Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 5716 ggr
Nilla
0

Lek "Tjuva katt".

I helgen beger du dig ut på tjyvrunda med en stor bag under armen. Väl hos ditt offer bjuder du in dig själv på kaffe och när denne intet ont anandes går in i skafferiet för att hämta sockerkakan, slår du till…

Fråga: till vilken uppfödare/kattägare går resan och vilken av dennes katter stoppar du ner i bagen?

Du får bara tjyva en katt från en kattägare. Extra kul blir det om vi får se bild på objektet som ska stjälas. Glöm inte fråga om lov innan du klistrar in bilden.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Jag är ledsen, Aino, men min resa går till Sortland i Norge. Da du går in på spiskammeren for å hente kaken, tar jeg PiaMia og löper all verdens vei!

Tar mig friheten att lägga in en bild som redan publicerats på forumet, då hon var vår månadskatt.

Ratchaburi
0

OskyldigJag skulle åka till Line i Norge och sno Hannah!!!

Nilla
0

#2 Då hoppas vi att Line lägger in en bild på Hannah. Skrattande

prodigy
0

När han vuxit på sig lite åker jag och knycker lille lila snyggingen Hip Hop Star från Himmeltindens……ett litet underverk!

carinbrack
0

Jag skulle åka till elegant angels och sno Gandalf.

Avions
0

Jag åker bums till Norge och snor Messi, Sacred Soul's Bring MeToLifeSkrattandeMen jag snor gärna PiaMia jag också!Cool

[lisme]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bare en katt? Det er jo nesten umulig Cool Men siden jeg må velge en blir det vakre Christine! Pass godt på henne Malin for Finn-Ove vet hvor du bor Flört

Jeg har vært frekk og stjålet et bilde av henne som Malin har lagt ut i tråden sin om Nellies døtre.

SacredSouls
0

Så morsom tråd.

Må tenke litt på hvem jeg velger.Jeg står nemlig mellom to store favoritter Skrattande

Her kommer #2 Hannah

Og #6 Messi

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Himmeltinden
0

Haha.

Jo jeg vet hvem jeg skal stjele, har nok sakt det før at jeg skal komme en sein natt for å hente en meget tiltalenede og meget vakker Hannah pus i sør:)

Christelle
0

Jag åker direkt till Cupcakes och snor S*Nonimonos Nikita on Nitro - "Twiggy" Kyss

Sen skulle jag vilja sno alla dessa också men man fick ju bara tjuva 1 katt OskyldigGråter: S*Jackpott´s Homgame, OSH o Billstes Fantastic Mr Foz, S*Mockfjärdingens Fröken Filippa SIA b, S*Cerwin-Vega`s Miss Hedvig OSH b03 , S*Elegant Angel´s Chiamay och S*Feng's Resolve

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

kalindas
0

Alla har ju redan hunnit stjäla "mina" katter ju!
Ville ju ha PiaMia eller Messi.
Men jag stjälv väl Sigge istället! Han kan jag ha lite nytta av samtidigt..Flört

/Elisa

Elegantangel
0

#5 gandalf åker ingen stans men du är välkommen;) Här kommer en bild på Blue Iam's Gandalf min underbara kastrat kille!

tuska
0

Tyvärr iFokus kompisar jag kan bannemej inte välja en av dessa katter som skulle ner i väskan.

Jag tog nog och smög in till ivantes när han sov och tog med mej

Ivanthes SSiri. (kan beskådas på hans hemsida under honor).

Jag har en som heter Marilljos Trana oxå som jag får fixa ett lönnfack  åt i väskan.

Hur jag ska få hem den Norska honan som jag inte kan se mej mätt på vete gudarna hon är redan stulen.

<nonimonos har en liten hane som jag tror jag kunde stoppa under tröjan. Den skulle passa bra till detta stöldgods.

Elegantangel
0

Det finns så många snygga katter man skulle vilja ta med sig hem, men jag tror att det skulle få bli Vinga som jag plockar med mig hem har sett henne live och hon är en riktig skönhet!

Beige
0

Jag har också fler än en önskekatt så jag stoppar nog ner den första orientalen som gav mig en riktigt wow-känsla i väskan, 

en superläcker svart panter vid namn Ödesby's Fernando.

Marilljos Super Stripe Strix var också en tidig kärlek i mitt Kategori IV liv så han kanke också får plats om jag skaffar mig en stor väska.

Nilla
0

Om vi väljer att stjäla samma katter, får vi helt enkelt se vem som hinner först. Skrattande

SacredSouls
0

Jeg holder hardt på Messi og Hannah Skrattande

Jeg hadde nok reist til  S*Avions jeg.Sagt at jeg bare var på gjennomreise,at bilen min hadde stoppet og spurt om å få låne tlf :)

Tofflan har jeg hatt som favoritt helt siden hun var liten.

tofflan3.jpg

Men jeg hadde nok tatt turen innom Malin også.Snodd meg meg en rød balines ved navn Vinga Kyss Eller en liten rød variant gutt om det skulle vise seg hun hadde kattunger da jeg kom.

Også går turen til AFamosa sin Blomma.

Til sist (dette ble en dyr reise) Så hadde jeg tatt flyet over til Canada med stopp i Florida og tatt med meg et par- tre favoritt siamesere derfraSkrattande

Haha, dette ble visst ikke bare en Tungan ute

MalinL
0

#7 Flört Jag får hålla hårt i Christine då. Glad

Jag vet inte riktigt vilken katt jag skulle stjäla om jag skulle stjäla någon, finns så många vackra katter här. Obestämd Men jag måste medge att jag är svag för Mockfjärdingens Grazie, även om jag inte avlar OSH. Glad

Sen finns ju Lines Messi och Hannah, Marias Pipen mfl…

Nej detta var för svårt, är nog bästa att inte stjäla ngn katt alls utan hålla mig till dem jag redan har här hemma. Flört

MalinL
0

#14 och #17 Oj får hålla hårt i Vinga också då. FörvånadSkrattande

Liljekatten
0

#11 Du skulle bara våga sno min Sigge! Då kommer jag att jaga dig med högaffel! Tungan ute

Jag tror att jag tar mig en tur till Skövde och "lånar" S*Tuskulums Kosmha. Hon är läcker!

tuska
0

Jag planerar bebisar på Kosmha nu, kanske de blir någon av dem som blir lik sin mor. Jag ska gömma ungarna mycket välSkrattande

origirl
0

Jeg hadde nok reist nordover til Aino og snappet Fighting Tepmptation og Melody of Love som har hvert min favoritt siden hun var 2dager gammel og jeg er egentlig ikke begeistret for maskede puser. ObestämdFlört

kalindas
0

Ellie vill ju träffa Sigge! Rynkar på näsan
Du kan få Spidde stället..Flört

/Elisa

Himmeltinden
0

Tror kanskje jeg skal flytte til hemmelig adresse og gjemme PiaMia og småttingene…

alltidsiames
0

Nej tack, jag är mätt för tillfället. Tre katter är vad jag orkar med.

prodigy
0

#25 -om man skulle fresta med farfar Lasse då?

camil
0

Jag skulle gärna stjäla SacredSouls lilla Mus.Skrattande

kalindas
0

Line har snart inga katter kvar…SkrattandeFlört

/Elisa

Juliette-
0

Jag åker till Mockfjärdingens och snor S*Sandvretens Yade fort sen springer jag Kyss

SergeantHanna
0

Oj oj oj vad svårt! Bara EN?

Kanske skulle man åka till S*Jackpotts och korpa Pascals pappa Holiday?

Eller för all del till S*Nam Sooks och tjuva Maximas pappa Keo?

Och så finns ju härliga Poppe hos Hoffens!

Eller skulle man chansa och tjuva en katt man inte har träffat? Då ligger ju S*Coral Reefs ljuvliga balinespojke Leo (årets första Månadens katt) pyrt till! *svimmar lite grann* 

Men nja, jag får nog lov att hålla med #25, tre katter får räcka Skrattande

SacredSouls
0

#28 Nei nå begynner det å tynnes ut i kattebestanden min her Skrattande

#29 Her kommer bilde av lille store Mus

alltidsiames
0

#10 Nu blev vi glada och jättestolta! Tack!

alltidsiames
0

#26 Du har rätt, han skulle nog få plats! Har du inga nya bilder på Vilda Pysen? Den pajasen kan vi sakna ibland.

Christelle
0

#32 Ja det ska ni verkligen vara Skrattande!

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

prodigy
0

#33, Ska skicka till dig så fort vi tagit nya, den lilla pajasen har blivit en stor tjej, lika vild, men en aning damigare!

Så snygg brorsan blivit!!!

Liljekatten
0

#21 Oj, det blir farligt. Kommer smygande med en STOR väska då.Flört

#23 Hahaha, vilket bra byte! För DIG! Skrattande

Siameshona
0

Jag är förälskad i Vincent:) så det blir han jag snor

Juliette-
0

#37 Gud vad roligt du gillar min lilla apa Kyss kan ringa dig nästa gång han är gratis Flört

MijmuPix
0

Ha ha, Line du får nog kloona Hannah för henne skulle jag också kunna kidnappa när som helst! Hon är såååå fin! Skrattande

(Och när man ändå är på Norge-tur så skulle jag nog kidnappa Veenas Firousi Undercoversecret också, en otroligt snäll och gosig katt! Skrattande)

Attacks
0

Ja,men Secret hadde nok lyst å komme tilbake til deg,Emma - i det minste på ferieSkrattande

Nå bor jo Secret sammen med Kiss og har det supergodt. Dyrlegene mener trioen er verdig et medlemskap i tungvekterklubben,så eierene prøver å få dem ned i vekt. Men det er ikke lett.

Her kommer Secret:

se1.bmp

Ikke så rart han trenger å gå på slankeren kanskje:-))

se2.bmp

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

MijmuPix
0

# 40: Å fine snälle Secret! Vad roligt att se bilder på honom! Skrattande

Himmeltinden
0

# 41 - det er jeg helt enig i… skjønnere og snillere katt skal du lete lenge etter…hilsen en som enda beundrer hans skjønne vesen..

SacredSouls
0

Kyss #40 Såå god gutt.

Fielie
0

Det finns en risk att Himmeltindens Sun Sony åker ner i väskanKyss

Himmeltinden
0

begynner å få lite puser igjen her… men morsomt at dere liker mine elsklinger;) Her kommer bildene av puseluskene..

(N) Himmeltinden`s Hip Hop Star

(N) Himmeltindens Melody Of Love

(N) Himmeltinden`s Fighting Temptation

(N) Himmeltindens Sun Sony.

Og PiaMia er allerede vist frem :)

hecajon
0

Jag skulle gärna åka till Jenny(Cupcakes) på härlig och trevlig kopp kaffe, sen förvinner Kiku utan att hon förstår ner i min innerfickaOskyldig VADÅ? hon har ju redan varit vid min barmFlört

namsooks
0

oj detta va inte lätt! Många är ju redan tagna men det gäller att vara snabb…och det är jag;)

Lines Messi skulle passa fint i min resväska. Tar mej kke en tur till Lund och snor tillbaka Maxima.

Jag skulle inte ha några problem att fylla min stora resväska!

[hakkapelitta]
0

#46 Skrattande Skrattande att jag vågade lämna henne i din famn när hon var så liten att hon lätt kunde slinka ner i din ficka är ju en bra fråga Flört

#10 Men hörrni, jag har bara två kastratpojkar kvar här hemma nu. Blir svårt att tillverka flera små Cupcakesar Oskyldig

Om jag skulle sno en katt skulle jag fara raka vägen till Caroline Stoa och sno hennes Shonstar Jezebelle Kyss

Hanna-B
0

# 45 Åh så söt han är lille Temptation, jag tror verkligen att jag behöver en svart oriental som kompis till Smash.
Mitt val blir därför Temptation, på något sätt ska jag manipulera honom att smyga in i samma bur som Smash när det bär av till Sverige. Utan att Aino märker! Flört

SergeantHanna
0

#47 Passa på medan hon är billig, hon löper igen Skrikandes

Hihihi