Bebisar på g i Lejdet :-)
Två runda små magar här hemma! Juno börjar att få en underbar kula (ca 25 dgr kvar) och Iris ser ut som hon har svalt en tennisboll nu
tror hon ligger några veckor efter sin syster.
Funderar på vad det troligast blir för färger och hårlängd, pappa är ju OLH, Juno siamesvariant och Iris Balines.
Borde väl bli övervägande lånhåriga eller?
Foto kommer snart!
Iris som är balines kommer bara få långhåriga ungar tillsammans med Casper.
Mellan honom och Juno är det 50 % chans för långhår och 50 % chans för varianter.
Vad är det för färg på honorna? Ligger de på Pawpeds?

#1 nej jag har inte lagt in dem där. Iris är lilamaskad, Juno chokladmaskad, Casper är ju choklad
Ok, med Iris kan Casper få choklad och lila bebisar (om han bär på dillution) samma med Juno (om även hon bär på dillution).
Så lila och choklad är alltså färgerna du kan förvänta dig.
Vilka är föräldrarna till dina tjejer?

föräldrarna till tjejerna är s*rufus Zamboni och s* Nova star Skrollan

vad är dillution??
Ok då bär även Juno på dillution ftersom Skrollan är lila.
Dilution är en reccesiv gen som ger de ljusar färgerna blått och creme, samt lila om katter är homozygot för både choklad och dillution.

caspers pappa är ju kanel, kan det även bli kanel?
Jag rekomenderar Royal canins uppfödarbok, jag har den själv och tycker den är riktigt bra. det är bra att ha en handbok när man ska få sin första kull.
På pawped finns det interssanta och lärorika artiklar att läsa om man är ny uppfödare så det rekomenderar jag också. Här är en om genetik (man kan själv välja språk, genom att klicka på t.ex den svenska flaggan överst. http://pawpeds.com/pawacademy/genetics/genetics/
Finns ännu fler artiklar att läsa där om avelsplanering etc. Jag var på en färeläsning som behandlade allt detta med författaren till artiklarna i höstas, mkt intressant tyckte jag. 
För att det skall bli kanel så måste båda föräldrarna bära på kanelanlaget. Finns det kanel längre bak i tjejernas stamtavlor?

Tack ja jag ska börja sätta mig in i det lite mer på allvar nu!

När börjar magen sjunka neråt?
Är väldigt osäker på hur långt Iris är gången men börjar mer och mer tro att hon ska ha samtidigt som sin syster.
Tycker att bådas magar har sjunikt ner på ett annat sätt än tidigare, de är beräknade om 12 dgr ca
Magen synker normalt ned 1-2 døgn før fødsel. Hos meg har dem synket ned det siste døgnet.
Men hunnkatter kan bære ungene veldig forskjellig,og i tillegg kommer det an på hvor mange dem har og hvordan kropp dem har.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

ojoj vad tjocka de börjar bli nu! nedräkningen har börjat, hoppas de kommer nästa helg!

Spännande!

Så fine sammen. Masse lykke til med fødsel.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Åh vilket fint kärlekspar
Jättesöta
Så fina!
Spännande. Jag jobbar hela denna helgen, knepiga tider, men får försöka finna tidatt bevaka den här tråden ändå.
Håller tummarna för att allt går bra.

Var är er erfarenhet, hur många dagar brukar de gå? Tycker att tuttarna är jättesvullna nu på båda två och magarna har sjunkit ner.
Hoppas hoppas att det inte blir i morgon för då MÅSTE jag jobba! Har planeringsdag med mina anställda.