Illamående
Har hört för länge sedan att katter kan liksom vi människor bli illamående när dom är i början av dräktigheten.
Är det någon här som vet om det stämmer eller har erfarenhet av det??
Mina honor har några dagar då de mår pyton , 2;a - 3:e veckan

Hon är bara i 1:a veckan. Lite tidigt då kanske…?? Hoppas hon inte blivit dålig.
hehe, jag hade precis samma fråga på en tråd för tre veckor sen.
Min hona kräktes det nionde till tolfte dygnet. Det kan ju ha varit ett sammanträffande, men varje morgon väcktes jag av hulkande. Ingen diarré eller andra symtom, och hon har annars en stenkista till mage, tål allt.
Nu är tuttarna skrattretande röda och hon har redan antagit formen av ett päron trots att hon bara är i 4v+3.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Kräks mest vätska ibland m mat i. Äter sisådaä men mår man illa så vill man ju inte äta. Fast hon kräks inte bara på mornar utan även dag å nattetid. Kokat kattungevälling till henne men va sådär uppskattat. Vill mest ligga hos mig.
Bara 5:e dagen igår och d var då jag tänkte på det först. Får väl ha lite is i magen. Hon var på topp när ja hämtade henne å for runt som värsta dåren och lekte m hanen och dan efter slog d om. Får väl ha lite is i magen då…
Hon kan ju ha fått en liten magbakterie också. Lätt hänt med nya bakterier. Ha lite koll så hon inte spyr upp för mycket vätska.
/Elisa