Milos kattungar
Hej.
I somras skrev jag är och presenterade min SIAn hane IDP*Novarita Stranger In The Night, "Milo" som jag valde att hålla fertil ett litet tag. Han är nu kastrerad sedan några månader tillbaka och trivs mycket bra som kastrat. Han var så extremt stressad som avelshane, strilade hela tiden och gick bl.a. ner mycket i vikt. Det är skönt att ha sin "riktiga" katt tillbaka igen.
Tre kullar blev det ändå på sammanlagt 12 kattungar, vilket är en mycket bra siffra tycker jag. Även de yngsta har nu hunnit bli 5 veckor och jag har fått äran att hälsa på dem alla, även om de är vitt spridda geografiskt sett.
En kull hos FIN*Kelmikerhon i Hämeenlinna, södra Finland. Foto: FIN*Kelmikerhon
En kull hos FIN*Top-Ten's i Kokkola, mellersta Finland
Foto: FIN*Top-Ten's
och en kull hos S*Battlecats i Umeå, norra Sverige.
_Foto: S*Battlecats
_
Våran Milo verkade gilla att göra kopior av sig själv för 10 av 12 blev hanar och samtliga blev brunmaskade (trots att kattmammorna var blå eller chokladmaskade, färger som han själv även har i stamtavlan)
Mest nöjda är vi dock att alla kattungar är (vad vi vet) defektfria och mysiga individer allihopa.
Största orsaken till att vi höll honom fertil var att vi var intresserade av att skaffa en siameskompis till Milo och vad kan vara bättre än någon som är av samma skrot och korn som en själv? Det har varit mycket roligt att följa de här kattungarna och både jag och min sambo känner som delaktiga som "farmor" och "farfar" till dessa 12 små busiga kattungar. En eller två av dem planeras att användas i fortsatt avel. Tänk att få se sin egen katts namn där i någon annan katts stamtavla! Det känns stort för jag och min sambo som inte själva är uppfödare.
Frågan är nu bara vem av alla kattungar vi ska välja? Det har varit så mycket svårare än vi trodde. Vi har grubblat dag och natt och slitit vårt hår…men nu har vi nog bestämt oss…tror vi. Nästan till 100% iaf… och vi hoppas att Milo ska bli mycket nöjd över sin nya lilla vän.
(slänger in en bonusbild på Milo och sambon också)
_
Milo med husse Tony._
Vilka sötnosar!
Visst är det lite extra kul att blir "farmor". Försöker fortfarande följa mina hanars barn och barnbarns barn.
Min Spidde ska t.ex. om allt går väl blir mormors farfar om ett tag. Massa fina bicolour kan det bli i den kullen! 
Kan tänka det blir svårt att välja mellan 12 söta kattungar och alla med samma färg t.o.m. men Milo kommer säkert bli jätteglad!
/Elisa
Så flott Milo er. Han kommer nok til å bli kjempefornøyd over å få en liten kompis.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jättefina ungar din fina Milo har satt till världen
Så fina!
Milo måste vara riktigt stolt :)
Kjempefine bebiser han har fått også såklart.Det glemte jeg jo å si.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus