Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1389 ggr
Mach1
2010-03-04 16:15
0

Liten tös

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I min senaste kull har jag en liten tjej! Som jag trodde var pöjk från början :-)) Nu är det så att hon väger ca: 100 gram mindre än sina syskon! Hon har dock följt en stadig linje vad gäller viktuppgång, men inte en lika tvär stigande kurva som sina syskon. Hon började redan innan fyra veckors ålder äta blötmat och är mycket aktiv. Är dock lite orolig för hennes vikt. Vad säger ni andra, hur har det sett ut när ni haft en betydligt mindre kattunge i era kullar?

Lejdet
2010-03-04 18:31
0

Mina låg ju mellan 45 till 102 gram vid födseln så jag är övertygad att de aldrig kommer att bli några stora katter av lillpluttarna

Attacks
2010-03-04 18:41
0

Jeg hadde en liten plutt i B kullet mitt,og så er det kullsøster til Fashion.

Begge disse hadde normale fødselsvekter,men la ikke på seg så godt. Begge fikk tillegg.

Søster til Fashion var selv bitteliten da hun flyttet 5-6 mnd gammel. Men i hennes verden var det mer viktig å være en liten filosof enn å spise mat. Da hun var stor nok til å flytte over i kattungegård for toa  trening,så var hun så liten at hun hoppet inn og ut av sprinklende på  gården,mens søskene ikke fikk ut hodet sitt en gang.

Men begge to ble store sunne katter til slutt. Begge er kosekatter da. Følte det tryggest,siden jeg ikke viste årsaken til hvofor dem la på seg så sent. Begge fikk flere ekstra sjekker av dyrlege,men alt var normalt,uteom størrelsen.

B-kull kattungen var normal innen han ble reiseklar.

B-kull kattungen veier i dag rundt 5 kg, og "Mini" veier 3 kg og lik størrelse som sin søster å se på. Glad Hun veier 500 gram mer.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
2010-03-04 21:30
0

Min Elaine i förra kullen gick upp mellan 4-10 gram per dag. Övriga gick upp 10-20 gram. Hon var även något mindre.
Började äta först och var piggast.
Så äter din lilla tjej, är pigg och med de andra. Så tror jag du kan vara helt lugn…Glad

/Elisa

Lejonhjarta
2010-03-05 01:56
0

Hade åxå en pytteliten sist å hon är ingen jättedam men väger strax under 3 kg nu vid 9 mån ålder. Hon vägde precis hälften av sin största brorsa när dom var i 5-6 veckor. SEN tog hon igen allt!