Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1897 ggr
carinbrack
0

Konstiga saker de äter

Dexter, som är den sötaste katten på jorden, har lite konstig smak när det gäller mat. Rått kött? Nej, tack. Räkor? Du menar väl inte att jag ska äta den där? Blodapelsinmarmelad? Ja, tack. Finns det mer?

Är era små vänner lika knasiga? Vad äter de?

Busarna
0

Favoriten by far är (trummslag) : ISBERGSSALLAD Glad

Siameshona
0

Pacino älskar Oliver. Vet inte om det är konstigt? men jag tycker det.

AmandaWvW
0

Amerika älskar melon, men inte vilken melon som helst, vattenmelon är äckligt, honung- och nätmelon slinker ner.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Liilu
0

Yoshi = plastic (plast?)

Liilu = my slippers

Lumai = plants

Foxy = small animals in the garden

Maude = small wire ties

Not the greatest things to love so I have to watch them like a hawk!

Engkullen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Salle äter apelsin, tomat och resårband.

En gång hamtade han ett av grannbarnens nallar från deras bil som stod öppen på deras gårdsplan. Jag hittade en stolt Salle i vårt hallonland med sitt byte som var lika stort som han själv. Jag tror det var nallens sticktröja han var ute efter. Han äter nämligen garn om han får en chans. Den är gången kom vi och hindrade honom och det blev högljudda protester.

Juliette-
0

Vincent äter allt Guld i mun

batcat
0

Morrison älskar min handkräm… det är dock inte positivt för mina nariga händer att ha en sträv kattunga som slickar rent händerna efter att jag smort mig…

SergeantHanna
0

Maxima blev världens hungrigaste katt när hon hade fått sina kattungar, och blev värre än vanligt.

Allt som hamnade i slasken var hon snabb att tjuva, eller ännu bättre - göra inbrott i papperskorgen, för att sedan ligga under bordet och morra med så att ingen annan får ta.

Sparris, kaffesump (eh.. nyttigt och gott), rödlök, potatisskal. Allt.

Dessutom kunde man aldrig lämna en påse bröd framme, för då hade den en miljon små tandhål i sig sedan, och några brödskivor utbrutna och uppätna.

Hon har lugnat ner sig nu när kommit upp i vikt igen så hon är inte lika desperat som förut.

Klyftpotatis och chips är hon däremot fortfarande helt tokig i, kaffe och framför allt kaffeandedräkt älskar hon (det gjorde kattungarna också) så då sniffar hon gärna ända in i munnen på en Skrikandes

carinbrack
0

:-D

Nilla
0

Min Gucci tycker om gröna vindruvor och päron. Dottern Mathilda sticker gärna nosen i kaffeburken…och smakar! Förvånad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Ninja
0

Har inte stött på något som Äzzy tvekat nämvärt över att äta. Men knasigast var nog när hon mer än gärna ville ha mitt tuggummi.. kisade av den starka lukten, men ha det ville hon minsann! (vilket hon givetvis inte fick)

carinbrack
0

Jag undrar om siameser äter konstigare saker än andra katter. Jag får ju en känsla av det efter att ha läst det här :-) Det konstigaste mina bondkatter ätit var väl ostbågar (och det var inte så konstigt). Aldrig förr har jag varit med om att en katt nobbat räka.

Nilla
0

Mamma Bassie stjäl grillchips ur skålen och springer iväg med…Oskyldig

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Anderssonskan
0

Cosmos, byrolådeälskarn knycker bröd ur brödrosten

Castor älskar ostbågar, speciellt "flaming hot"

hecajon
0

Molly som inte åt en torrfodersbit innan hon var året, inte ens godis "torrisar", gillade/gillar knäckebröd, äter gärna av smulorna jag tappar på golvetFörvånad

Attacks
0

En kattunge som flyttet til Ungarn var galen etter slikkerier.

Design var galen etter is (glas) og frukt av alle slag. På utsillingen han og Tenor var på,så satt dem å koste seg med fersken og nektarin.

Fashion elsker is og popcorn.

Rufus elsker sjokolader og rosinboller.

Zalinaz er melkeproduktoman,hun bare visste når der var noe slikt,og da er hun på plass som et skudd på kjøkkenet.

Hagia elsker taco og pastaretter,jo mer krydret jo bedre.Magen er nok ikke helt enig i det,så det hun får,det har hun stjelt:-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Elegantangel
0

Hope gillar äpple, vi får bita av små bitar, eftersom huggtänderna är ivägen för henne om hon skall sno bitar från äpplet

hon gillar även att tugga på små prasliga påsarSkrikandes majs är också en lite underlig favorit hon har vilken hon delar med Gandalf.

Gandalf, Apollon, och Dallas gillar kaffeFörvånad

Kate gillar ädelost…

Lejdet
0

Iris älskar lussebullar, pasta, gummiband, fjädrar, potatismos, risgrynsgröt (med kanel), sodavatten, avocado

Rossi älskar russin och mandlar (dock ej glögg)

Casper, Juno och Cinzano är riktigt normala och äter sånt som katter SKA äta fast ibland slinker ju en och annan ampellilja ner..

Däremot mina katter som numera är i katthimlen åt också konstiga saker..

Gizmo älskade att äta Scotch Brite-svampar och gummislangar..

Pondus åt krossade tomater, russin och melon..

Sebastian åt råa potatisskal i mängder…

Däremot offrade jag en hel hummerklo en gång till katterna och alla sa: -"blääää" efter att ha provslickat lite så att JAG inte kunde äta upp den!

Siameshona
0

#18 Katter i himlen. Min gamla Freddy älskade vin. När jag tog glaset så greppade han  i det med sina långa tår i andra kanten, vi hade dragkamp om glaset. Vitt som rött:)