Tips till min siames första utställning
Har inte tittat så mkt på siameser när de varit på dommarborden och snart är det dax för hennes debut i stockholm*nervös* så hur är det bästa sättet att förbereda henne?
måste man tex bada henne?
hon ställs i ungkattsklassen, hon hinner ej bli 10 månader måste an ansa öronen på henne även då? tips på hur man gör och när bör man göra de?
Har fått tips att använda silesdroppar och äkta sämskskinn att förberäde just innan man ska upp
finns de fler tips? 
Jag rakar öronen på alla mina katter innan utställning oavsett ålder.
Jag börjar i början av veckan när jag ska ställa till helgen så man kan ta lite i taget. Jag har pysslat och plockat i öronen hela tiden med kattungarna sen jag får hem dem bara för att de ska vänja sig. När jag får egna kattungar börjar "pilla" på dem redan som små, börjar även "utställningsbära" dem som små.
Jag brukar använda en rakhyvel, inte ny, ta den du själv är färdig med. (Rakapparat är det bästa men ljudet brukar inte vara poppulärt.) Innan jag börjar raka klipper jag med en liten sax för att ta bort de längsta håren, korta ner dem. Men allt detta bör göras på en katt som sitter still… Därför håller jag på i många omgångar och börjar när de sover…
Vet att en del plockar håren med fingrarna eller en pincette.
Jag har sämskskinn som jag använder när jag kommer ihåg det…
Silkesdroppar använder jag bara om jag tycker katten är för sträv i pälsen. Har man i för mycket blir de lätt feta i pälsen.