bestämma kön? hjälp!
Det påstås att det är lättast att se könet på ungarna när de är nyfödda, men inte sjutton ser jag nån skillnad!
Jo lite men vad är vad då? snälla hjälp
Måste skratta.
Jag själv tror Bina har två flickor och 3 pojkar Men 100% är jag inte förrän Nonimonos Lina kommer och kikar med sitt öga.
Jag litar inte till mej själv när det gäller könet, så där har du ingen hjälp från mej. Jag vet hur en tös ska se ut, jag vet hur en pojke ska se ut ändå blir dom för mej så lika i könsdelarna
Her kommer noen bilder av rompene til vårt første kull 
Hvis du holder kattungen i venstre hånd med magen ned i håndflaten og løfter opp halen kan du se at guttene har lenger avstand mellom analåpningen og munningen til urinrøret enn det jentene har. Først får du to bilder av gutter
Så ei jente. Studerer du jentene nøye kan du ofte se at de har en sprekk i stedet for et hull der urinen kommer ut (kjønnsorganet). Det vises veldig godt på dette bildet
Et jentebilde til, denne kattungen ligger på rygg i hånden og det er litt vanskeligere å se ordentlig, men det går

Tack Lisme men honorna då? Hur se de ut?

Ja, inte kan jag hjälpa dig heller eftersom är lite stukad i mitt självförtroende att könsbestämma. Vid sista kullen föddes 2st och de var väldigt olika där nere" den ena var klockren kille så då borde den andra rimligtvis vara tjej
sen tvekade jag igen för de började likna varandra och trodde det var en kille iallafall, för att sen efter lite ytterligare tid återgå till tjej pgav att det var så stor skillnad igen
Men vid första vaccinationsprutan sa veterinären att det självklart var en kille eftersom bebisen hade kulor
Självklart fick den killen heta Questionmark

Kan nån översätta ordet sprekk till svenska åt mig?
#4 haha ja det lär nog bli så här också, jag pratade just med stolte faderns uppfödare, hon kommer om några veckor och hjälper mig med både färger och könsbestämming.
Sprekk = spricka (?)

jag tror jag fotar alla i helgen så får ni hjälpa mig! Ok?

spreck är nog springa tror jag!
#3 De två understa bilderna i Lismes inlägg föreställer just honor.
Man ser skilland eftersom hanar har pung och deras könsöppning är mkt längre ifrån analöppningen än hos honorna.