Tuska Binas ungar
Bina blev snittad igår med anledning att moderkakan kom först på första ungen, sex timmar efter det blev hon snittad. Unge utan moderkakan hadde fastnat, alla ungarna vid liv fem stycken blev det, den lille är siames, två chokladspottad, en choklad, en brunspotted. Könet okänt så länge.
Bina är nu även kastrerad och det här blev hennes sista kull, pappa Manne är oxå kastrerad så de här ungarna måste bara klara sej.
Det här är det första snittet för en kattmamma för mej och det har varit en mycket oroligt i natt, med en vilsen mamma katt.
Ungarna har fina vikter den största 117 minsta 82.
Bina har mat till dem så det här ska gå bra hoppas jag innerligt.
Nu ska vi idag komma till ro och hitta de tuttar som är sprängfyllds med mat

Håller tummarna för att allt skall gå bra med mamma katt och de små. Håll koll på att mamma katt inte pillar upp stygnen, det gjorde min Zambia efter sitt snitt… Men vad jag har förstått så är inte alla honor lika intresserade av sådant stök
Jo då Bina är stökig och suturerna hoppas jag ska få sitta. Kollar och kollar

Det finns luftkragar till katter fast det fungerade inte på Zambia utan det fick tillslut bli plaststrut efter att vi varit inne 3 ggr och sytt om henne, trode inte att det skulle fungera med strut men det fungerade över all förväntan hon puttade upp ungarna i struten för att tvätta dem. Så hon fick hjälp av den ingen av ungarna blev skadade av att hon hade struten på sig.
Hoppas att hon snart lugnar sig så att bebisarna får snutta ordentligt.
Min andra hona som snittades var mycket stökig så vi fick stödmata i 4 dagar innan hon och bebisen hade funnit sig till rätta. Ungen var hos sin mamma hela tiden vi bara matade, mamman skötte tvätten…
Hon plockade inte stygnen omgående utan tog dem efter 6 dagar men då hade allt läkt ordentligt…
Hon va stökigare med sin mage i går kväll och i natt, nu ser det ut som hon ska fixa det, har matat ungarna lite lite i natt och på morgonen med bara någon droppe, vill dom ska böka rätt på de tuttar som finns mat i. Ungarna är lite slöa speciellt siamesen på 82 g. men de har ju fått i sej narkos dom oxå.
Grattis till bebisarna! Vad trist att det blev snitt. Nu håller vi tummarna för att allt går bra med Bina och de små.

Vår senaste kull föddes med kejsarsnitt. Mamman hade ingen krage på sig och allt gick kanonfint. Jag stödmatade i början. Alla sex klarade sig. Lycka till med din kull

Grattis till tillökningen där hemma, vad skönt att det gick bra trots allt. Ser fram emot när det kommer lite bilder på de små.
Grattis till kullen!
Det kommer säkert att gå jättebra.
/Elisa
Jag håller tummarna för er. Superkul att det vart så många orientaler ;-)

Grattis till kullen! Flower var duktig på att vara på stygnen efter sitt snitt. Fick tipset om att sätta en kompress och tejpa med Mefix (tror jag det heter) Fungerade jätte bra.
Håller tummarna att mamma katt kommer till ro och att bebisarna piggar på sig.
jätte grattis till ungarna!Hoppas allt går bra.
Håller tummarna!
Grattis till kullen! Hoppas det går bra.
Vi är många som tänker på dig och dina katter och håller tummarna för er!
Grattis till bebisarna och jag håller tummarna för att det skall gå bra.
Rithwa

#16 Ser jättemysigt ut

Åhhh så underbart att se mor med alla sina fina bebisar, all lycka till framöver, kram Helena
#16 Vilken bild.. Grattis! Du får kramen på söndag… 

Grattis. Åh sån fin mamma med jättefina bebisar!!

Åhhhh så mysigt!!!!!! 
Grattis! Jag håller tummarna för ungarna. Är väldigt förtjust i mamma Bina. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jättefina! 
Ser ut som de får superfina kontraster och spottar. Ska bli spännade att följa kullen. 
/Elisa
Vilka mönster! Och vilken ullig och fantastisk mammakatt!
Jag har aldrig haft mönstrade orientaler men det känns faktiskt riktigt spännande. Jag tror dom är fina i mönstret, iallafall nu då. Det känns bra att många är intresserade men de väntar på utvecklingen av dessa spottungar. De har idags läget fina profiler och ordentliga hakor och långa svansar. Den bruna är redan tingad som sällskapskatt åt en liten sys bebis. Mycket kan hända de är ju bara ett dygn gammla
Kanske kanske har jag siamesen kvar det visar sej. Jag har ju bara min "Pida" här hemma som är fertil nu och hon gick tom vid parningen så det lär göras om, men nu har hon lite bebisvård en tid med Bina kullen.
Ökat i vikt har dom alla gjort under dagen, med någon droppe starthjälp till diandet.
Ja det ser ut dom fina spottar det där men det är inte så konsigt med den tavlan, en bra spottstamtavla som jag skulle ha sagt. Hoppas du inte lovar bort för många nu bara så att du inte blir utan en fining själv.

Grattis och lycka till 
Grattis till kullen! 
Gratulerer med kullet! Vi krysser også fingrene for at det skal gå bra med alle sammen 
Grattis till kullen!
Vilken härlig bild på mamma och bebisar 
Hur har det gått för de små?
Grattis tuska
Håper alt går bra med mamma og bebiser.
Om hun plukker på stingene så klipp til et lite kompress som bare såvidt dekker såret og bruk sånn hvit teip fra apoteket til å feste det med. Det har fungert supert her. Ingen skarpe klør som kommer borti såret + at alle patter er fri.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jag får nog skydda såret med en liten kompressbit och det mjuka matrialet Fixomull, Bebisarna har klöst lite på såret ser jag.
Bina hadde lite feber igår och inte så mycket mat, fick stödmata oroliga hungriga ungar, hoppas det blir bättre idag.

Håller tummarna att Bina snabbt blir frisk och får mycket mjölk till bebbarna. *kram*
Om du inte fått antibiotika till henne så kräv att du får Synolox. Det är inte bra att hon har feber.
Det är det jobbiga med många ungar och rakade/snittade. Nanna var rakad, pga ultraljud ett par dagar innan födsel.
Där bet hungriga bebisar av hennes spenar och rev henne på magen.
Skatan var snittad, men hon hade bara en bebis, så där gick det bra.
Vanligt (dialon) puder eller potatismjöl, tyckte jag hjälpte bra mot såriga spenar och mage.
Men som sagt, har du inte fått antibiotika, kräv det!
/Elisa
Tempade Bina i morse 38.5 så det är inge feber nu på morgonen.
Visst kan katter få tempstegring av kastrerig och kejsarsnitt ? jag hadde då räknat med sårfeber.
Jag tänkte på hur risig människan blir av opration utan att det behöver vara en infektionsbild. Men ska tala med veterinären om PC, alltid bra att ha hemma Synolux.
Grattis till kullen. Tack för den härliga bilden. Riktigt fina kontraster på de spottade ungarna! 

Kul kul kul med prickkorvar och havannor! :) :)
Grattis!
Grattis med bebisene. Disse blir spennende å følge 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/