Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 2203 ggr
Kyuusou
2010-03-08 16:16
0

Pälsvård för Siames.

Hej. Jag har letat fibrilt över internet för svar på hur man bäst tar hand om en siames päls. Ska jag använda kam? Borste? Eller något annat liknande? Har haft en kam tidigare pågrund av att min andra katt är blandras och har "normal" längd på sin päls så att säga. Den kammen funkar dock inte på siamesen och han hårar otroligt mycket för tillfället (tycker jag personligen).

Har också testat att ha fuktiga händer och dra över pälsen men det gör inte nån större skillnad.

Så, är det någon som vet någon "produkt" som verkligen funkar? Skulle behöva lite tips.

Millimina
2010-03-08 16:35
0

Jag har bara ett sämsskinn, blött och rejält urvridet, som jag drar över kroppen. Jula säljer helt toppen bra sämsskinn! Glad

Elegantangel
2010-03-08 17:15
0

Gummi borste en såndär borset med små knoppar på finns som vante med fast den har inte lika stora knoppar på så får du bort den lösa pälsen, men var lite försiktig så att du inte borstar fram kala fläckar på katten, det kan hända om man är lite för ihärdig på ett och samma ställe. Tag sedan sämskskinnet för toppoleringen Kycka till!

kattguld
2010-03-08 18:36
0

#2: Skriver under på att det kan gå snabbt att det blir en kal fläck…

Har du gjort det en gång så lär det å andra sidan inte hända igen. Jag skämdes som en hund…Skäms

Och ja, sämskskinn är super. Jag har både ett stort vanligt och en typ av handske med ena sidan som sämskskinn.