Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 1664 ggr
Lejonhjarta
0

Fisen har livmoderinflammation.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick åka in akut nu på morgonen med Fisen pga livmoderinflammation. Vetrinären har ringt och vi bestämde att dom ska pröva att behandla henne istället för att operera då hon är tänkt att användas i aveln. Fått bra kritik på utställning, har bra stam och har ett underbart sätt. Hon är min älskling.Kyss Är helsyster med Lejonhjärtas Rackham den Röde, Sigge, som Liljekatten har. Måste nu hitta någon grabb till Fisen då hon behöver paras när och om hon blir frisk. Har ni några förslag?? En radie på ca 10 mil från Borås kan kanske va ok?

Elegantangel
0

Stackars er det är så himla trist med livmoderinflamation…Min Zambia fick det för ett år sedan nu är hon en glad tre-barns mamma.

Har en Fertil hane GIC S*Elegant Angels Apollon (sia a) hans stamtavla finns på pawpeds, men vi passar inte in på 10-milsradien…det är nog mer 25 mil typ

Elegantangel
0

Gjorde en testparning och det är nog lite för hög inavelsgrad mellan våra katter…bortsett från att vi bor förlångt borta.

Det finns en SIA b kille i Jönköping för tillfället som är fertil och som det inte skulle bli någon inavelsgrad på.

Lejonhjarta
0

Å! Låter jätteintressant. Vill du skriva mer här eller skicka ett meddelande? Har mailadress lejonhjärtas@svedjorna.se

Elegantangel
0

Du har fått e-postFlört

Juliette-
0

bor alldeles för långt bort då du inte vill åka långt för en parning men lycka till nu hoppas hon blir frisk o att du hittar rätt kille

Lejonhjarta
0

Nej!Rynkar på näsan Ja skrev fel adress till dig! Glömde att man inte kan ta med prickarna över ä:et. lejonhjartas@svedjorna.se ska va den rätta. Förlåt!Oskyldig

Elegantangel
0

Nu har jag sänt om mailet fast utan prickarSkrattande

kalindas
0

Du har ju den brunmaskade killen i Laholm som var pappa till Zandrinos & Zamirs senaste kullar. Finns undera avelshanar. Men det är ju en bit.
Kan du tänka dej OSH så finns ju den cremevite snyggingen i GBG. Finns väl även en tickad OSH i GBG hos hitors?
Tickat kan ju vara kul då din tjej bär på det.  

Chamytas kanske har några också?

Finns säkert fler. Men dessa är vilka jag kommer på nu.

/Elisa

Lejonhjarta
0

Tar gärna en oriental. Tipsa mer om ni kommer på, är inne å kollar alla mina tips och håller tummen för att Fisen snart kommer hem. Både ja å hennes mamma saknar henne.

Nilla
0

Jag håller tummarna för att du får hem henne snart! Men jag måste fråga vad som hänt med hennes öga? Eller ser jag dåligt? FörvånadObestämd

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
0

Hur vet man att katten har livmoderinflammation? Vilka symptom? Stackars lilla goa Fisen.

Lejonhjarta
0

#10 Nä Nilla du ser inte konstigt. Fisen e enögd. Hon fick en infektion när ögonen öppnades som inte gav sig i första taget. Hon blev därför enögd. Ögat finns men längre bak och är inte fungerande. Därav Sjörövarkullen m sjörövarnamn. Tack vare hennes infektion kom hon efter sina syskon så hon är extra dalltad med.Flört Tänker knappt på det längre. Hon är därför visad på utställning utom tävlan, men en siamesdomare( själv sia-uppf. ) sa att det var den bästa brunmaskade han haft den dagen. Har förklarat för alla domare att jag tänkt avla på henne så ja vill veta för och nackdelar, vad jag ska tänka på etc när det gäller henne.

#11 Det började droppa var ur hennes slida. Rikligt!! Å lite förhöjd temp.

Ja d var så synd om henne. Hon e mitt lilla mystroll. Ingen å ha under täcket inatt. Hoppas hon får komma hem imon.

Nilla
0

#13 Åh, gullegull…förstår då att hon står extra nära ditt hjärta. Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Åh, vad typiskt!!! Hoppas innerligt att hon blir bra från detta.

Kolla in den cremevita hanen här http://www.siameser.se/ då kan du få lite roliga färger. Han bor ju i Gbg så det är ju nära.

Pussa Fisen från mig! (Oj vad det låter konstigt att säga så Skäms )

Lejonhjarta
0

#14 Självklart ska ja pussa Fisen från dig, Lotta.Flört Bara ja får hem henne så fixar ja d.

Har kollat in den creme/vita och han var inte dum alls. Chamytas hade en intressant kille åxå. Hon har ju Fisens morfar men han e tydligen kastrat numera.

Liljekatten
0

Du får fundera på vad du vill ha ut. Siames? Oriental? Seychellois?

sabines
0

Hej kerstin! :) Hittade dig av en slump här inne ju, älskar att kolla de fina katterna. Siames eller Oriental blir definitivt min nästa katt!!

Hoppas allt går bra med fisen!

Lejonhjarta
0

#17 Å va kul att du åxå e här.Skrattande Kram på dig! Bra val av katt!! ;-) Vi längtar efter Fisen nu. Hennes mor ligger inne hos marsvinet nu å tröstäter cornflakes.Flört

Lejonhjarta
0

Vetrinären ringde precis. Får åka och hämta Fisen strax efter 14!! Skönt.Glad Hon har fått en spruta igår, en idag och ska ha en sista om 8 dagar igen. Står på en 10 dagars Baytril-kur åxå. Nu håller vi tummen för att d går vägen så vi kan para henne snarast.Glad

kalindas
0

Skönt att du får hem henne.
Tänk nu på att du inte kan para henne sålänge hon äter Baytril. Vet inte hur långt efter avslutad kur det är ofarligt.

/Elisa

Lejonhjarta
0

Bra å veta.Ska kolla detta med dom när ja ska tillbaka på återbesök om 8 dagar. Ska få sista sprutan då + ultraljud. Passar på å ta dom obligatoriska blodproven etc samtidigt så e hon klar för parning när hon väl löper.

Hon är ju av den pratiga modellen siames och herregud va hon pratat sen vi kom in till henne på rummet!! Tur dom har många siamesälskare bland personalen.Flört