Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 3555 ggr
Wilycats
0

När slutar löpningen efter parning?

Jag har allltså parat min hona nu i helgen, och hon löper fortfarande. Hur lång tid efter en parning slutar honan vanligtvis att löpa om parningen varit lyckad?

tuska
0

Bina som ska ha sina bebisar nu, löpte en vecka efter lyckad parning hon va hos hanen 3 dagar.

Wilycats
0

#1 Aha, okej Glad. Kul att veta! Min hona var hos hanen hela helgen, så jag hoppas ju att det blir bebisar, lyckade parningar var minst 6st.

Det här blir ju (förhoppningsvis..) min första kull, så ganska många saker är lika med frågetecken Skrattande.

SacredSouls
0

Så spennende. Lykke til.Da blir det å telle dager og vente og vente…SkrattandeTungan ute

Her har de både stoppet helt opp dagen etter parring og løpt nesten en uke etterpå. Så det er veldig forskjellig.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Wilycats
0

#3 Tack Line Glad!

Ja nu är det långa 3-4 veckor innan man vet Tungan ute.

Jag tänkte också på det att när hon var hos hanen skrek hon inte så mycket som hon gör nu, hon var ganska tystlåten. Kan det vara så att hon kanske inte löpte "fullt ut" på helgen då hon var hos hanen? Att det är nu hon skulle vara mest mottaglig för att bli gravid? Eller spelar det nån roll? För hon lät ju hanen para och allt gick bra. Men kan inte låta bli att tänka att om vi for till hanen "för tidigt"..

Hoppas ni förstår vad jag menar, lite svårt att formulera mig med min ganska rostiga svenska…

tuska
0

Om de håller på att para sej en vecka så är det 6 dagar bonus parningar  om du förstår vad jag menarSkrattande

Wilycats
0

Ja jag förstår vad du menar Skrattande

Idag slutade hon med sitt skrikande, tack och lov Tungan ute