Fryser dere?
Man kan jo ikke nå om dagen unngå å lese både i aviser og på nett om Kong Vinter som virkelig har slått på stortrommen dette året når det gjelder å ha det isende kaldt.
Det kaldeste vi har hatt er opp mot minus 27,og en slik natt hadde vi denne natten. Gjennomsnittet har vel ligget på minus 23 når kulden satte seg fast. Dette er kanksje lokalt her i Sør Norge.Vi bor litt inn i landet fra kysten.
Der er meldt varmere denne uken,og jeg håper det stemmer. Jeg fyrer og fyrer,men så raskt ilden slokkes i ovnen,så blir der fort kaldt igjen.
Hvor kaldt har dere det rundt omkring,og hva er det kaldeste gradestokken har vist siden kulden kom?

(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Här är det -10 så inte jättekallt. Men tillräckligt för att jag ska frysa…*brrr*
/Elisa
Nei nå i dag er det ikke mere enn -5,3 her men i går var det -10 her hos oss bilen min streiket så jeg måtte få hjelp av naboen. Så jeg fikk sitte på med dem ut og handle. Å ute i Langevåg var det - 17 og det er mye ute nesten ute ved havet.
Jag bor nästan längst ner i landet och vi har bara några minusgrader, men en förfääääärlig isvind från havet! Har precis varit iväg och inhandlat en stor säck kattmat och fick stå med sopborste och skrapa en god stund, för att få fram bilen.
Som kallast tror jag vi har haft -12, vilket inte är någonting mot Skaraborg (där jag bodde tidigare). De har nog haft upp emot en -25 och jag är glad, att jag inte sitter i torpet och sliter med vedspisen. I vår nya lägenhet är det varmt och gott. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jag bor i sydöstra sverige, längs kusten, och igår hade vi -16 grader på morgonen. Idag är det ca -6. Förfärligt med denna kyla tycker både jag och katterna. Brrr….
Ser ändå hellre denna kyla och snö på vintern. Än regn och fuktig kyla…
Fast våren försommaren, med tempraturer omkring 20-25 är bäst!
/Elisa
-28 igår morse när jag for till jobbet
Har legat på -25 hela förra veckan, idag är det -17 och det känns som rena rama rivieran!!!
Har haft -20-25 hela veckan. Mamma o pappa som bor 3 mil bort har haft -33 några nätter nu… Brr….. Vill inte gå ut mer än nödvändigt!
Här i nordvästra Dalarna har det varit 31,5
Nu är det 25,1 blir nog en kall natt
Senaste dagarna har det varit runt 28 minus här i sala, vi har haft en riktig köldknäpp..
På Österlen har vi nästan storm. Inatt och idag blåser det ca 22 sekundmeter och det gäller att hålla i hatten. Jag har bestämt mig för att trotsa drivbildning och snörök och bege mig till Tommarp med min färdiga tavla. Jag ska ringa om jag kör fast, för då kommer de och drar loss mig med traktorn…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Fryser nesten av å lese tråden her
Nå er den verste kulden vekk for øyeblikket og vi nyter normale minus grader rundt 10-12.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Ja fysj jeg fryser. Men nå er det bedre i dag og solen skinner inn vinduet.
Har hatt minus 24,6 som kaldeste her ..brrrr.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Uff det er kaldt,nå er jeg lei vinteren.Vi har hatt en gjennomsnitt på -24 ,men det varierer hvor i byen en bor.På skolen der mitt barnebarn Alva går har det vært -27.
Vi hadde tenkt å reise en tur på hytta i helgen,men der var det -37.så vi er hjemme og koser oss foran peisen her i stedet.

Jeg glemte jo å fortelle at jeg bor på Lillehammer i Norge.En skikkelig vinterby.
-31 som kallast en natt här.
Jag älskar vinter och tycker att denna varit fantastiskt i och med att snön kom och låg kvar! Annars töar jämt hela vintern bort och man dras med slask och lera, blä. Men jag tycker faktiskt att det är lite väl kallt, hade räckt om det varit 5-10 minusgrader för då slipper man slasket och man behöver inte halvt frysa ihjäl.
Jag rotade fram mina thermoridkläder härom dagen, så slipper man i alla fall frysa på promenaderna med hunden.. 
Men jag kan inte låta bli att tycka synd om djuren som går ute..kaaallt!
#37 Oj ja da hadde jeg blitt hjemme også. Fy så kaldt 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Blida i Sthlm. -6 idag. fast som norrbottning älskar jag kylan. Tror det sitter i generna. Mår superbra av kylan & blir sååå pigg
Vi har hatt - 32,5 som det laveste og det er ganske kaldt siden vi bor ved kysten. Nå er det + 3 og pissregn og all snøen er forvandlet til is. Umulig å gå ute, umulig åkjøre. Hurra for norsk vinter 

Här var det 27 grader kallt på trettondagsaftonsnatten och så blev det strömavbrott i hela byn i 8 timmar. Sambon jobbade natt så man hade en sömnlös natt men ändå tur att man eldar med ved. elementen höll värmen ganska bra. Grannen hade bara 7 grader inne på natten.
-27 här nu. Usch och tvi..
Igår morse hade vi minus 19 grader och idag är det plus tre….
…hmmm…