Siames iFokus

Siames

Etiketthobby
Läst 3332 ggr
Nilla
0

Nästa målning klar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är nästa målning äntligen klar. Har spenderat varje ledig stund i min lilla målarhörna. Igår satt jag nog och målade i 10 timmar.

Det är en oljemålning på "bred modern" duk  i storleken 40 x 50 cm. Jag kommer att göra en målning till i min kattserie och ämnet för den blir picnic. Skrattande

Närbild. Jag ser att ramen på tavlan i bakgrunden inte ens är påbörjad. Den gjorde jag i morse. Men är den verkligen färdig? Det ser ut som han har juice i glaset! Får nog fila lite till ikväll…

Vill ni se min lilla målarhörna, kan ni klicka på den bifogade filen uppe i hörnet. Oskyldig

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

camil
0

Helt underbar!  Du har verkligen ett sinne för detaljer Nilla. Älskar böckerna i bakgrunden med gamla fina band. "bokoman som man är"Skrattande

Emblemet på rocken också…vad står L för Skrattande

Nilla
0

#1 Tack så mycket! Det är en engelsk Lord som tar en konjak i sitt bibliotek, därav L på rökrocken. Er kritik är nyttig. Vad jag behöver lära mig, är att minska ner på detaljerna och focusera på katten.

ramithi
0

Gud så flotte bilder Nilla. Dem var artige.

kattguld
0

Ljuvlig bild! Jag gillar för övrigt de där detaljerna, som att han har böcker om mänskligt beteende i bokhyllan Flört

Picknickbild låter spännande.

Beige
0

Jag tycker inte att du ska minska ner på detaljerna, det är extra roligt att studera bilden just för att det finns mycket mer än "bara" katten.

Apropå detaljer så tycker jag att insidan av öronen är så fint målade.  

Jag blir nyfiken på tavlan som står på golvet i din målarhörna, kanske är det Isaac som har varit modell för den?

MalinL
0

Jättefin! Du är verkligen duktig!

Helenaf76
0

Underbar!!!

Nonimonos
0

Jättefin men om det ska vara konjak så behövs det nog fixas lite till ;-)

kalindas
0

Är lite avundsjuk. Vill ju också kunna måla så fint!! Skrikandes
När börjad du ta emot beställningar? Måste ju spara pengar vill ha en fin katt-tavla! Glad

/Elisa

kitte
0

Jättefin! Du bidrar verkligen med någonting fint till konstvärlden, sådana som du behövs! Du är en riktigt duktig konstnär! Skrattande

alltidsiames
0

Vilken sexig och sofistikerad siamesherre! Tar han emot dambesök i biblioteket, tro?

SacredSouls
0

Ohhh jeg er ikke rent lite avundsjuk Skrattande

Så fantastisk Nilla. Du er så utrolig flink!! Jeg har ikke ord engang jeg for hvor flotte de er.

Jeg så også det bildet som stod nederst til høyre der og du har nok ikke noe valg men må rett og slett vise frem det også Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Tack vad ni är snälla! Sitter här och flinar! Tungan ute

Målningen på golvet är inte ens grundad. Huvudet som sticker upp, är en Cornish Rex. Det är är målning som jag brukar ta fram, när lagren i "min huvudmålning" torkar. Jag undrar om den någonsin blir färdig. Nu ska jag ju snart börja med min picnic!

#10 Äh, den är finare i verkligheten. Du kanske får se den i veckan… Flört

kitte
0

# 13 Ja, ta med den imorgon.Glad

Liljekatten
0

Du är otrolig, Nilla! Vilken skön tavla! Skrattande

Lejonhjarta
0

Du e så himla duktig! Roligt m mkt detaljer att få syn på hela tiden.Glad

Felicula
0

Den är jättehärlig, har du lagt upp fler någonstans (en egen hemsida kanske?)

Nilla
0

#17 Tack allihop! Till sommaren ska jag ställa ut tillsammans med min gode vän Kitte, som är erkänd konstnär. Jag har inte målat på många år och måste nu måla upp ett litet lager, så jag har något att ställa ut. Är lite ringrostig och minns knappt hur man blandar färgerna. Men jag känner att varje ny målning blir bättre än den andra, så det är väl pågång kanske… Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
[hakkapelitta]
0

Otroligt snygga! Jag blir alldeles glad av att se dem!

Avions
0

Men gud så bra!

Siameshona
0

Superfint!!

De kommer att sälja som smör i solsken till sommaren. Helt klart!

Mach1
0

Jätte vackert, otroliga färger och detaljer! Det är hur vackert som helst och tufft!

Nilla
0

Idag har jag haft med mig min målning till Kitte och vi har suttit och tittat och funderat. Huggtänderna ska flyttas bak, de sitter alldeles för tätt. Sedan ska jag skugga kinderna mot halsen och den vita kragen. Vi enades om, att jag ska behålla den "gula drycken". Om jag gör den konjaksfärgad, försvinner det gula blickfånget i målningen. Det återstår alltså några timmars jobb. Målningen ska heta "Skål".

Blir alldeles överväldigad av era fina kommentarer. Nu blir ni inte av med mig! Kommer visa upp vartenda alster!!! Skrattande

Zandrinos
0

Jättefin tavla, duktig konstnärGlad

camil
0

#24 Det ser vi verkligen fram emot!

SacredSouls
0

Jeg virkelig elsker bildet..og jeg overdriver ikke når jeg sier jeg sikkert har sett på det 50 ganger Kyss

#24 Gleder meg til flere bilder Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kattguld
0

#24: Så häftigt kunna bolla de där idéerna så. Hm, förstår, brunt HADE försvunnit. Och rött vin hade heller inte gjort sig, mot det röda i bakgrunden. Ja, du måste verkligen lova visa alla dina alster här! När/var blir utställningen???

Nilla
0

#28 I sommar i gårdsbutiken på Vilhelmsdals Gård här på Österlen. 

Utställning och utställning…jag ska få hänga mina målningar runt toan, säger Kitte.

Ps. Kom på att jag glömt måla morrhår på katten!

Siameshona
0

Bästa platsen ju!!! Alla går på Toa!!!Skrattande

Nilla
0

#30 Skrattande

[lisme]
0

Nydelig Nilla! Liker bildene dine kjempegodt og skulle gjerne hatt et på veggen

carinbrack
0

Ja, de är underbara men det är inte bara det, de är originella också. Fint finns det många som målar, men nåt eget är det inte alla som kan åstadkomma. Coola är de!

Rithwa
0

Jag skulle också vilja kunna måla. Jag kan inte, hos mig finns ingen konstnärsjäl.

Jätte läcker bild.