Knekt tann
Ja,nå har Major klart å knekt av en del av den ene hjørnetannen oppe. Hvordan han klarte det,det blir vel et uløst mysterium. Det må ha skjedd innen veldig kort tid,for jeg ser han titt i munnen. Det var dyrlegen som oppdaget det her om dagen,da vi lagde helseattest på han.
Jeg har ingen problemer med å ta tannrønken eller ev trekke tannen hans,men da må jeg bestille time enten i Stavanger eller Oslo området regner jeg med.Så da må det planlegges litt.
Men jeg lurer på om det er nødvendig? Hadde Major hatt noen form for smerter eller sjenerende plager med spising,så hadde jeg jo ikke vurdert å sett det an. Det finnes overhode ingen smerte ved berøring,spising eller drikking. Han er akkurat som før. Spiser som en hest og frisk og pigg og buse-glad.
Jeg har selv reparert på mine egne tenner ,etter litt sprell i tenåringstiden,da man ikke kunne vente på en brusåpner feks.
Og hadde overhode ingen smerter etter å ikke ha en hel tann i min munn. Men han har ikke åpnet noen flasker på egenhånd,det vet jeg 
Foruten knekt tann er tannkjøttet helt supert og tennene kritthvite,ikke en tendens til tannsten.
Har noen her noen like erfaringer?
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Har haft katter som tappat tänder. Men då var de gamla.
Holly var väl ca 10 år då hennes ena hörntand bröts av. Hon visade ingen tendens till att hon ont i den. Den gick bara av.
Ecco hade även han en tand som ramla då han var omkring 10år. Ecco tror jag hade FORL. Men det var ingen direkt käns sjukdom just då.
Om han inte visar smärta (t.ex. rycker i munnen då du rör tanden) så kan du nog vänta med att ta bort tanden. Att dra en i övrigt frisk tand, kan ju ge större smärta än behålla en trasig…
Måste själv till tandläkaren med Smilla, som jag tror har FORL…
/Elisa
Noen hannkatter kan feks bli litt ivrige i nakkeskinn-bitingen, og da kan sånt skje.
Har selv en overivrig kastrat med knekt hjørnetann, dyrlegen sa at så lenge nerven ikke er blottlagt så merker de ingenting, og det var ikke nødvendig å gjøre noe med det.

Det går helt sikkert fint med den tanna;-))
Oscar knekte en liten bit av sin ene hjørnetann for litt over et år siden, og da sa dyrlegen min, at så lenge det var i nederste del av tanna, er det ingen fare. Og Oscar har jeg ikke sett har hatt noe problem med den tanna, men nå skal han snart til tannlegen igjen, så da får vi se hva hun sier da
Godt han ikke har tannlegeskrekk
så länge det är nedersta delen av tanden tror jag inte det är några problem - hans dubbelgångare har likadant :)
Takk for beroligende svar:-)
Dyrlegen min sa det samme,men jeg måtte bare høre med andre,i tilfelle 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/