Inte alls seriöst
Som icke Siamesägare har jag inte så mycket att tillägga när ni pratar om just Siameser. Fattar nada
Så nu tänkte jag vara väldigt oseriös och berätta att i Halland har det regnat hela förmiddagen, tur det för det var lite torrt i markerna
nu skiner solen och all snö har försvunnit igen.
På jobbet är det bara 1½ timma kvar tills man får dra sig hemmåt och, trodde jag, bara lata sig hela helgen. Men ack vad man bedrog sig på dn punkten, babaljan väntar på Dockan så där har man o göra ett par timmar.

Baljan är en av anledningarna till att du ska skaffa siames 
Fast Dockan låter som en väldigt vacker katt, kanske vi kan få en bild när hon är nybadad?
Eller så bor hon i ett dockhem :)) Nej, Uffe skämt åsido hon är väldigt söt..
Mina siamesdamer skulle nog inte hålla med. Fast de är ju rasister och gillar väl egentligen ingen annan ras på katt här hemma.

Den Dockan skulle jag kunna ha i sängen!
Jag är mkt förvånad. En padda med den helt korrekta uppsynen och så är hon en Perser!?!? Att hon fick namnet som liten kan jag förstå, men nu är det bara bitch för hela slanten. Alla paddor är bitchiga och det är därför som jag älskar dem! Dockan är JÄTTEFIN - pussa hennes ludna mage 
Fast jag har en siamespadda här henmma som inte stämmer in på beskrivningen.
Min lilla siamesdasm, hon är lilasköldpaddmaskad och världens kärvänligaste kisse. Om du så låg i in griskätte skulle hon komma bara det gällde GOS!
hahahaha nej du Rolf något Dockhem är det definitivt inte, här bor det katter som ser till att det alltid är lite lagom stökigt. I brist på annat kan man ju riva ner en blomkruka eller nåt.
När Dockan kom hit fick jag göra ett val, stampat jordgolv eller tömma fönsterkarmen på krukväxter, hmmmm krukväxterna åkte, hahahaha
Konstigt nog är Dockan inte speciellt bitchig. Hon är mycket bestämd och vet vad hon vill, men som padda är hon ovanligt snäll.

Det att hon är "mycket bestämd och vet vad hon vill" räcker för att hamna bland bitcharna. De är alltid snälla mot oss människor - gudomligt snälla. De skyller alltid sina "projekt" på någon annan… he, he.
Jaha, så du gillar inte stampat jordgolv 
???? Stampat av vem? Det skulle mina meser fråga sig.
Ja det skulle vi säkert kunna hjälpas åt med här hemma. Krukorna flög i golvet och jorden med dem
.
#7 det verkar liiiite primitivt med stampat jordgolv

#8 Jag tror att dina meser mycket väl hade vetat vem som stampat - men sen hade de nog skyllt på skogisarna, eller?
#9 Nähe, tycker du Uffe? Jag tror att det kunde blivit riktigt mysigt ;)

Apropå stampat jordgolv, kom jag osökt att tänka på en utställning i Munkedal för massor med år sedan. Där, i ishallen var det nämligen ett sådant. Det var mycket bra att gå på, man fick inte alls lika ont i fötter och rygg som vanligt.
Trots att jag inte själv skulle vilja ha en padda (är mer eller mindre såld på katter med blå ögon - perser och exotic), så tycker jag att Dockan är otroligt söt. Hon har stil och vet sitt värde. Å andra sidan ska man aldrig säga aldrig. Efter alla maskade katter, finns det numera en lila perser och en kolsvart britt i huset förutom den blåmaskade exoten, vars mage ni kan se i den lilla bilden till vänster.
Ett annat bestående minne jag har från tidiga år är en padda som hette Barbara. Hon visste minnsann vad hon ville. Dels öppnade hon dörren till skafferiet när hon ville ha torrfoder, dels pinkade hon på sonens dopbilder. Hon var kolossalt avundsjuk på honom, nämligen.