Tellur och Platina tingade
Nu börjar det bli lite fart, både Tellur och Platina blev tingade idag.
Tellur får en bruntabbytjej som blivande flickvän uppe i Dalarna. Han har blivit enormt snygg den pojken, och har ett så underbart temperament (han spann medan han fick sin vaccinsspruta hos veterinären till och med min lilla knäppisfjäskis) så det vore synd och skam om det inte fick bli bebisar efter en sån goding!
Platina får en balinespojke som möjlig pojkvän, och kommer vara kvar nere i Skåne. Det beror lite på vad de säger på framtida utställning om det satsas på bebisar där eller inte, men möjligheten finns.
Då är det bröderna chokladmaskade Jod och brunmaskade Neon kvar som inte är tingade ännu.
Här hemma har husse lovat att om den kattungen ur kullen som blir kvar tills sist, den får stanna. Han är allt snäll husse, som tycker att det är okej att dela 37 kvadratmeter med både frugan och tre katter
. Hur vi ska lyckas hålla pappakatt borta från den goda bebismaten blir ett senare bekymmer. 5,4 kilo väger han den klumpen! 
Myspojken Tellur
Skönt att det rör på sig! Tre katter på 37 kvm går utmärkt. Bara de har klättermöjligheter. Mina gamlingar trivdes alltid bäst i små lägenheter där de hade koll på mig hela tiden.
/Elisa
Når jeg har hatt kattunger så har alle spist samme maten,uten noe problemer. Der har stått fremme både voksenmat og kattungemat,og kattene velger selv.
Men om du er redd for overvekt,så har flere med godt hell brukt en slik metode :
Ta en kasse med avtagbart tak.Inni den settes kattungemat skålen. Så skjæres et lite hull i kassen,så kun kattungen kan gå inn og ut av den når den vil spise:-)
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/