Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1737 ggr
[lisme]
0

Ny gutt til jentene våre!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morgen reiser Finn-Ove til Finland for å hente vår nye gutt. Endelig får vi vår etterlengtede balineserhanne! Finn-Ove er heldig og får møte gutten vår i morgen kveld, jeg må dessverre vente litt lenger - helt til sent søndag kveld når de to lander på flyplassen i Bodø. Vi er kjempeglade for at vi får styrket oppdrettet vårt med denne vakre gutten, og vi tror at han og jentene våre kan lage vakre balinesere når han bare er blitt stor nok Flört

Gutten heter FIN*Fercatin Mufasa og er en brunmasket balineser.

Mufasa og søsknene hans. Mufasa sitter forrest av de 3 brunmaskede. Her er de 5 uker gamle.

Mufasa 5 uker

Mufasa 7 uker

Mufasa 10 uker

Stamtavlen hans er veldig spennende for oss, hans bestefar på farsiden er WW08 S*Nova Star Twix, foreldre til Twix er CH/IP SW09 SW08 Mummeli Vippelinha Funny og EC Ödesby`s Fernando DSM. På morsiden er det mye FIN*Kalliolan katter og annet "snadder"

Jeg trenger vel egentlig ikke å si at vi gleder oss veldig til å se kattunger etter denne vakre gutten!

cerwinvegas
0

grattis till en liten ullboll..en mycket söt en…Kyss

Juliette-
0

Grattis Kyss

Himmeltinden
0

Gratulere med en ny vakker ulldott ;)

Lillatassen
0

Grattis till den mycket söta killen Kyss

MalinL
0

Så fin kille. Kyss 

Det blir spännande.

SacredSouls
0

Grattis til den lille fluffy fyren. Han var en skikkelig søting Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Ser jättefin ut!

/Elisa

Liljekatten
0

Vilken söt liten balinuttkille! Kyss Grattis till nytillskotten. Ska bli spännande att få följa honom här. Glad Kan anta att du längtar till söndagskväll. Flört

[lisme]
0

Tusen takk alle sammen! Vi er veldig spente på hvordan han vil utvikle seg. Timene er enda mange til søndags kveld, og jeg er ei utålmodig sjel så det er vanskelig å måtte vente noe mer nå

Felicula
0

Stort lycka till! Jag har ju äntligen fått en egen gutt till mina flickor från er uppfödning. Hoppas att er nya pojke är like trevlig som lille Eleseus.

[lisme]
0

Å tusen takk for komplimentet Anna! Vi håper også at Mufasa er like trivelig som Eleseus Flört Savner fortsatt den skjønne rampegjengen vår, og det gjør kattene også virker det som. Går rundt i hele huset og roper - på skift. Det er fryktelig stille her så vi gleder oss veldig til det kommer en liten kar som kan få litt fart i gjengen igjen!

Helenaf76
0

Grattis!! Vilken fin liten kille! En riktig dunboll <3

MijmuPix
0

Grattis till lillkillen! Han ser jättefin ut!

[lisme]
0

Tusen takk! Vi er veldig fornøyde med det vi har sett av bilder av den lille gutten vår! Han har mye godt bak seg så han kan bli riktig flott Skrattande

Jeg sitter her og er litt nedfor…… Har akkurat kommet hjem etter å ha kjørt Finn-Ove til flyplassen. Vi ble veldig skeptiske til om det ville gå noe fly i dag fra Bodø fordi her var det nok liten storm med masse puddersnø som fløy overalt da vi tittet ut vinduet vårt i dag tidlig. Minus 14 grader og relativt sterk vind = Iskaldt! Og bilen forsøkte seg på å nekte å starte. Men vi overbeviste bilen og dro nå avsted, halvveis sikre på at det ville bli problemer. Turen til flyplassen er på ca 85 km, og mye av veien er det hard og blankpolert is. Legg til masse snø i lufta sånn at det ikke er mulig å se noe som helst med ujevne mellomrom og sidevind som sender bilen mot kanten av veien. Spennende kjøretur med andre ord! Kom fram til flyplassen i veldig god tid, var der ca 10.30. Vi gikk ut av bilen og møtte 19 minus og liten storm…… Kunne ikke se, kunne ikke puste i motvinden. En forferdelig tur fra bilen og inn! Vi gikk to steg fram og ble blåst tre steg bakover igjen. Kun blankpolert is så langt vi kunne se. 

Finn-Oves fly til Oslo skulle gå kl 12.40 og da han sjekket inn spurte vi om de ville klare å holde flyplassen åpen. Jada det skulle ikke være noe problem mente hun vi snakket med. Det var sterk medvind så det skulle gå greit. manglende sikt var visst ikke noe problem Obestämd 

Vi tuslet opp i kaféen og satte oss der for å drikke kaffe og vente. Vi så etterhvert at fly som skulle lande, fikk ny ankomsttid, og etter å ha sittet der i ca 20 minutt fikk vi beskjed om at et Norwegianfly ikke kunne lande i Bodø og fløy til neste destinasjon. Dette lovet ikke godt…. Ti minutter etterpå fikk Finn-Ove en sms der SAS kunne fortelle at avgangen hans var utsatt i 10 minutter….. Etter hvert kom det flere sms med utsettelse, og da klokken var 12 visste vi at han ikke kunne rekke flyet til Helsinki. Bodø Lufthavn var stengt og han ville ikke kunne rekke flyet fra Oslo som skulle gå kl 15. Finn-Ove fikk beskjed om at de skulle forsøke å få flyet i lufta kl 14. Så kl 14.30  Det siste nå er at flyplassen er stengt til kl 17 og da kan han med litt flaks rekke siste fly til Helsinki. Avgangen han skulle reise med fra Gardermoen til Helsinki ble kansellert, så det er dårlige forhold i Oslo-området også for fly i dag.

Turen hjem var et lite mareritt. Vi måtte parkere bilen ganske langt fra inngangen til lufthavna, og Finn-Ove hadde ordnet følge til meg når jeg skulle gå til bilen. Og heldigvis for det! Mine dårlige bein fungerer fryktelig dårlig på is med sterk vind, så hadde det ikke vært for den kjekke unge mannen som hjalp meg ut til bilden ville jeg ikke klart å komme meg bort til den. Vel inne i bilen var det bare å starte opp og kjøre avsted. Vanligvis beregner vi 90 minutter fra oss til Bodø, i dag bruke jeg en time mer. Måtte stoppe helt opp flere ganger fordi det ikke var noe som helst annet å se enn bare et hvitt inferno. Og når jeg stoppet opp i veien, kjente jeg at bilen ble skjøvet mot den andre kjørebanen av vinden Rynkar på näsan Er glad jeg er trygt hjemme nå!! Nå skal jeg bare sitte å krysse fingre for at Finn-Ove kommer seg til Helsinki i løpet av dagen i morgen. Søndag er siste mulighet for å ta Mufasa inn til Norge uten rabiesvaksine….

kattguld
0

#14 en sån rysare. Håller tummarna att allt går bra med hämtet. Det blir ju en rysligt lååååång väntan på den lille godingen annars…

Rithwa
0

Grattis!! Det gläder mig att få träffa er igen och era katter förhoppningsvis under detta år.

MalinL
0

#14 Det låter jobbigt! Hoppas det går bra.

alltidsiames
0

Mufasa är ett underbart namn på honom! Han är underbar! Grattis!

[lisme]
0

Tusen takk til dere! #14 det har vært veldig spennende i dag! Helsigvis ser det nå ut til at Finn-Ove kommer seg til Helsinki med det siste flyet. Ja Malin det har vært mye styr med denne turen, men nå satser vi på at det skal gå bra videre.

Ca 15.45 fikk jeg en sms fra Finn-Ove som kunne fortelle at de hadde klart å få ned et SAS fly på flyplassen i Bodø. Flyet skulle til Bodø men måtte fly over først til en flyplass lenger nord på grunn av været. Der fikk de tanket ekstra fuel og ventet til de fikk et vindu i stormen sånn at de kunne fly til Bodø og lande der. Passasjerene ble tatt ombord men så kom ikke flyet så mye lenger fordi det var så sterk vind at de ikke klarte å få flyet ut fra gate´n. Ca 15 minutter gikk før de fikk det til, og da skulle de så ta av fra flyplassen. Kjekt å sitte her å vite at flyet hadde problemer med å komme seg fra gate´n på grunn av vind, men fly det skulle de Gråter Det ble slutt på sms fra Finn-Ove så da måtte jeg bare regne med at de hadde kommet seg avgårde. Og helt riktig - de hadde det. Men det var visst veldig spennende for på tur opp til 34 000 fot, ganske rett etter at hjulene hadde forlatt moder jord, fikk de en kastevind som var så sterk at flyet la seg over til den ene siden sånn at det så ut som om vingen tok ned i bakken. Finn-Ove kunne fortelle at det var mange mennesker ombord i flyet med sterke stemmer….. Tyst

Men det gikk nå heldigvis bra, og etterhvert som de kom opp i riktig høyde forsvant turbulensen også. Siste oppdatering kom etter at Finn-Ove hadde kommet seg på plass i flyet til Helsinki, så nå må vel alt gå greit resten av denne kattunge-henteturen Flört

Vi gleder oss vi også Ritwa til å treffe dere igjen! Dessverre ser det ut til at det ikke blir før utstillingen til Cool Cats i august. Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

MalinL
0

#19 Åh det låter riktigt otäckt, och jag med min flygrädsla, jag skulle dött äv skräck. Skrikandes

Håller tummarna för att resten av resan går bra!

[lisme]
0

Ja det var visst ganske ekkelt Förvånad Men nå er han kommnet fram til Helsinki og venter bare på å bli hentet av Elina og Pasi. Han er sliten, lei og trøtt men gleder seg til å endelig få se lille Muffin Kyss

Beige
0

Jösses vilken dramatik, både på marken och i luften!

Usch vad läskigt att flyga med sådana vindar omkring sig.

Hoppas att det värsta är över nu och att "kattresan" fortsätter lite lugnare.

Grattis till er nya balinuttpojke.

SacredSouls
0

Oj for en flytur Förvånad Godt han er vel fremme i Finland nå.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[lisme]
0

Ja det har vært en ganske nervepirrende dag men nå er alt i orden og Finn-Ove har forelsket seg, dypt og hemningsløst i lille Muffin. Han kom rett bort til FInn-Ove og krøp opp i fanget hans Kyss

Himmeltinden
0

Godt det endte godt på alle mulige måter… blir spennende å få heim gutta boys nå, kan jeg tenke meg.

Felicula
0

Oj, det var en spännande resa. Hoppas att hemfärden blir lugnare.

Eleseus har det bra här hemma, men det är kallt, så han får ha på sig sin "strumpa", han är ju så liten. Men han ligger tillsamans med Sadie, de har verkligen fattat tycke för varandra, och gosar eller busar om vartannat. Eller så biter han sin matte, jag tror att det kliar i mjölktänderna redan, och så är han väldigt busig också. Men när han somnar i mitt knä är förstås allt förlåtet :)

Som sagt, hoppas att ni ska få hem en lika mysig gutt som den ni sålde till mig, och att er nya pojke ska hitta en lika fin vän som Sadie. att håla värmen tillsammans med!

[lisme]
0

Ja det er spennende, og i natt var det veldig spennende for jeg gikk å la meg med en veldig synkende følelse i magen. Finn-Ove kunne nemlig fortelle meg at Helsinki hadde så dårlig vær som de ikke hadde hatt på 10 år (!) og at det var fare for at flyplassen ble stengt! DA var jeg en smule oppgitt og forbannet vinteren inderlig Skrikandes

Men nå er heldigvis været bedre og det er ingen fare for stenging Skrattande Dermed burde det være mulig å få Muffin inn til Norge før kl 00 i kveld. Håper at de kommer seg helt hjem selvfølgelig, men det viktigste er at de kommer til Norge.

Så søtt at Eleseus vil ha på seg "strumpan", den skal jo varme litt. Kan tenke meg at Sadie og Eleseus har det morsomt sammen og at det er mye bus og mye kos! Det er ikke snillt av Eleseus å bite matte, det må han slutte med! Men som du sier, det er helt sikkert tennene som gjør det. Når Finn-Ove forteller om Muffin virker det som om han er ganske lik Eleseus, en rampegutt som elsker kos! Han har blitt veldig knyttet til Finn-Ove allerede go sånn sett er vi glade for at FInn-Ove fikk noen dager sammen med han før de skal ut å reise.

Vi er veldig glade for at du er fornøyd med Eleseus, vi synes det er ekstra spennende å selge kattunge til en oppdretter. Har hatt mange tanker rundt det! Vi synes jo at disse små er veldig fine, men vi er jo ikke objektive Flört

[lisme]
0

Hurra! Nå er Finn-Ove og Muffin kommet seg trygt fram til Gardermoen og er ferdig med tollen, har etterlyst bagasjen og skal finne seg en fin plass å vente på neste fly. Heldigvis advarte Elina Finn-Ove mot å legge mappen med papirene i sekken, for det er ganske vanlig at bagasje fra Helsinki blir forsinket. Hadde vært litt problematisk om han sto i tollen uten papirer Flört Og det som Elina fortalte stemte på en prikk. Bagasjen er borte, de vet ikke hvor den er hen. Men den dukker nok opp og da blir den sendt med første mulige fly nordover. Og så blir den kjørt hjem til oss - 85 km! Service er en fin ting! Om litt over 2 timer skal jeg sette meg i bilen og kjøre til Bodø og hente gutta som har vært på tur!

Himmeltinden
0

Nå må vi få se masse bilder av gògutten når han er heimkommet… så får vi håpe at bagasjen dukker opp etterhvert:)

Lykke til med nygutten da… absolutt spennende dette her..

MijmuPix
0

Huuu vilken flygfärd! Förvånad Så skönt att höra att allt gick bra trots allt, jag hoppas att Finn-Ove och lille gutten är hemma välbehållna och kan pusta ut nu!

[lisme]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har gått veldig bra!! Vi kom hjem ca kl 2 natt til mandag, og som forventet var det flere av kattene våre som syntes det var veldig lite greit av oss å bringe en ny katt hjem Tungan ute Fres & spytt og full fart avsted! Men Muffin var ikke skeptisk inntil han oppdaget Ellie….. Det ble for mye for en utstlitt og liten gutt på et fremmed sted. Så da måtte han frese, spytte og lage stygg lyd. Ellie er jo vant til katter som reagerer sånn, så hun sto bare stille og vendte siden sin mot han. Vi satt litt oppe for å se hvordan det gikk, og prøvde å få han til å gå på do. Det var han slett ikke interessert i, ikke mat eller drikke heller. Finn-Ove gikk og la seg, jeg skulle sove i godstolen min i stua sammen med Muffin. Han syntes nok det var ok for han krøllet seg sammen, malte ei stund før han sovna. Men selv om jeg har sovet utallige timer i denne stolen var det umulig denne natta. Så på morgenen lot jeg Muffin være i stua mens jeg selv gikk å la meg. I går formiddag klarte Finn-Ove å få lurt han til å tisse, og etterpå drakk han MYE vann! Litt vårfór spiste han også, men bare noen få munnfuller. Tørrfór skulle han selvfølgelig ikke ha, selv om vi har RCs Kitten som han er vant til hjemmefra. Kokte kylling til gjengen i går og alle var veldig glade for det bortsett fra lille Muffin. Og han er vant til å spise kokt kylling, men den her hos oss var visst ikke det han helst ville ha.

Joker er en veldig vennlig katt, og er den eneste som ikke har frest til Muffin. I dag har Muffin lekt med halen til Joker og når Joker ble lei av det, fikk Muffin en guttepote klask i hodet. Muffin lot seg ikke merke av dasken, men fortsatte å leke med halen til Joker. Tror ikke det vil ta lang tid før de to gutta sover sammen. Og da blir det nok bedre med spisinga til Muffin. Han har ingen fare om han spiser litt mindre noen dager, for han er god og rund! Finn-Ove har lekt med kattene med ei "fiskestang" som han har fikset. Kattene våre er lekedødare så slike lekepinner får ikke leve lenge hos oss. Alle kattene lekte med pinnen helt til de andre oppdaget at Muffin var veldig nær. Da ble det fres & spytt og full fart til alle kanter. Fint syntes Muffin, for da fikk han leken alene. Helt til Joker kom snikende inn fra den ene siden Skrattande

Muffin er en superfin gutt, det eneste som kunne vært bedre, er halen hans. Den er ganske tykk ved roten og ikke spesielt lang. Nå kan det hende at halen vil utvikle seg etterhvert, det er slett ikke sikkert at den vil være så tykk når han blir voksen. Lengre kan den også bli så det kan vi jo håpe på. Men det er egentlig bagateller, resten av katten er bare helt fantastisk! Også gemyttet, vi har vært superheldige! Muffin er en veldig stor kattunge, og både faren og onkelen hans er store katter! Onkelen hans er avlshanne i oppdrettet PL*Gattinata, og han er den største hannen Muffins oppdretter noen gang har sett! Så vi tror at Muffin også blir stor, han har skikkelige løveføtter allerede!

Denne profilen liker vi! Og haka hans også!

han er kjapp til å knipe sammen øynene og trekke ørene opp på hodet Cool

En liten trøtt gutt

Dette bildet trenger vel ingen kommentar? Skrattande

Planene våre har skutt fart nå etter at Muffin kom, tror han kan lage flotte varianter sammen med Kikki når han bare blir stor nok

Bagasjen kommer visstnok i kveld, så da er snart alt på plass!

MalinL
0

Så fin han är! skönt att det gick bra allting till slut.

Merlions
0

Grattis till en jättefin pojke! Skönt att höra att resan gick bra trots ovädretGlad Själva tog vi färjan från Stockholm till Helsingfors för att hämta vår prinsessa. Det var mycket is så det knarrade och knirkade en hel del men på det hela taget en lugn resa.

Härligt att vi ändå kan röra oss i norden relativt smidigt och byta katter med varandraFlört

Lycka till med fina Mustafa!

Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se

Fielie
0

Skönt att allt gick bra, lycka till med lillprinsen

Himmeltinden
0

Spennende planer for lillegutten, syns nå jeg ;)

Og grattis igjen til nykomlingen..