Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 947 ggr
SergeantHanna
0

Nu flyttar bebisarna hemifrån

Argon flyttade ju till Malmö i torsdags, och var lite deppig och ville varken äta eller dricka något förrän igår kväll.

Men nu har hon börjat trivas, hon smaskar och äter och tycker att det är helt okej att kissa på kattgrus istället för pellets.

Hon är en riktig fjäskis, och apporterar leksaker till matte som en liten hund.

Familjens ragdoll är lite skeptisk, men hon närmar sig mer och mer och ligger i närheten och stirrar ut lillan när hon ligger och spinner och blir kliad på magen (och trampar i luften för att det är så skönt) hos matte.

Både Kobolt och Jod flyttade idag. De håller sig också framme och är sociala i sina nya hem. Det känns skönt. Människorna är godkända, så nu ska bara husets katter bli godkända också Glad

Det var inte riktigt planerat från början att de skulle flytta på samma dag, men det gick bra.

Maxima fattar fortfarande inte ett smack att det har försvunnit några bebisar, men pappa Pascal däremot vankade omkring och tittade här hemma en bra stund efter att de hade åkt, som att det är något som inte stämde.

Det känns ledsamt att de flyttar ut, men samtidigt är jag så himla glad att jag har hittat så fina hem till dem. Det känns lite lättare också när man vet att Neon ska stanna, så att man inte står helt utan småttingar nästa vecka.

SacredSouls
0

Uff ja det er så trist når de reiser. Men det hjelper jo når man hører hvor fint de har det i nye hjem.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
0

Åh, alla redan? Dom föddes ju nyss… Tiden rusar iväg när man har kattbebisar.

SergeantHanna
0

Ja, hjälp vad tiden har gått fort!

Idag flyttade Platina till Höör, och sin balineskompis Dollar(S*Coral Reefs Malibu, son till underbart fina Leo! SKOJ!)

Ingen som helst reaktion på övriga kattfamiljen, de gick och lade sig och sov när Platina hade åkt. Jahaja.

Jag är så lättad och glad över att de har flyttat till så fina nya familjer, det känns verkligen bra.

Syskonen som stannar nere i Skåne kanske kan ha syskonträff på någon utställning sedan Glad. Jag kommer i alla fall vara där, stolt som en tupp.

Två pojkar kvar som ska flytta nästa helg, och så vår lilla brunmaskade skruttis som ska få stanna kvar. De lyckas minsann busa och rumla runt minst lika mycket när de är 3 som när de var 7, det låter lika mycket! Skrattande

kalindas
0

Mer plats att springa på när de är tre. Därför låter det mer…Flört

/Elisa

Lejonhjarta
0

Tomt d blir i huset när småttingarna har åkt.Rynkar på näsan Men som du säger så e det så himla gott å hitta bra hem till dom.Skrattande

SergeantHanna
0

Det är så skönt att få lugnande uppdateringar om hur det går för mina små missar i sina nya hem.

Så duktiga allihop, smaskar och äter, inga problem med bytet från pellets till kattsand, de håller sig framme och är sociala, och framsteg med husets katter - precis vad jag önskade att få höra!

MalinL
0

#3 Så kul att du hittat fina familjer till dina små. Glad

Ps Coral Reefs Malibu är inte son till Leo, utan till Falk Kittens Florimond. Flört

SergeantHanna
0

#7 Hmm, han kanske inte hette Malibu i stamtavlan? Obestämd

Nya matte sa att det var Leos son nämligen, så det kanske är jag som inte minns rätt vad han hette?

Snygg och trevlig är han i alla fall balinespojken, så det kvittar väl egentligen Skrattande

SergeantHanna
0

Nu har jag kikat på Coral Reefs hemsida, och visst var det Malibu han hette.

Vi måste ju ha missförstått varandra Obestämd. Men det såg jag ju nu att Florimond är pappa till Leo också, så de är halvbröder.

SÅ besviken blir jag ju inte då Flört