Oriental- eller siamesunge köpes
Hej!
Mitt namn är Sofia och jag bor med min sambo och vår devon rex Zoom i Göteborg.
I början av januari gick vår älskade oriental bort efter en tids sjukdom. Det är väldigt tomt här utan honom och vi märker på Zoom att han inte tycker om att vara ensamkatt. Därför börjar det bli dags för oss att skaffa en kattunge snart. Vi har tänkt oss en oriental eller en siames, om det blir en oriental vill vi inte ha en lila eftersom Gollum som gick bort var lila, och vi vill inte ha en katt som är för lik honom utseendemässigt.
Katten vi skaffar kommer att vara innekatt, och han kommer alltså att ha sällskap av Zoom. Gollum och Zoom trivdes oerhört bra tillsammans och de låg ofta och sov i en liten hög
. Nykomlingen kommer enbart att vara en sällskapskatt eftersom vi inte är särskilt intresserade av avel och utställningar.
Så, jag undrar lite om det finns några oriental- eller siamesungar på gång i Göteborgstrakten?
Hälsningar
Sofia

Just det, jag glömde att skriva att det är en hane jag är intresserad av!
/Sofia
Det fins fina kattungar som är rödspottade orientaler,
Kolla Helenaf76
Nonimonos har en härlig grabb oxå

Tack för tipset!
Hej!
Vi kommer förhoppningsvis få siameskattungar, men det är inte förrän i vår. Så är det inte brottom så kika gärna in på hemsidan och kolla runt www.namsooks.se
Vi bor ca 16mil från Göteborg.
Lycka till!

Vi kommer åxå få bebisar i vår. Siames och ev orientalbebisar. 5 mil utanför GBG mot Borås.
Javisst ja… Jag får oxå bebisar veckan som kommer

Jag bor i Göteborg och planerar två kullar nu i vår. Det kan bli alla möjliga färger, både orientaler och siameser..;)
Du kan gärna ta en titt på min hemsida och får gärna komma på ett besök och träffa katterna och de blivande föräldrarna. Skicka ett mail eller ring!
Hemsida: www.siameser.se
/Anna

Tack så mycket för alla tips!
Jag kommer att maila några av er.
Columbine: Det är nog lite av en fix idé, jag har bara haft hankatter tidigare och det känns mest rätt för mig.

Jag har en leveransklar oriental hanne nu och bor i Mölndal.
Titta in på www.avions.se

Tänkte slänga ut en liten blänkare! Jag har kattungar hemma som är leveransklara! Väntar även kattungar i mars! kika in på min hemsida och titta!
/pernilla

Tack så hemskt mycket för alla svar!
Jag har kommit fram till att jag helst vill köpa katt från en uppfödare som inte bor så långt bort från Göteborg. Det känns bäst för mig att kunna träffa både uppfödaren och katterna innan köpet.
#14 Självklart skal du träffa uppfödaren och katterna innan köpet. Det är viktigt att allt känns rätt - för båda parter. 
Jag har som sagts en liten siameshona som är leveransklar om några veckor. jag har också en ganska nyligen född kull där det är 6 hanar. Jag bor ca 50 minuter från Göteborg. Hör gärna av dig vid intresse. 

Jag bor i Mölndal och har en skitmysig chokladspottad kille som vill flytta hemifrån.