Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 2633 ggr
Lejdet
0

Rosa tuttar? När kommer dom?

Som rubriken säger så undrar jag exakt när man ska kunna se om katten är dräktig? Båda mina honor löpte från juldagen tills nyårsdagen och de parade sig minst 20 ggr under den veckan.

Är inte Casper steril så borde det ju ha gett resultat tycker man?

Nu går jag här och vänder upp och ner på dem varenda dag och kollar tuttar men inte ett dyft syns ännu i alla fall!

Finns det några andra tecken man kan gå på? Ändrat temperament?

Juliette-
0

Efter 3veckor brukar hallonen vara tydliga :)

Fast man brukar kunna ana lite innan..

Alla honor ändrar inte beteende.. har en tjock hemma nu och NU märker man hon är så trött så trött och sover mycket men nu känner jag ju rörelser med hehe

Lejdet
0

så en vecka till då ska jag gå i väntans tider ? ;-)

Iris har kräkts en del de senaste dagarna, kan katter också må illa när de är dräktiga?

Elegantangel
0

det tar ca 3v innan du kan se de rosa tuttarna. (har för mig att samtliga av mina honor har tuttarna blivit knallrosa dag 20-21)

Det är lättast att se det på honan första gången hon är dräktig, men jag har inte haft några problem att se det på min hona när hon väntade sin andra kull.

Elegantangel
0

#2 jepp

Lejdet
0

Jag tror minsann att de båda är dräktiga.. en aaaaaningens mer rosa tuttar och lite hårlösa runt liksom, innan har de knappt synts alls, man har fått leta efter dom i pälsen.

Vad tror ni??

Elegantangel
0

#Grattis, det låter som om du har två dräktiga katterTungan ute

Lejdet
0

Suck…idag började Iris att löpa igen så hon kan i alla fall inte vara dräktig. Nu får vi se hur det går med Juno. Blir ingen av dem dräktig så börjar jag att tvivla på Caspers spermiekvalitet då de har parat sig minst 20 grr var!

Ratchaburi
0

Hon kan vara dräktig för det. Det är inte ovanligt att en katthona får lite löpbeteende fast hon är dräktig. Ge inte upp hoppet än ;-)

Lejdet
0

#8 ja men hon parar sig igen alltså

Lejdet
0

Nu är det helt bombsäkert!! Juno är dräktig, speciellt hennes nedersta tuttar har börjat att svullna och bli röda!

Parningen skedde på juldagen/annandagen så då kommer de väl alldeles i början på mars om jag har tänkt rätt?

Iris har slutat löpa igen efter att ha parat sig i tre dgr nu. Vi får se om det blir nåt den här gången!