Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 2846 ggr
Lejdet
0

Stamnamn- upptaget namn?

Hej jag fick brev från SVERAK idag ang. min stamnamnsansökan. Jag tycker att det är väldigt underligt om namnet Lejdet som är ett sällsynt ortsnamn skulle vara upptaget?

Jag satte Söderby som andra hand och minns faktiskt inte vad jag skrev som tredje , fjärde men alla namn säger de är upptagna!

Hjälp vad gör jag nu?? Min fantasi är helt slut, nån som har nåt bra ovanligt namntips???

SacredSouls
0

Før du sender inn bør du søke på FIFe sine sider.Alle mulige varianter av de navn du skal søke om.

Et kjapt søk der viste at "Lejets" var et stamnavn og det er nok for likt Lejdet til at du skulle få ditt godtatt.

http://fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp

Du kan jo bruke noen av bokstavene i navnet ditt.Kombinere. Eventuellt noe annet som betyr noe for deg.

Prøv å tenke på litt farger,dette at du avler langhår.Kanskje det han komme noen ideer der.Eller ta noe fra en annen hobby du har.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
0

Får väl bli ett motorcykelnamn då som är min andra stora hobby ;-)

Lejdet
0

#1 ja jag sökte ju på den sidan och då stod det att det inte var upptaget!

kalindas
0

Det finns fler sidor att söka på WCF i Norden har en databas på http://idpnordic.se (fast de har sverak aldrig brytt sig om). Men flera av de namnen är nu överförda till WCFs databas i världen. Kanske ligger den där? http://wcf-online.de/en/index.html

Sen har du ju även TICA, CFA och andra föreningar.

/Elisa

timille
0

Det kan också vara så att det redan finns ett stamnamn i Sverak som är väldigt snarlikt det du ansökt om. Är ganska säker på att S*Lejet´s finns. Eftersom det då finns risk för förväxling får du avslag på din ansökan.

Missannas
0

3# Samma sak hände mig när jag sökte, var inne på Fifes hemsida och kollade mina namnförslag och det fanns inga som matchade min sökning. Det stamnamnet jag fick tror jag var mitt femte alternativ.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Juliette-
0

Det kan ju vara så att det är för liknande något annat med och det kanske inte finns specifikt det du sökte.. tråkigt.. jag skapa mitt eget namn, av mina katters namn ett hitt på ord som inte fanns :)

Lejdet
0

#7 kom gärna med nåt kul förslag! de heter Casper, Rossi, Iris, Juno och Cinzano

Juliette-
0

#8 Kan spåna lite men lättare om du inte vill ha med så många katter.. fick ihop SE*Circus hahaha

SE*Cinzano's är ju skitsnyggt.. ska kolla lite få se

Juliette-
0

SE*Rinoc Zano's hehe.. nej det är jätte svårt när jag inte känner dig.

alltidsiames
0

S*Dubbelkullen's

Skrattande

Lejdet
0

# 9 ja man kanske ska sno Cinzano? hon kallas för Matosch så det gör ju inget

# 11 det var faktiskt fyndigt;-)

origirl
0

Jeg holder også på å søke om stamnavn og fikk vite av NRR at det fins en liste med vernede stamnavn som privatpersoner ikke har tilgang til. Skrikandes

SergeantHanna
0

Men Lejdet och så lite till på slutet då?

Lejdetica

Lejdeton

Lejdeville

Lejdetix

…?

Så att det inte blir bundet till en viss katt (även om Cinzano onekligen är snyggt).

#11 Hihi, det ger ju absolut en orsak att berätta om hur det hela startade med ett sånt namn! Skrattande

Lejdet
0

Lejdetbyns kanske man ska försöka med?

Millimina
0

Tänk på att du ska leva med namnet hela livet… Det var ett tips jag fick när jag ansökte om mitt stamnamn. Nu hade jag sån tur att jag fick mitt 1:a hands val! Glad