SVERAK´s ID Register
För information:
SVERAK har ett gratis IDnr register till skillnad från det andra som finns, tror det är SKK, som tar betalt för att göra den tjänsten
Enkelt att ta ut en blankett på SVERAK´s hemsida och lägga in alla sina katter på deras register.
Idag ville jag tex kolla om ett ägarbyte gått igenom, då fick jag till svar att jag ser det direkt i detta register, jättebra att det är så enkelt och smidigt
ibland tar SVERAK väldigt lång tid på sej vid ett ägarbyte och att ID registra. Ibland får man göra en påminelse till dem.
Jag ID registrerar på båda ställena.

#1 Det gick fortare för SVERAK att fixa att Maja är mina ägor än det att Maja ska vara min katt på utställningen 14/3
Mamma fick bekräftelse på att Maja är anmäld som hennes katt, men jag har anmält henne i mitt namn och fixat fullmakt via min klubb mm (Östkatten), suck
.

Jo det är SKK som har kattägarregister. Kan även independentkatter registreras i Sveraks register? Vilket är mest besökt ifall någon (polisen?) söker ägare. SKK:s eller Sveraks register? Man kanske kan gardera sig och ha båda?