Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 762 ggr
Lejdet
0

Födslo-lådor, när göra i ordning?

När anser ni att det är dags att göra iordning några bra platser att välja på, flera veckor innan eller sista veckan innan beräknat datum?

Juno är beräknad om 14 dgr och jag har upptäckt att hon går och pillar upp en av mina garderoder och går in där.

Risken är väl stor att det är det stället hon kommer att välja.. suck.. min förra katt tyckte att min säng var det optimala mysiga stället att föda barn på.. men sen accepterade hon att jag flyttade över dom till en låda.

hecajon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde ordning Mollys födslo och bebiskorg ca 2veckor innan beräknad förlossning. Bäddade mysigt med värme och lite tak för att hon skulle vilja vara däri. Hon gillade den skarpt och hon födde sina bebisar däri och hade dem sen däri tills det blev för trångt för dem och det var dags att utöka utrymmet.

Hennes mamma Maja var dock krångligare, gjorde iordning samma korg på samma sätt men lik förbaskat så skulle bebisarna födas i min säng och då helst under mitt täcke! Sen kunde hon vara i korgen med sina bebisar några dagar tills det var dags, tyckte hon, att flytta på dem till vardagsrummet. Kullen innan ville hon ha i garderoben, krångelfiaSkrattande

Bebiskorgen iordningställd och alla tjejerna vill förstås provligga:

namsooks
0

Jag brukar också göra iordning bolådan ca två veckor innan det är dax. Mörkt, varmt och mysigt vill de hadet. Såklart i närheten av oss.

Nång gång har mammakatt varit envis och absolut velat bädda nån annastans än där jag tycker. Då har hon fått gjort det men när ungarna kommit så brukar de gå med på att bosätta sig där jag tyckt vart bäst.

lycka till!