Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 5268 ggr
Rokkur
2010-02-11 23:28
0

Lite nyfiken...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…på vad ni har för andra djur hemma? andra kattraser, hundar osv.Glad

Själv har jag två hundar, en Shar-pei och Yorkshireterrier/papillon.

Dolly och Thea heter dom, och dom funkar hur bra som helst ihop med katterna!

Och så akvariet dåTungan ute Vilket är Simsens favoritplats i huset, gissar det beror på att det är varmt och gott ovanpå, vet inte ens om han lagt märke till fiskarna iTungan uteFlört

Bifogar en bild på mina hundar(något suddig bild men den enda jag har där dom båda är medFörvånad)

Ser fram emot att höra vad ni har mer för djur hemma!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

[lisme]
2010-02-12 00:36
0

Så gøy at du har en pappterrier Rokkur! Det har nemlig vi også Flört Vår lille frøken tror hun er en katt og katten og Ellie leker mye sammen og sover i haug. I tillegg til kattene og Ellie har vi ett akvarie som er i bruk, tidligere hadde vi mange Glad Ingen av kattene er interesserte i akvariet, det går ikke mange dagene før en ny katt skjønner at den aldri vil få tak i fiskene som svømmer der inne.

Sånn ser vår pappterrier ut -verdens skjønneste Ellie! Vi hadde en photoshoot av de fleste kattene og selvfølgelig måtte Ellie være med - mente hun. Så hun hoppet bare opp og satte seg fint ned.

Ellie som liten valp

Ellie er akkurat passe rampete og veldig fotogen

carinbrack
2010-02-12 00:46
0

Vi har huskatten Kaiser och sen lille Dexter, siamesen. Förut hade vi två keeshondar och det var nog lite saknaden efter dem som gjorde att jag valde en siames och inte en bondkatt. Siameser är ju lite mer hundaktiga, eller vad man nu ska säga.

Lejonhjarta
2010-02-12 01:31
0

En defenitions sak. Alla mina djur e familjemedlemmar mer eller mindre. Skulle dom få välja så skulle många fler va inne hos oss än som nu är.Flört

MEN inne har vi 8 katter som mer eller mindre använder kattluckan ut. 3 långhåriga huskatter, mamma/pappa/dotter, alla omgjorda. 3 korthåriga huskattkillar som alla är omgjorda och så mina siamestjejer, mor å dotter, bägge fertila. 2 teddymarsvinskillar och 3 akvarium, ett stort och 2 mindre.

Ute har vi 3 hästar, 1 ardennersto, 1varmblodsvallack och 1 fjordsto som trol är m föl. :-) 2 fjällnära kossor, 4 kaniner (belgiskjätte, franskvädur och 2 lejonhuvade teddysar.), 2 bisamhällen, 2 getkillar, 1 par skånegäss, 3 cajugaankor, 2 vita mignonankor och ca 35 höns/tuppar (dvärgchokin, hedemora, australorp, leghorn och lohman) Att det är ca beror på att vi fått problem med höken sen vi va tvugna att avliva vår hund i slutet av oktober-09

Nu tror ja att jag fått med alla av mina älsklingar.Glad

Busarna
2010-02-12 01:45
0

Till Lejonhjärta - grymt imponerad av alla dina djur, vilken flockSkrattande

Det är få förunnat och verkligen inte mig som bor i lägenhet i stan med 1 oriental. Fast snart utökar jag min familj med en liten siames!Flört

Fast drömma går ju om ett litet hus vid nån sjö och hästar, hundar och katter…och en lottovinst för att göra det möjligt…

SergeantHanna
2010-02-12 01:47
0

#3 Bisamhällen skriver du och jag undrar medan jag läser bisam-hällen, är det någon sorts oxe? SkrikandesSkrattandeCool

Hihihi, dags att gå och lägga sig tror jag, för nu snurrar det gott i huvudet! Glad 

Här hemma finns husses stora akvarium med diskusar, som är väldigt spännande att sitta och glo på när man är en liten katt.

Vi hoppas kunna utöka familjen med en grå jako papegoja också så småningom, men det blir ju så himlans dyrt om man vill ha en riktigt bautastor bur till den. Jag har spanat in en hörnbur som går nästan hela vägen  från golv till tak, men den är dyrare än själva pippin så här får det allt sparas ett tag i så fall Obestämd

Lejonhjarta
2010-02-12 02:00
0

#5 Hihihi, den va bra. En jädra massa små, små oxar.FlörtSkrattande

Ang buren så är det billigare om du bygger en voljär själv. Och då får du ju den som du vill ha den.Glad

#4 Om man gillar landet så önskar ja alla fick bo som vi. Sista huset på vägen och 1 km till närmsta granne. Ingen störs av oss och vi störs av ingen.Flört Å en liten, liten sjö finns här där lommen snart börjar skrika. Underbart, men jädrigt mycke jobb.

Nilla
2010-02-12 09:51
0

Som ni kanske minns har jag flyttat från min gård. Hade tidigare 2 hästar och 3 inhysta Rödkullor som jag hade som mina. Nu har jag bara katterna, bor i lägenhet och har djuren som jobb istället. (mjölkar getter och ystar ost)

Till sommaren ska vi långtidshyra en skånelänga på en gård och då ska jag ha en flock egna höns. Det blir jätteroligt. Glad

Lejonhjärta: en belgisk jätte har jag alltid velat ha. Wow. Oskyldig

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
2010-02-12 10:05
0

Har just nu 7 katter och 2 hundar. Den ena hunden en Lancashire Heeler bor hos mina föräldrar.

Här nedan är bilden på Nelson. Min Korthårige Collie.

/Elisa

hecajon
2010-02-12 10:43
0

Förutom Orientalerna så är det bara dammråttor av obestämd ras som bor hemma hos migFörvånad Jag besparar er foto på demSkrattande

Siameshona
2010-02-12 10:55
0

#9 Ha.ha jag hade en fundering på att fota mina pälsänglar:) för dammråttor har jag inga.

Blir riktigt "avis" på alla som har möjlighet att ha alla dessa härliga djur. Men bor ju oxå bara på 55kvm så tyvärr1

camil
2010-02-12 11:14
0

Djur inne
Hundar 2 yorkshireterriers och 3 blandisar.
Katter 3 huskatter och så nytillskotten orientalerna Fanny och Alexander.
Dessa djur är inne på vintern och ute på sommaren.
2 grå jakos.
Ett gäng dvärgpapegojor undulater risgåglar kanariefåglar zebrafinkar måsfinkar skrattduvor kinesiska dvärgvaktlar.

Djur ute och i uthus.
Kochinhöns
Mignonankor
Gäss
Japanska vaktlar
Påfågelsduvor
Marsvin
Fransk vädur
Löwenkanin
Angoralöwenkanin.

Här är en nykläckt kochinkyckling

Zandrinos
2010-02-12 12:07
0

Vi har fem katter och en hund.

Nilla
2010-02-12 12:14
0

#11 Då kan du nog det där med stödmatning och sjuka djur. Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zeona
2010-02-12 12:43
0

Utöver siameserna Zeona och Thilo har jag 2 kaniner.

En dvärgvädur, Birk.
Algot, en belgisk jätte (7,5 kg).

Juliette-
2010-02-12 12:50
0

Hem hemma bor 5 skogisar & en apa Skrattande

3 vovvar har vi med.. Curry 8½år en australian shepherd, Gaby 8år en kelpie & Jaga bordercollie/kelpie på 5år Skrattande

På bild Curry krok

camil
2010-02-12 13:52
0

#13 visst har man tagit hand om många sjuka djur både tama och vilda. En gång var vi jourhem åt katthemmet och födde upp moderslösa kattungar som bara var 10 dagar gamla som någon slängt ut i skogen. Men jag har aldrig varit med om någon som varit så svårt sjuk som Fanny.  Är så glad att det här forumet finns. Man får en massa kunskap av folk. Suger i mig som en svamp av allt men använder det jag själv tror på.

En bild på dom flaskuppfödda kattungarna.

Rokkur
2010-02-12 18:13
0

#1 Nämen vad roligt!Skrattande Och vilken sötnos sen! Hon har väldigt mkt mer päls än vad Thea harFörvånad

Vad roligt att se alla era djur, eftersom detta är ett siamesforum så pratats det ju aldrig om våra andra husdjur. Även om dom kanske råkar vara våra älskade katters bästa vännerSkrattandeKyss

Jag kanske borde ha lagt till att jag har 4 hästar med=O 1 fjording vid namn Balder och 3 shettisar(Lina, Ior och Mimer) Dom står i stallet hemma hos mina föräldrar, Lina fick jag som 5-åring och sen saffade jag Ior som sällskap till henne när jag var 13, sen att Ior tydligen var mer fertil än vad alla trodde märkte vi när Lina blev dräktig med Mimer!!!

Balder är född på gården, min mammas häst skrållan är mamma till honom=)

På bilden Balder(och Sussi och min bror Jonas)

Alice Walker

kattguld
2010-02-12 19:05
0

Hos oss bor fyra katter: tre ocicater och vår svartvita bicolor OSH, Hoffens Inez.

Och så har vi ett ganska nyinskaffat akvarium. Vanliga fiskar; guldfisk, guppy och ett par malar. Katterna gillar att titta på fiskarna, förstås.

Till sommaren ska vi fortsätta gräva ut en damm som påbörjades förra året. Jag är litet sugen på att skaffa några Koi-karpar till dammen. Fast maken vill hellre låta naturen ha sin gång, och att det kommer grodor och paddor dit. Det funkar visst inte tillsammans med Koi. Kanske kan man dela av en del, eller så får vi göra en damm till….Oskyldig

Sussi89
2010-02-12 19:25
0

Okej vilken fin bild du har lagt ut på mig, ja är inte galen!

jaha ja har flera djur: fyra råtter, fyra fiskar och en groda, Min Shar pei Ozzy och min sphynx Sammi

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Rokkur
2010-02-12 19:35
0

#19 He he heFlört

Alice Walker

CoralReefs
2010-02-12 21:07
0

Vi har förutom siameserna/balineserna en liten Chihuahuablandis på några år och ett Arabiskt fullblod som fyller fyra till sommaren.

Bifforibaff
2010-02-12 23:01
0

Förutom vår siames Picco, som är en pubertetspojke, har vi den äldre herren Mandel av rasen Cornish Rex. Som ni ser så behärskar även en rex konsten att ligga hög.Flört

Christelle
2010-02-13 11:26
0

Vi har en Ragdoll och 3 Maine Cooner.
Sen har jag "delad vårdnad" om familjens hundar Flört.

Mindi är en Papillon och Nalle är en Chihuahua/Papillon med lite tibbe i sig

Sen är schäfern Diva också en i gänget. Hon är helsvart och långhårig.

Här är en bild på Mindi och Nalle

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

[hakkapelitta]
2010-02-13 12:41
0

Jag har en sambo?

origirl
2010-02-13 14:44
0

#24 XD LOL Jeg også hvilken rase og pelsfarge har din?Skrattande

ramithi
2010-02-13 15:02
0

Utenom våre balinesere har vi en huskatt som er 1/2 balineser. Har hatt hund og fugler.

[hakkapelitta]
2010-02-13 15:40
0

#25 "Chewbacca", cendréfärgad :D

kattguld
2010-02-13 18:55
0

#24, 25: Skrattande

AngelsCo
2010-02-13 19:16
0

Jag hade en gång en ryss. Det gick tyvärr över under mindre trevliga omständigheter.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus