Siames iFokus

Siames

Etikettsjukdomar
Läst 1734 ggr
Lejdet
0

Råd om livmoderinflammation?!

Suck…nya problem..  I dag såg jag att det kom nån slags vitgul flytning (färg som margarin) från Juno. Ej illaluktande och inget blod.

Hon är helt opåverkad och äter normal, normal temp och diar ungarna utan problem.

Jag ringde min vanliga vet. De sa gud ,du måste in meddetsamma och operera bort livmodern på henne!

Sen ringde jag till Ultuna för att få ett andra råd och där sa de, avvakta om hon blir sämre. Det kan komma flytningar efter en förlossning som är normala.

Gav henne p-piller igår, kan det ha påverkat på nåt sätt tror ni?

Vågar jag avvakta som Ultuna säger?

kalindas
0

Gå du efter Ultunas råd, inte behöver du åka in och ta bort livmodern direkt!
Sen skulle en antiobotika fixerad person som jag. Sett till att få utskrivet Synolox så fort som möjligt och gett henne. Synolox skadar inte kattungarna.

/Elisa

tuska
0

Varför skulle du avakta, nej ring tidigt i morgon bitti och be om synolox. Det är tydligt tecken på inflammation av någon anledning. Inte är flytningen efter en kull den färgen och så långt efter förlossningen.

Lejdet
0

de påstod att det inte hjälpte med antibiotika? hade en katt innan som fick livmoderinfl. och fick antibiotika så jag fattar inte varför det inte skulle hälpa?

Har Synolox hemma, tycker ni att jag ska ge henne en kur?

Elegantangel
0

Det är på ditt eget ansvar men starta du en kur och åk till vet i morgon har du upptäckt livmoderinflamationen så tidigt så går det att bota utan Kastrering, se till att du även får livmodersammandragande medicin till katten.

tuska
0

Du har lång väg till veterinär och det är inte så bra att ta mamma katt på en långtur.   Ring en annan veterinär och tala om att du har synolox hemma om det är lämpligt att börja med det, då har du då en ordination.  Har du själv någon misstanke om det kan vara något som skulle ligga kvar i livmodern ? Katt kroppen är ju så finurlig att det kan absorberas.

#4   Det där med livmodersamandragande med.  vet jag inget om. skulle det göra någon nytta så här långt efter förlossningen Obestämd ??

Eller kommer det ut det som ev. finns kvar i livmodern, berätta

Elegantangel
0

Fick livmodersammandragande till Zambia då hon fick livmoderinflamation. Zambia hade inte haft några ungar då hon fick livmoderinflamationen. Tror att det mer har att göra med själva inflamationen för att pressa ut det som finns kvar.

SacredSouls
0

Hvordan går det med henne?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
0

Jag gav henne antibiotika direkt och nu verkar det helt ok, har inte sett några fler tecken på flytningar och hon mår helt som vanligt!

tuska
0

Jag skulle nog gjort detsamma om jag haft en kur PC hemma.

SacredSouls
0

Så bra Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus