S*Mjia´s B-kull
Här kommer bilder på våran variantkull som blev 2 veckor i går. Se Pawpeds. Helt ljuvliga som bara kattungar kan vara.
Det blev 5 st hanar av 6. Imponerande med tanke på att jag har tänkt behålla just en hane ur denna kull.
Tacksam för era erfarna synpunkter om vem som kan bli den bästa att spara.. Ev intressenter av de små är naturligtvis välkomna att höra av sej.

Fantastiskt fina! 
Sötnosar

Gullefjun!!

Håller med - sötnosar!
Gratulerer med noen kjempefine kattunger.
De är för söta… Får ta mig i kragen och åka hem till dig och se dem i verkligheten…

Ohhh tre rødinger. Din heldigris 
Nydelige alle sammen. Min foreløpige favoritt var lille OM gutten.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Gullungarna! 
OM hanen ser extra söt ut. 

Tack alla
. De är så underbara.
Missy fick för sej att flytta dem häromdagen. Men jag tror jag lyckats övertala henne att bolådan fortfarande är bäst… peppar peppar ta i trä..
# 6 Det är bara att komma förbi.
Om du har koll på hur vi jobbar.. annars är det nog bästa att ringa först..
Min Goofy har tabby i sig, resultatet av kullen han kommer ifrån blev ju då fler färgvarianter på ungarna

Åååh så nydelige beibiser :)) Utrolig vakre, men må innrømme OM gutten stjal mitt hjerte umiddelbart ;)
Har en god tro på den skatten ja, men de forandrer seg jo daglig i mange uker fremover ;)
Gratulerer så mye igjen, gleder meg til og se etterhvert som de vokser!
Gratulerer med nytt kull! De er kjempesøte 

Grattis till superfina kattungar

/Elisa

Tackar & bockar igen.
Man blir som en stolt mamma trots att det faktiskt är Missy som gjort/gör allt jobb.

#12 Håller med, det känns nästan som de förändras från timme till timme.
Oj vad de växer!
De är jättefina allihop men lille OM-killen är jag nog lite extra svag för…!
Röda pojkar, ååååhhhhh
(inte för att jag klarar att se vilka som blir röda, färger är inte mitt expertområde)
OM pojken har en mycket pussvänlig nos.

Oj oj oj… så mycket sött på ett och samma ställe!
Känner dock att jag är för oerfaren för att tipsa om vem du ska spara, iaf på sån't här tidigt stadium, det får någon annan mera kunnig göra. Fina är de dock allihop.
Godbitar. Så roligt ni fick hela fem stycken att välja på!
Ååh, godbitar 

Testar att lägga in et filmklipp på de små från idag.De har börjat leka så smått.
Funkade tyvärr inte så bra.
Åh, vilka uuuuunderbara små ansikten! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Vilka härliga näsor!!

Trodde jag skulle kunna få in filmen i fönstret men det fick jag inte.. Hur gör jag? Någon som vet? Tackar och bockar på förhand.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Provar så här då..

Nu funka det !!

Pappa hälsar grattis!!!!:)

# 28 Tack, Tack,
hälsa tillbaka till pappa med en stor
Vad vore vi utan honom..
Oj vad söta de är! Särskilt en av de som ser ut att vara röd (creme?).
jättesöta

Vilka godingar 

Vilka godingar 

/Elisa
Va´ fina de är! 
Vilket härligt gäng du har där!
Helt underbara!

Kjempe søt gjeng du har.

Tack, tack
De är så roligt och beskåda när det börjar bli lite mer liv och rörelse.
så vackra de är
Rithwa
Utrolig skjønne.

Tack, tack 
Så søte
Mischa (Morticia) hilser til mamma Missy og de små halvsøsknene
Åh, din lyckost! 
Ha de fått sina namn ännu,sötnosarna?
Nå må vi få se noen nye bilder snart 

Tack alla
Tänkte försöka plåta lite på onsdag igen. Få se hur det går.
Mycket spring i benen nu!
#43 Missy och syskonen hälsar tillbaks.

Ja då har de blivit 4 veckor… De är otroligt sociala
. Sätter man sej på golvet med dom i deras katthage så vips hänger de överallt
från att till nästa sekund slockna som stockar
i ens knä. Där sitter man och känner sej hedrad en bra stund innan man bara måste kliva upp för att inte kroppen ska fastna i hop i detta läge..

sötnosar
Förstår att du lätt fastnar hos de små
Ljuvliga! 
Jättefin jämn kull

herrejisses va gulliga de är
Oh så fina 
Vilken nöjd min VB har, såå söt!

Tack, tack 
For et vakkert kull 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

De er nydelig Marie…spennende dette
Karitzy(。❤‿❤。)

Tack,tack
De är så underbara
I dag fick/ville alla att smaka på purina kitten blötmat.
.

5 veckor har de nu blivit och är busigare än någonsin.
De äter, går på lådan nästan utan olyckor.
Vi har uökat katthagen till nästan hela sovrummet och det är uppskattat
Vi har t.o.m lyckats pllita ihop några namn. Puh vad det var jobbigt…
Vi är inte 100% nöjda med namnen men nu får de heta så här.. De får säkert smeknamn i sina nya hem iaf..
Så fine alle sammen.

Verkligen supersöta!
Vilken skön bild på Benito, han ser så nöjd ut. :)
Sötnosarna. 
Vilka fina namn de fått!

Tack, tack 
Ljuvliga små 
Har ni lyckats bestämma vem av pojkarna som ska stanna ännu?
Jag är glad att det inte är jag som ska välja bland dessa fina gossar.

#63 Nej det är jätte svårt
och jag är defenitivt ingen expert.. Hoppas Madeleine ska kunna ge mej lite vägledning när hon kommer och ser dem live…
Jättefin & jämn kull! 
Kjempesøte alle sammen men Banjo er min lille favoritt!

Behåll en röd hane!!

#67 Kanske, kanske 

Herlige bebisser

Karitzy(。❤‿❤。)
Ljuvliga ungar! Behåll allihop, tycker jag. 
Såå fina, man blir ju dökär.. 
Måste fråga - har sett BF, HB, VF osv förut, men vad betyder det egentligen? Aldrig lyckats lista ut det. 
HF=höger fram
VF=vänster fram
VB=vänster bak
HB=höger bak
Kör det när man förklarar kons spenar
OM=omärkt gissar jag på
/Elisa

Tack alla
Jag har jätte svårt att bestämma mig..
Det dröjer nog ett par veckor till innan jag tar det slutgiltiga beslutet vem som ska stanna här…
#71 ja, tänk om man ändå kunde det de är för härliga allihopa.
#72 #73 Har beskrivit det alldeles korrekt.
Snabbtorkande nagelacksmärkning på klorna, BF numera Banjo har mao nagelack på båda framklorna..

O vad fina bebisarna är..Svårt att bestämma :)Pappa hälsar i alla fall från kalla hälsingland:)GOD JUL!!!!Man måste nästan se dem i verkligheten för att kunna säga vilken man tycker bäst om:)

#75 Jo, men det är svårt ändå
iaf för mig.. Tror det står mellan Banjo och Bonzo.. Men, men vi får se, vi får se.. God jul till er oxå från ett kallt dalarna. 

/Elisa
Åå, cremekillarna…! Hela kullen är jättefin men jag är lite extra svag för cremenäsorna 

Behåll Bonzo! Annars kan han flytta hit ;-))

En Bonzo! Jag har också en Bonzo, men min är en rex
. Bonzoar är mycket fina! 

Ja vi får se.. väntar lite till innan beslut tas… 

Gud vad fina!!!!!Puss på dem!!!

Å, så fina! Bonzo är fortfarande min favorit.
Vad fort tiden går, tänk att de redan är 8 veckor!
Cremekatter får så himla pussvänliga nosar tycker jag, eller kanske extra pussvänliga, jättefint gäng 
Håller med Malin, Bonzo är favoo hittills. Måste ta mig i kragen och komma ut till dig… skäms på mig…

Bonzo!

Bonzo hur kan han vara kvar 
Søtingene!

Tack alla
Igår fick de sin 1:a vacc spruta. 
Kjempefine.
Benz och Bimma 

De är alldeles ljuvliga. Och så stora redan. En jättefin kull. 

Oj, vad de växer sig stiliga!

Verkligen jätte fin kull!Bonzo är favoriten!
De två som det inte står tingade på ser väldigt nöjda ut är det för att de blir kvar hemma 
Härliga små 
Syns Banjo var finest helt fra han var en liten sviske 
Jättefina! 

Så fina. du har rätt det är svårt att välja mellan cream killarna. Kanske ska ta den andra jag:-))

Tack alla
Alla är verkigen supertrevliga.
Bonzo var lite tråkig ett tag men han har kommit med stormsteg. Riktiga små kurr och lek maskiner. Finns det någo ljuvligare än en katt som spinner högt och ljudligt? Tänk om man ändå kunde kurra

Ja då var de 11 veckor
. Har tagit profil bild oxå denna gång.
Snart dax för vacc 2… Jag tror inte Banjo och Bonzo är creme längre.. De är nog oxå röda.. eller vad tror ni? Hoppas ni har en trevlig lördag kväll alla. Själv ska jag bänka mej framför tv:n med min man och alla missarna och se på Robinsson senare
.

Åh vilka sötnosar!!!!! Underbara!!
Roligt att de är så olika!
Nydelige kattunger! Skriften blir så liten på disse bildene så jeg klarer ikke å se hvilke navn de har men jeg synes at den første kattungen og den tredje ser ut som om de er creme. Vi har nettopp hatt en mange uker lang gjettekonkurranse på våre små gutter, det det svingte mellom rødt og creme. Det vi så var at de røde kattungene vi har hatt, hadde skikkelig rød farge i maska når de var mellom 6 og 8 uker. Våre to små gutter har ikke fått mer enn en antydning av farge akkurat rundt nesene sine, slik som det ser ut til at dine gutter (nr 1 og nr 3) har

Vilken underbar tråd.. Super härlig att kolla igenom, bebisarna blir bara vackrare och vackrare.. :)

Tack Alla 
#107 Ja texten blev jätte liten.
De är i iaf i följande ordning :
Banjo,Benito,Bonzo,Benz,Bimma och Bino…
Så du tror de är creme? De har fått så mkt färg på öronen så jag tänkte att de kanske bara var senare med sin röda färg… Inte lätt det här med färger..
Jeg har hatt en rød balineser som var så lys at jeg til slutt bare måtte få bestemt meg. Så han ble registert som BAL e 21.(Og jeg registrerer kattungene her sent,tro om ikke papirene på det kullet ble sendt inn nesten 12 uker gamle) Til og med dommerene var usikre på om han egentlig var rød eller creme. Kattungen flyttet senere og ble omregistrert til SIA d 21,og som voksen hadde han en kjempefin rødfarge. Dette er pappa til blandt annet Malin sin Vinga :-)) Jeg har også hatt røde siamesere og balinesere som har vært røde hele tiden,hvor jeg ikke var i tvil.Der kom rødfargen veldig tidlig og tydelig.
Siden parret jeg mammakatt igjen med en rød siameser. Det resulterte i både rødt og creme i samme kull.
Her er en av kattungene som er creme. (N)Attack's Kimi SIA e var :
15 dager gammel:

Og rundt 8 uker :

Cecilia Bengtson lære meg så enkelt forskjellen på rødt og creme. Creme har på en måte et pudderaktig skjær over det som er rødt.
Jeg er usikker på dine kattunger,men har dem tydelig rødt på seg,så kan det jo hende dem er som min lurepus.
Her er er en annen creme gutt i samme kull :

6mnd

Her er han voksen :

(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Jag tror att de är röda, Marie :-) Särskilt på både Bonzo och Benito där man ser baksidan på örat se det tydligt "orange" ut. En creme är inte orange i färgen utan mer aprikos. Jag tycker att röd är en varm färg och att creme är en kallare färg.
Har bifogat en bild på en av de cremeungar jag haft. Jämför färgen på örat med färgen på de som du har så ser man att det är en helt annan färg.

Tack för att ni hjälper till
Jag tror nog att Bonzo kanske är röd iaf, fortfarande tveksam på Banjo.. Återkommer med bilder på öronen om ngn dag. Har inte tid i morgon och nu måste jag sova … Ska upp 04:00. Tack än en gång. Ha en bra kväll alla!

Så fina! 

Åh, vad vackra de är, särskilt Bonzo!