjempefint hjem med en siames kompis da. Så han har det jo veldig fint.

Våre siamesere heter Messi,Hannah,Sami,Mus,Josefine og tilslutt Jöback Glad

Blatabby
2010-03-16 23:01
0

Min 16-åring Caprice hälsar och önskar dig lycka till med hans barnbarnbarnbarnbarnbarnbarn. Glad  Långt bak i dina katters stamtavla finns min älskade lila vän. Jag blev så glad när jag för ett par år sedan upptäckte att hans gener fortfarande fanns kvar i aveln. Numera är han lite vithårig kring nosen och lite skröplig i hälsan. Han är lite rakad på ena frambenet för han har nyligen legat inlagd på Bagarmossen några dagar.

Förstår att din väntan är svår, men oj vad härligt när du äntligen får hämta hem honom.

berthagenn
2010-03-17 13:38
0

Tack för allas input på namn! Messi var ju coolt efter den lille argentinske anfallaren i Barcelona. Skrattande

Jag har tom sammanställt en wordfil med namn… hi hi hi! Har döpt så många hankatter i livet att det blir svårt att få till det. Had en katt som hette Tyson t ex, som jag sörjde något enormt. Nu tycker jag det är svårt med namn som börjar på T. Litet knäppt men känslofyllt det där….annars gillade jag Tyler.

Vilken är era favoriter av dessa förslag?

Ascot

Exter

Mocca

Mumin

Newman

Bruce

Bogart

Marcel

Pascal

Aria

Blaze

Drake

River

Trinity

Wilson

Jum-Jum

Dante

Jackson

Madison

Napoleon

Devon

Ervin

Mason

Milo

Beck

Dalton

Dixon

Gibson

Albin

Anton

Kelly

Emil

Pacino

Miles

Anton

Morris, Maurice

Ludvig

Tintin

Tyler

Elton

Rex

Elvis

Elliott

Max

Emil

Felix

Jack

Pax

Maddox

Isak

Kai

Konrad

Leo

Leon

Liam

Mio

Oscar

Viktor

Atlas

Attila

Sting

Sascha

Julius

Maximus

Lloyd

Ceasar

Milton

Ramses

Melvyn

Douglas

Errol

Gilbert

Kevin

Lee

Kim

Viper

Franz

Kram

berthagenn
2010-03-17 13:49
0

Hej BLÅTABBY!

Det var ju skojjigt! Då kanske han är släkt även med min andre katt Ruben från Djärfs första kull?

Blatabby
2010-03-17 14:51
0

Jadå, jag utgår ifrån att Ruben är släkt med Noblesse. Och då är han också släkt med min Caprice.

berthagenn
2010-03-19 13:46
0

Fick nya bilder idag, titta - är han inte för söt? Kyss

Som jag längtar….Tungan ute

berthagenn
2010-03-19 13:47
0

Mera bilder på kullen bifogas!Glad

Blatabby
2010-03-19 14:10
0

Vilken sötnos!!!  Kan man ana att ligger en liten blå där i högen också? Vet du?

Man skulle vilka stoppa ner näsan i högen och bara snusa lite på dem. Glad

berthagenn
2010-03-22 13:19
0

Där är säkert en och annan blå kisse! :)

Vill att det skall vara den 25 april NU! Tungan ute

SacredSouls
2010-03-23 09:54
0

Kyss Så fin han er. Forstår godt at du lengter mye nå.