Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 3001 ggr
annzoo
0

Vikt på 7-8 månader sia

Hur mkt vägde era siameser då?

Min hona är 7.5 månader och väger 2.7kg är det normalvikt?

Hur mkkt väger de som vuxna?

Busarna
0

Min hane väger 4 kg och han är lite över 1 år.

kalindas
0

Är lite olika från linje till linje. Vissa är mindre än andra.

Elliot här är 6,5 månader och jag tror han inte väger mer än 3kg. Men gissar på att han somm sin halvbror blir en liten hane.
Hans syster Ellie väger inte heller så mycket. Skulle tro som din hona.

Så länge din hona inte är mager, utan fast och fin i hullet, inte mager eller kantig och när du lyfter i henne så känner du muskler och bra tyngd. Så är hon nog bara en liten katt.

/Elisa

hecajon
0

Jag brukar kolla med en ganska lätt hand längs med revbenen: Känns de tydligt=underviktig, känns de inte alls=överviktig, anas de  när man stryker över kroppen= normalviktig, så för mig har inte vikten på katten så stor roll om den mår bra eller inte för det är som #2 sa kan vissa linjer kan väga mer eller mindre utan att det är fel.

annzoo
0

vet inte hur stora/små katterna är i min katts linjer men hon verkar ha bra hull iafSkrattande Dock var hon en magersticka då hon kom, men med rätt utfodring och motion har hon fått fint hull och muskler.

Blirr hon normalstor i vuxen ålder eller räknas hon till liten..Detta är min 1a siames så jag har inte så mkt erfarenheter av resenSkäms

carinbrack
0

Dexter, tre månader. väger två kilo, men han är hane och stor.

Elegantangel
0

Min lilla hona Kate (4år) väger ca 2,8-3,2kg och det som vuxen, men hon är en liten tjej.

Dexters #5 mamma Zambia som är en stor tjej väger ca 4,3 kg (lite rultig efter all kattungematFlört )så 2,7 kg för en tjej på 7,5 mån verkar ok, det är dock lättas att se om vikten är lagom är att göra som #3 säger.