Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 2086 ggr
BareEssentials
0

OSH hane sökes till peterbaldparning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har letat och frågat runt men får tyvärr bara nej så jag tänkte jag provar att lägga ut en annons och se om någon som kan tänka sig låna ut sin oriental till peterbaldavel kanske ser den och hör av sig.

Jag söker alltså en trevlig OSH hane, det viktigaste är öppna fina ögon. Sedan vill jag gärna ha lågt satta öron då vi behöver bättre på detta i rasen.

Bra haka är ett annat krav men allt annat, profil, längder, svans etc är bara ett plus.

Färg spelar ingen roll även om jag är svag för tabby och vitfläck.

Inga kattungar går tillbaka i sia/osh aveln.

Hoppas på svar!

BareEssentials
0

Blivande flickvän ser ni på bilden ovan, Anya's Peterbald Reina Vampiressa PEB f 33.

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Avel handlar om att ställa upp och hjälpa varandra och jag är förvånad du får så många nej på din fina tjej. Är det tabu att låna ut till naket eller? Ja jag vet inte hur det fungerar. Jag tycker man skall hjälpa peterbalden framåt och jag hoppas flera sia/osh ägare tänker så.

Nu har ju inte min hane dom mest låga öronen och hans starka sida är ju inte hans haka så tyvärr kanske han är fel kille för din tjej. Dock hoppas jag du finner den rätta. Vi med grabbar måste hjälpa peterbalden inte stjälpa den. Lycka till

Attacks
0

Denne katten er jo helt super,både av utseende og stamtavle. Og eier er jo også kjempegrei. Har du kontaktet henne?

http://siames.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b9e5b233-a264-4828-ab53-7b95d30d50f7&GroupId=c8fa163e-5683-40de-8e21-0ca2735f627e&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Jeg har jo osh hannkatt,som har en veldig bra stamtavle,men er ikke ekstrem av utseende. Nå skal han først få egene barn her hjemme,men jeg har heller ikke noe problemer med å hjelpe PEB avl ved å låne ut hannkattGlad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[lisme]
0

Vi har dessverre ingen korthårshanne ellers ville vi gjerne lånt han ut til din Peb-jente! Lykke til med jakten på en flott gutt!

cerwinvegas
0

Jag tycker också som Julliette att man ska hjälpas åt. Men tyvärr kan jag inte hjälpa dej för jag har ingen fertil hane nu.Men jag önskar dej lycka till i ditt letande.

Just när det gäller vitfläcks hanar så är dom inte många..Dom som jag kan komma på just nu är Jackpott´s choklad/vita Holliday..Kalindas Elliot & Julliette Vincent. i min sista kull finns lille Nicolas OSH b03 24 men har är för ung & hans nya familj bestämer hur dom vill göra ang parningar med honom i framtiden.Glad

kalindas
0

Elliot finns här ännu, fast kommer kastreras relativt snart.
Har väldigt bra öppna ögon och gröna. Men precis som Vincent då borde öron och haka vara bättre. Sen är han smoke.
Men stamtavlan är inget fel på…Glad 
Stamtavla

/Elisa

Liljekatten
0

Jag kan tyvärr inte hjälpa dej för jag har ju bara en siameshane, annars har han ju både riktigt bra öron och haka. Jag hoppas verkligen att du hittar en orientalhane som passar till din fina tjej. En undring bara: Varför får du nej när du vill låna hane? Pebbar som är så läckra!

Mockfjardingen
0

Jag väntar på att min hane ska börja para, han har bara precis börjat inse att man kan "använda" brudar till annat än mys och bus…

När han väl visat sig kunna göra lite bebisar här hemma så har jag tänkt att låna ut honom till ett fåtal honor. Om du tycker att han har de egenskaper du eftersöker så är du välkommen att höra av dig! Tycker att man ska hjälpas åt att vidareutveckla avel, det tjänar alla på…

Länk till Billy sida: http://www.siameser.se/billys.html

BareEssentials
0

Tack alla!

#8 du har mail :)

Svaren jag fått är att de inte gillar pebavel eller att de bara lånar ut till sina egenuppfödda honor.

En fick jag ja från men då ville han ha första val av kattunge i betalning och iom att det kan bli så att man får teoretiskt sett upp till 75% straight coat så kan det bli så att man endast får en med nakengenen och den blir betalning och då är parningen värdelös för ens egen avel.

origirl
0

Mocfjardin: Nydelig hannkatt!!! Elsker dilution <3 *sukk*

cerwinvegas
0

#8 hur tusan kunde jag glömma din otroligt vackra kille(jag som har lus-läst de flesta hemsidor som har vitfläckar)fy på mej nu får jag skämmas.Skäms

men som sagt han är såå snygg..Kyss

kalindas
0

Var lite sugen på att fråga om jag kunde låna den killen till Ellie och få vackra tricolour. Men de är ganska nära släkt..Obestämd

Lite synd. Han är så fin! Kyss

/Elisa

Himmeltinden
0

#8 Virkelig en lekker hanne… Kyss

Mockfjardingen
0

Tack så jättemycket! Han är min lille gullegris och sover i min säng varje natt… Men jag får väl stå ut med att han träffar andra brudar i framtiden..;)

#11, Du är ursäktad! Jag har ju inte kommit så långt i min vitfläcksavel än. Bara till planeringsstadiet…

oscarsine
0

Peterbald er super kult, og en dag skal jeg ha en sånn;-))

Min Matti vil jeg få det jeg ønsker ut av selv først, ellers hadde jeg ikke vært redd for å låne ut til en Peterbald. Gleder meg til å se bebiser fra lekre ReinaTungan ute

#14 Og Anna, du vet jeg digger Billy, og jeg håper du får noe fint med dine vakre hunnkatter;-)))

Pernille

Caroline22
0

Du kan gjerne låne min Kalle. (Kattelian Corkcrew Charlie. )

Men da må det skj for som f..pga kastering soon;-))